Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12021 til 12040 af 20688
-
Det postmoderne samfund og narcissisme
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg er i øjeblikket igang med at skrive opgave i samtidshistorie og dansk. I første opgave skal jeg redegøre for begrebet narcissisme i forhold til det postmoderne samfund. Jeg har efterhånden læst en del om postmodernisme og karaktertrækkene ved det postmoderne samfund. Ifølge... -
HVORDAN SKAL OPGAVEN SKRIVES??
ForumindlægHej med jer. Jeg skal i gang med at skrive min AT-opgave nu og jeg skriver i Samf(A) - Dansk(A) om jernbanen som gennembrud og om urbanisering vha. uddrag fra Martin Andersen Nexøs 'Pelle eroberen'. Hvordan skal man starte opgaven? Skal jeg selv lave en problemformulering og problemstilli... -
Linkkonvertering på Studieportalen
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig, hvad studieportalen gør ved links, som sættes ind i forumtekster? Indtil den store omlægning, hvor man nu skriver i en html-editor - jeg har endnu ikke vænnet mig til at huske det det :( - så det for mig ud som om, Studieportalen ikke kunne håndtere lange URL... -
XeLaTeX, Biblatex-chicago + [12pt,article]memoir, optræder som section i stedet for chapter i ToC
ForumindlægKære alle Jeg benytter mig af XeLaTeX, Biblatex-chicago og [12pt,article]memoir, men i stedet for at bibliografien optræder på højeste niveau på linje med de øvrige sektioner indledt vha \chapter eller indholdsfortegnelsen selv, optræder den i stedet som en \section, a la: Indhold 1. Begy... -
Ungdoms-, udviklings- eller dannelsesroman?
ForumindlægHvad er forskellen på ungdoms-, udviklings- og dannelsesromaner? -
Resultater af løbeprogram
ForumindlægHej. Jeg har en løbeprogram, som jeg skulle udføre, men det fik jeg ikke lige gjort. Så er der nogen der sådan ca. ved hvordan det ville udvikle sig, hvis man nu løb hver dag? Jeg SKAL bare bruge nogle resultater.. -
Tekst med fordybelsesområdet Ondskab
ForumindlægHey, jeg har trukket Ondskab som fordybelsesområde i 9 FSA. Og skal lave en analyse og en synops blandet i den. OG har brug for en god tekst som jeg kan bruge, og skal også have at vide hvordan jeg jeg blander synops og analyse i en. Mange tak :) -
Kvaternioner og rotationsmatricer
ForumindlægHejsa, Når en kvaternion på formen z=a+bi+cj+dk skal beskrive en rotation bruger man oftest kvaternionens rotationsmatrice, men hvordan kommer man frem til denne? Jeg ved, at kvaternioner kan opskrives på formen (a,v), hvor v angiver kvaternionens vektorielle del, hvoraf man så kan opstille en ... -
Find matricen for projektionsafbildningen P
ForumindlægFind matricen for projektionsafbildningen P: R3 -> R3 som projicerer på underrummet Span(u,v) hvor u = (-1, 1, 2) og v = (2, 2, 1). Hvordan løses denne? Hvad går opgaven egentlig ud på? På forhånd tak! -
3 trins reglen x^3?
Forumindlægspørgsmålet lyder: beregn vha. 3 trins reglen f '(2) ved funktionen x3-3x-1 har set et eks hvor x3 bliver udregnet, men kan ikke se hvordan jeg får den sidste del med. har brug for detaljeret hjælp :( håber der er nogle der vil hjælpe mig -
Hjælp til emnevalg! - hvd.Emne - Mennesker og udvikling
ForumindlægHej :-) Vi skal snart til at skrive projektopgaver.. Er ikke helt klar over hvad jeg skal skrive om.. Vores hovedemne er 'Mennesker og udvikling'. Og hvis nogen af jer har nogle gode råd så skriv dem endelig.. Og hvis I ved, hvad der kunne være rigtigt godt og have med i selve opgaven ... -
Jehovas vidner
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. Tak på forhånd! 1. Hvad er baggrunden af Jehovas vidners opståen og virke? 2. Hvor mange medlemmer har Jehovas vidner på verdensplan? I hvilke lande er der flest medle... -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p... -
sen moderne- og post-moderne- samfund???
ForumindlægTænkte om, der var nogen der kender de overordnet forskelle på senmoderne- og post-moderne samfund? Og evt. har nogle gode link om disse to teorier/udtryk? -
beregn krafter på en genstand
ForumindlægHej. Jeg har svært ved opgave 2 & 3. Jeg er indforstået i hvilken krafter der påvirker legemet, men hvordan beregner jeg dem? og hvordan finder jeg dernæst accelerationen på kassen? -
Grüne
ForumindlægHej, håber virkelig der er nogen som kan rette noget jeg hat skrevet .. :) Berühmte Mitglieder Berühmte Mitgliedern der Grüne sind: Claudia Roth, Cem Özdemir, Steffi Lemke, Joschka Fischer, Renate Kühnast, Jürgen Trittin. Petra Kelly (Gert Bastian, Lukas Beckmann, Rudolf Bahro, Joseph Beuys, A... -
Skal man op til eksamensprojekt i HF for at bestå HF? :)
ForumindlægHalløjsovs :) Jeg sidder og er lidt i tvivl om, at jeg når at blive færdig til på fredag. Der skal jeg op og forsvare mit eksamensprojekt. Skal jeg gå op til eksamen for at bestå min HF? Ergo, vil jeg bestå min HF hvis jeg ikke dukker op :P -
Hjælp til valg om datalogi studie
ForumindlægHej, Jeg er ved at overveje hvad jeg skal læse efter min HF. Jeg har meget kig på datalogistudiet og interesser mig også for emnet. Jeg er bare blevet nervøs for, om der vil være nogen slags af de job tilbage når jeg har læst studiet. Jeg ved godt der kan ske meget på 5 år, men som man læser run... -
Elektriske kræfter og felter
ForumindlægHvis et legeme med ladningen q er påvirket af den elektriske kraft F_el, definere vi den elektriske feltstyrke E ved ligningen E = F_el / q..... Øvelse: En kugle med ladningen q=3 nC er påvirket af en elektrisk kraft af størrelsen |F_el| = 15µN. Nu erstattes kuglen med en ny kugle, der har... -
begyndelsesbetingelse, Integration, differentiabilitet.
ForumindlægHej Håber nogle kan hjælpe mig: Hvis jeg har en funktion c(t), som er på formen e^(a), hvor c beskriver koncentrationen og t et tidspunkt, som man kender fra det daglige. Dertil kommer en opgave hvor man skal finde koncentrationen til et bestemt tidspunkt. Jeg benytter mig af den omvendte funkt...
