Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12181 til 12200 af 127115
-
bølgelængde???
ForumindlægHeej Jeg skal aflvere nogle opgaver om bølgelængde men der er to af dem som jeg ikke kan finde ud af. 1 Opgave: Lys med en bestemt bølgelængde sendes gennem et gitter med gitterkonstanten d = 2500. Efter passage af gitteret afbøjes lyset i en retning, der danner en vinkel på 19,2 grader med den o... -
Fysik wtf?
ForumindlægOpgave 1. et hvidt lys sendes gennem et gitter med 200 linjer pr. mm. På en skærm 1,0 m fra gitteret dannes nu et farve række og en hvid stribe svarende til 0. orden. Hvad bliver afstanden fra den hvide stråle til farverne rød, gul, grøn og blå i spektret? Opgave 2. man sender lys med bølgelængde... -
sandsynlighed
ForumindlægHejJeg er i gang med at lave et par opgaver fra eksamensættet HHX maj 2003. Opgave 4 volder mig virkelig problemer... NOgen der kan hjælpe mig i gang??Link:http://us.uvm.dk/gymnasie/erhverv/eksamen/eksamensopgaver/023286.pdf på forhånd tak -
Bestilt ny bærbar men modtaget en brugt!?
ForumindlægHej Jeg har bestilt en bærbar computer på nettet (Proshop) men da jeg modtog den med posten idag, kunne jeg se på pakken at den før er blevet sendt til en anden person hvis navn og adresse fremgår. Jeg kan også se, at selveste papkassen som bærbaren ligger i, har været åbnet før. Da jeg tændte fo... -
puls og glykolyse
Forumindlæghvad er sammenhængen mellem pulsen og glykolysen? -
Vektorer i rummet: Bestemmelse af plan udfra linie + punkt mm.
Forumindlæg1) Bestemmelse af ligningen for planen α som indeholder linjen m og punktet (1,0,3) m's parameterfremstilling: (x,y,z) = (-2+5t,2+3t,1+2t) 2) Undersøg om punkterne A (3,0,1) og B (-6,-6,-2) ligger på hver sin side eller på samme side af planene med ligningen : 2x - y - z =... -
Gennemgang af udregning
ForumindlægHej med jer, Sidder med en aflevering - skal lige have noget på det rene. Jeg sidder med en ligning jeg skal have fixet: (x+5)/(x+15)=(x-7)/(x-5) Ganger over kors og får herved: (x-5)(x+5)=(x+15)(x-7) Sidste led er kvadratsætning 3: (a+b)(a-b)=a^2-b^2 <=> x^2-25=x^2-7x+15x-105 ... -
Unfair skriftlig eksamen?
ForumindlægHej alle! Jeg var til skrliftlig eksamen i går i Mat A stx, og efter min mening var den unfair. Jeg, er sammen med andre elever fra IB, der tager Mat A eksamen i skriftlig for første gang og vi har valgt at skrive i hånden. Jeg ville rigtig have lavet anden del af prøven på computer fordi jeg me... -
'simpel' ligning med 1 ubekendt?
ForumindlægHejEr egentlig nogenlunde god til at regne ligninger, men da vi skulle repitere og denne opgave kom frem gik jeg kold!x-1+(2x/x-3)=(6/x-3)Det i paranteserne er jo så to brøker. I følge min lommeregner skal x=-1, men når jeg selv regner den ud ved at gange x-3 væk på begge sider, får jeg 3x=7. Hvo... -
Kampen mod hovedpine (Aspirin) - AT
ForumindlægHej.. Jeg har besluttet mig for at skrive om aspirin og kampen mod hovedpine i AT.. Jeg kombinerer fagene kemi og samfundsfag og under samfundsfagsdelen har jeg tænkt mig at se på hvilken udvikling, som er sket i forhold til forbruget af aspirin gennem årene (slutningen af 1800 og til i dag).. Pr... -
Reaktionsligning
Forumindlæg0,32g calciumchlorid blandes med 0,18g natriumhydroxid og opløses i vand til samlet rumfang på 100mL. Derved dannes der et bundfald af calciumhydroxid. a) Opskriv reaktionsskemaet Hej. Jeg mangler lidt hjælp til dette reaktionsskema. Tak! -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g'er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægHvilke metoder vil sætte gang i kredsløbet ? -
Lovlig studieretning?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der ved, om følgende fagsammensætning er gyldig:A: Dan., his., sam., eng., fra. beg.B: Mat., fys., tys. for.C: Rel., idr., mus., bio., nat.geo., old. -
Voltmeter
ForumindlægHej Jeg er i gang med at kigge på Ohms 2.lov. Her stødte jeg på noget i min bog - der står at et voltmeter har en resistans - hvorfor har de det? Og har et ampermeter og ohmmeter det også? -
hjælp til rettelse af konjunktiv øvelse
Forumindlæger ikk blevet helt go til det med konjunktiv endnu.. håber der er en, der vil hjælpe.. Konjunktiv 1) Jeg ville havde gjort det, hvis du havde bedt mig om det. Ich hätte es gern getan, wenn du mich darum gebeten hättest. 2) Drikker du ikke cola? Jeg kunne ikk leve uden cola! Trinkst du kein/nic... -
Eksamen i morgen hjælp!
ForumindlægMit hoved er stået af nu... Hvis man nu sætter 427,05 kr ind på en opsparing hver måned i 24 måneder med en rente på 2.10% pa, hvor stor vil opsparingen da være ? Finder foskellige formler alle steder :S -
Fysik b-niveau
ForumindlægHej! Jeg har fysik på b-niveau i STX. Jeg var til årsprøve i fysik sidste år. Og mit spørgsmål er om hvis jeg kommer op i fysik i år til eksamen. Kommer jeg så op i de emner kun fra i år. Eller er det både de emner jeg havde sidste år og i år? -
diskuterende artikel til avisen om kunstens rolle i samfundet.
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder med en eksamensopgave som lyder som følgende: ''Skriv en diskuterende artikel til avisen om kunstens rolle i samfundet. I besvarelsen skal du gøre rede for synspunkter og virkemidler i Kjeld Abells tekst (tekst 5) samt diskutere dens holdning, idet du inddrage... -
Matematik-projekt om integralregning
ForumindlægHej, Jeg er i øjeblikket i gang med et "projekt" (rettere sagt "afleveringsopgave") i matematik, der omhandler integralregning. Projektet omhandler anlæggelsen af en ny vold ved en motorvej (Motorvej E45), der går vest om Kolding. Jeg har vedhæftet oplægget til opgaven som...
