Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 12421 til 12440 af 23765
-
underlige ord
Forumindlæghvordan udtaler man [portjé][sjampinjong][sjenerøs][mester][lag af is][rundhåndet] -
Kovalent og hydrogen
ForumindlægNogen der kan give en forklaring på kovalente bindinger og hydrogenbindinger? -
Aluminiumhydroxid?
ForumindlægHvis jeg Lægger alu stumper ned i en stærk basisk opløsning som NaOH, frigives der brint, og reaktionen forløber således (mener jeg?) Al + NaOH + H2O --> AlO(OH)2 + H2 + Na Men jeg er ikke sikker på denne reaktion, er der en der kan afstemme den rigtigt? Og checke om det overhovedet er rigt... -
Elektrolyse
ForumindlægHej hvis jeg tager salt ned i vand og elektrolyserer får jeg jo som bekendt brint og chlor, men hvad sker der så med oxygen og natrium? H2O + NaCl + strøm -> H2 + O + Na + Cl Eller hvordan? -
plastic i mikrobølgeovn
ForumindlægUdgør det nogen sundhedsskadelig at varme ens mad i en mikrobølgeovn i en plastic bøtte fx Carte Dor? Eller er det helt uskadeligt? -
Ordbog
ForumindlægNogen der ved hvor man kan finde en gratis online ordbog. en god en !!!!!!!! ? Bare engelsk - dansk -
Undtagelser i Organisk kemi
ForumindlægHejsa! Hvorfor er CO, CO2 og carbonater undtagelser når der er tale om organisk kemi, selvom de indeholder carbon? -
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægI min bog står flg. om fotoelektrisk effekt: Eksperiment: Metalplade, fx zink, oplades med negativ elektrisk ladning og forbindes med elektroskop. Så længe der er overskydende ladning på pladen, vil elektroskopet give udslag. Pladen belyses med lys, fra en kviksøllampe, som udsender ultra... -
Definition og lister over møntmetaller
ForumindlægNogle der kan give en definition på et "møntmetal", og helst gerne give en liste over hvilke møntmetaller der findes?? Skal i bruge yderligere oplysninger, spørger i bare igennem ;) /Daniel -
mængdeberegningsskema
ForumindlægHej jeg ved ikke hvordan man kan beregning denne her mængdebereningsskema når man skal tage udgangspunkt i det der er underskud?? Jeg ved at der er underskud i CO -
Resistans af glødelampe
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke hvordan en glødelampes resistans ændres ved stigende strømstyrke? Jeg har lavet et koordinatsystem med en graf, hvor der på X-aksen er spændingsforskel og på Y-aksen strømstyrke. Svarer grafen så til 1/R?? Hvorfor stiger grafen meget i starten, men flader ud i enden? -
syre og baser
ForumindlægHej, Jeg ikke helt sikker på hvordan jeg skal lave teorien bag syre og baser. Håber at i vil hjælpe mig. Tak på forhånd -
Hvad kan man bruge en matematisk ulighed til?
ForumindlægSåfremt at jeg har følgende Og Hvis jeg så vælger at isolere α, så får jeg følgende Lad os sige at jeg kender ρ(rho) som er symbolet for resistiviteten og at jeg kender Temperaturen (T). Hvad jeg derimod ikke kender er α(alpha) som er symbolet for temperatur coefficienten... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
Fransk stil
ForumindlægSer dette fint ud?Clic-ClacA. Traduction:Anne est une jeune fille à 17 ans. Elle voudrait déménager mais ses parents ont peur qu’elle soit trop jeune. Pourtant ils l’acceptent quand elle leur raconte qu’elle peut partager un appartement avec une amie. Anne a toujours été beaucoup indépendant. El... -
1.G HTX - HHX??
ForumindlægHejsa, Jeg startet på HTX, her i sommers (lige efter folkeskolen), men problemet er at jeg synes ikke lige det er mig. For det første er administrationen elindig, og jeg føler ikke at jeg får det ud af som man blev lovet påi ntroduktions møder. Og så er jeg ikke lige den bedste til svære matema... -
Hvordan er undervisningen på stx/htx?
ForumindlægJeg skal til at begynde på gymnasiet næste år, og er helt splittet mellem at have Kommunikation/IT A, Design B og Samfundsfag B på htx, og at have Latin A og Græsk A på stx. Jeg er sikker på at jeg vil studere lingvistik, kommunikationsdesign eller spildesign, eller i hvert fald noget lignende.... -
rette fransk?
Forumindlæghej søde mennesker :) nogen der ville være megaflinke at kigge på mit fransk, og se om det ser nogenlunde ud? Tak på forhånd:D La relation entre Maïté et Henri commence très différente qu’elle se termine. Au début du film Maïté n’aime pas Henri et il n’aim... -
Stil (rette)
ForumindlægHejsa, håber der er en der vil rette denne her:) Det vil jeg sætte pris på. Slægten: Slægter følger slægters gang siger et gammelt ordsprog og de tætte bånd til ens egen slægt kan være overordentligt stærke. Vi er alle af samme slægt, hvis vi da går langt nok tilbage i tiden. Vi stammer oprin... -
Spin
ForumindlægHej.......... er der nogen der kan fortæller mig hvad spin er for noget... Jeg er igang med srp, og har om atombomber over japan i fysik og historie...
