Søgning på: matematik a skriftlig eksamen. Resultater: 1201 til 1220 af 181597
-
Disposition til matematik B eksamen
ForumindlægHej, jeg tænkte om der var nogle der kunne tjekke min disposition igennem spørgsmål: • Forklar hvordan man bestemmer rødder i et andengradspolynomium • Gør rede for faktoropløsning af andengradspolynomier disposition: Andengradspolynomiets funktion, herunder grafen Bestemmelse af ... -
Lektiehjælp i matematik.
ForumindlægHej jeg hedder Timur Turan og jeg bor i Brøndby Strand. Jeg gå¨r på Greve Gymnasium og har matematik på A niveau. Efter sommerferien er jeg 3.g'er og jeg føler, at jeg har svært ved det, og vil gerne få hjælp til det så jeg kan forbedre mig til min eksamen næste sommer. Hvis det er muli... -
Matematik
Forumindlægnogen der har en beskrivelse af sammenhængen mellem parabler og andengradspolynomier ? plzz.. skal have det til eksamen og kan ikke finde noget om det.. -
Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægI dag var jeg oppe til dansk skriftlig eksamen, hvor jeg valgte at skrive kronik. Jeg er typisk god til de skriftlige eksamener, men pludselig kunne jeg mærke at jeg blev varm, stresset og ufokuseret. Jeg begyndte virkelig at gå i panik... pludselig. Og idet det gik op for mig at jeg gik i panik... -
Matematik....HJÆLP!
Forumindlæghej..jeg kan ikke rigtig find ud af disse opgaver..plz hjælp.. nogen der lige gider hjælpe? den første opgave er opgave 6a, som ses her:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1999/9984.pdfdet andet opgave er: man kan ikke rigtig se figuren på denne side, og jeg kan ik find en anden side,... -
Matematik
Forumindlæghej har lidt problemer med hvordan, jeg skal gribe de her opgaver an de er vedhæftet. -
Eksamens opgaver
ForumindlægJeg er igang med at øve til eksamen... Men kan ikke finde ud af denne opgave... Er der nogen der vil være sød og hjælpe mig... 1) En funktion f er bestemt ved f(x)=x2-10x+30 Grafen for f, koordinatakserne og linjen med ligning x=10 afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal. ... -
Tysk skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej alle I mandags var jeg oppe i tysk skriftlig eksamen, og jeg er meget spændt på hvordan det er gået mig. Er i søde, at kommentere oversættelsesdelen i min opgave? Dansk: Den 21-årige Anneli Schinkel er jeg-fortælleren i den følgende tekst. Hun er født i Korea, men da hun var 4 måneder gammel... -
Hvad forventes til den mundtlige Fysik A eksamen?
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvor meget i dybden man skal gå med tingene i den teoretiske delopgave. Eksempelvis redegører jeg generelt for en masse formler, men jeg laver ikke beregninger af gode grunde. Er det nødvendigt at få udledt nogle formler eller er det usædvanligt? -
Hjælp til matematik!
ForumindlægHej alle. Jeg har nu fået en matematikaflevering for, hvor der er nogle af opgaverne som jeg bare slet ikke forstår. Håber I vil hjælpe mig. Jeg har vedhæftet filen. De opgaver som jeg ikke kan finde ud af er: Opgave 1) D og E Opgave 2) Øvelse 836. Denne opgaver skal jeg benytte i det følgende ek... -
Klage over eksamen
ForumindlægHej! Jeg var til matematik mundtlig og vil gerne klage over forløbet til eksamen. Så jeg vil høre om der er nogle der evt. Har en jeg kunne se. Altså hvordan man stiller det op og om nogle har gods råd. Jeg fik 12 skriftlig, er det noget jeg burde vedlægge så man kan se at der måske er sket en ... -
eksamen
Forumindlægjeg skal snart op til skriftlig og mundtlig matematik eksamen på b-niveau, og jeg er død nervøs, og usikker på jeg består dem... er der nogle der har nogle gode råd til mig om eksamen, så jeg kommer nemmere igennem dem :-)\nHåber virkelig nogen kan hjælpe...... -
Eksamen hjælp
ForumindlægHej jeg har trukket radioaktivitet og har brug for lidt hjælp til min eksamen. Jeg skal fortælle lidt om alfa, beta og gamma stråling og deres gennemtrængingskraft i stof. Derefter skal jeg fortælle om hvorfor den ene stråling har en højere gennemtrængningskraft end den anden. Til sidst skal j... -
Lidt matematik
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfkan jeg ikke finde ud af opgave 9 og 10.I 9 er jeg helt lost da jeg ikke rigtigt kan få opstillet en ligning for arealet som jeg kan bruge til noget. I opgave 10 kan jeg godt gøre rede for at linjestykket er 1.5 gange ... -
Skriftlig eksamen 2013 netadgang
ForumindlægHej alle 3.gere! Så er der en eksamen mindre! Ville bare høre hvad I synes om årets emner? Skrev selv opgave 4: sidste skoledag (netadgang) -
Nogle der forstår dette, skal bruge det til matematik eksamen :)
ForumindlægGøre rede for fremskrivningsformlen og omskriv den så antal terminer er isoleret? -
matematik, hurtig hjælp
ForumindlægHej vil høre om der er nogen der lige kan hjælpe med dette, er ligesom mange af jer igang med at læse til skriftlig eksamen uden hjælpemidler, men kan simpelthen ikke huske hvad man gør når man har tre ligninger med tre ubekendte, håber nogen kan hjælpe. -
TI-89 til eksamen
ForumindlægJeg går i 3.g og skal her imorgen til matematik skriftlig. Jeg har til daglig brugt en TI-84, mens min lillebror har en TI-89. Jeg har hørt noget med at TI-89 kan udregne nogle bestemte opgaver som vi i 3.g plejer at svare på. Er der nogen som ved hvordan man bruger TI-89 til de opgaver 5 eller... -
Tysk Skriftlig Eksame
ForumindlægJeg har trukket skriftlig tysk til eksamen om 2 uger, og jeg vil gerne have nogle tips til at kunne hjælpe mig. Hvad er nogle gode huskeregler/hjælpe regler man kan huske for eksamen? tusinde tak. -
Klage over skriftlig dansk
ForumindlægJeg har i dag fået min skriftlige dansk karakter tilbage på 4, hvor jeg plejer at få 7-10. Jeg vil gerne klage, men hvordan tænker I at jeg kan klage, og kan i læse min aflevering og måske sige om et 4-tal virkelig er det der passer.
