Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 12381 til 12400 af 127115
-
andengradsligninger
ForumindlægJeg har et stykke der siger:-3X'2 + 2X + 1 = 0Hvordan isolerer jeg x'erne, når et af dem er opløftet i 2.?Ved at det er noget med kvadratroden, men så kommer det sidste x i en kvadratrod, og hvad så?Hilsen Egos -
Analyse af funktion haster!
ForumindlægHej jeg har store problemer med at løse de her opgaver f(x) = 2e^x -e^2x og f(x) = 10(x^2-4x+1) og til sidst f(x) = ln(-x^2+6x) Håber jeg får hjælp ;) -
rettelse
ForumindlægHejsaJeg vil høre om der er en som vil være så venllig at rette min engelsk afl. opgaven er inde på:www.28352835.webbyen.dkman kunne evt. kopier det ind på ens egen word, og rette, og til sidst sætte det herind igen. Mange tak -
Spørgsmål vedr. historie
ForumindlægHej...Jeg er igang med de sidste forberedelser inden min historieeksamen i morgen. Når man skal gennemgå en kilde møder man begrebet: Tekstens tendens...Hva menes der med tendens?Og så vil jeg lige høre om der er nogle der ved hvad "dyretidsportioner" er. Det findes i sammenhæng med ind... -
Hjælp til matematikopgaver
ForumindlægHvordan regner jeg denne ud: 8/16 ___% 1/5___% Cirklens R= 2,25 cm Hvordan finder jeg diametern? Så er der den sidste: Århus Dt. Afgang 11.48 København ankomst 15.11 Rejsen varer ?timer Minutter. -
Fortolkning???
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk i morgen, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at fortolke den novelle, jeg har valgt. Det er Sidste Dag af Jesper Wung-Sung. Hvis der er nogle der har en fortolkning af denne novelle, eller bare kan forklare hvordan man fortolker tekster generelt, ville det være... -
Størrelse af skærmbillede
ForumindlægHvordan fastholdes, indstilles, størrelsen af skærmbilledet? Når f.eks. Studieportalen åbnes, er størrelsen af skærmbilledet mini-mini, til trods for at billedstørrelsen var passende stor, da der sidst blev lukket ned. Skærmbilledet må have hjælp <ctrl og +> , når der åbnes. -
Ligning?
Forumindlæghejsa, jeg har brug for hjælp, til hvordan man regner en ligning ud, når den ser sådan ud: -3( -x + 1) – (2x + 3) = x + 2(-3x -2) kan godt nok ikke huske det, 5 år siden jeg sad på skolebænken sidst . på forhånd tak. -
Reducering af sumvektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nedenstående opgave: Reducér hver af følgende sumvektorer 1) lABl + lBCl + lCDl + lDEl + lEFl + lFGl + lGHl Jeg vil blot have hjælp til den første, så jeg selv kan lave de to sidste. -
USA - Palastina(nuværende Israel)
ForumindlægHvad ligger bag ved den amerikanske imperialisme? og hvorfor har Usa så meget sympati for Israel? hvad er deres interesser evt.? er der jødske hænder bag den amerikanske kongres?håber at jeg får et ærligt og et velbegrundet svar, og helst af nogen som har sat sig ind i det..på forhånd Tak!! -
Sabbatår eller ej - og hvorfor?
ForumindlægSå er 3g ovre for manges vedkommende, og langst størstedelen (?) vælger at tage et sabbatår.Hvad kan fordelene og ulemperne være ved et eller flere sabbatår, og hvad skal man lave i sådan en sabbatår (arbejde/opleve/tjene point til kvote 2?)?Jeg vil gerne høre DIN mening. -
Farvel til drømmestudiet?
ForumindlægJeg har siden min barndom haft en drøm om at læse jura, men nu ser det ud til, at jeg må vinke farvel til mit drømmestudie. Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre. Har et gennemsnit på 7 (uden hurtig start bonus). Jeg mangler 6 eksamener. Jeg har en forhåbning om, at det vil gå godt, da jeg vil gøre ... -
Karakter - "mumlen"
ForumindlægHej, Jeg har netop været oppe i Teknologi B eksamen. Min præsentation gik over al forventning, jeg kunne huske alt, og endda lidt mere til. Jeg var SIKKER på jeg ville få 10 (efter ny skala). Men... jeg fik 7 (efter ny skala), begrundelsen var "mumlen". Jeg er MEGET utilfreds over kara... -
Reducere
ForumindlægHej alle sammen, jeg har siddet og kæmpet med denne opgave, hvor jeg skal reducere dette udtryk log(10^x/10^y)/(x^2-y^2). Jeg er kommet frem til (log(10^x)-log(10^y))/(x^2-y^2), men har svært ved at komme videre, er der nogen som kan hjælpe? på forhånd tak -
Nedarvning af muteret gen (sandsynlighedsregning)
ForumindlægVi har en mor (M) og en far (F). Et rask gen betegnes R og et muteret gen S. Disse gener optræder i par. Man arver et gen fra hver af forældrene. Sandsynligheden for at far har genkombinationen RS er P(RS) = 2/3 Sandsynligheden for at mor har genkombination RS er P(RS) = 0,03 Hvad er ... -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
FEDE/GO Film
ForumindlægHar du set nogle gode eller fede film , som du synes vi/jeg bare simpelthen skulle se .. Så skriv dem her .. (: -
:( Differentialkvotient :(
ForumindlægHej allesammen:) Er der nogen som kan forklare (uddybende) denne figur til mig???? Figuren tilhører opskrift 1 for differentialkvotient. Jeg har vedhæftet den, så I kan kigge på den. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. :) -
Det lille kredsløb & det store
ForumindlægHar et spørgsmål i forhold til figuren: Hvorfor er det lille kredsløb (lunge kredsløbet) at blodet er afiltet Hvorimod det store kredsløb (hjerte - kropskredsløb) er iltet blod En flink som kan hjælpe aaa -
Brøkregning
ForumindlægHej Jeg vil lige starte med at sige at jeg håber at i tror på mig, og jeg lover jeg først kigger på svarene når jeg er færdig med at udregne opgaverne: Jeg har fået nogle sellavede opgaver af min lærer, som handler om br&am...
