Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12441 til 12460 af 152758
-
Rensning af spildevand
ForumindlægHej alle .. Jeg skal snart til kemi eksamen og en af spørgsmålene er: Rensning af spildevand .. Der står ikke særlig meget om det i vores kemibog og ville derfor høre om i eventuelt vidste noget om det, eller kender nogle hjemmesider hvor det står? -
Nitrogen er det bare N eller N2 *HASTER*
ForumindlægSidder og er i gang med kemi rapport og har brug for et hurtigt svar... Skal fortælle hvor mange bindinger N-atomer vil have når det indgår i en elektronparbinding... Har fundet frem til at det indgår i en tripelbinding men er det som N2 eller N??? -
Bestem områdets areal og omkreds udtrykt ved x og y
ForumindlægJeg har problemer med opgave 13a i det vedhæftede eksamenssæt. Er dette rigtigt? Arealet af en trekant bestemmes med formlen: A = 1/2 · g · h Dvs. at arealet af trekanten på figuren er udtrykt ved: A = 1/2 · 2x · x Arealet af et rektangel bestemmes med formlen: A = l · b Dvs. at arealet af rekta... -
Hvidhvaler
ForumindlægTabellen viser antallet af hvidhvaler i et bestemt område af GrønlandÅr: 1982 1994 1999Antal: 19682 10230 7941I en model antages det, at antallet af hvishvaler efter 1999 aftager med 500 om året.Bestem, hvor mange hvidhvaler der ifølge modellen vil være år 2010 ?Hvornår vil der ifølg... -
Trekantsopgave
ForumindlægHej hvordan løses 8b i følgende: http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/131206%20MatA-stx-06122013.ashx -
Eksamensopgaver
ForumindlægBestem f(0) f(x)=(x+2)*(x-5)* e^x Jeg får det til -10 ? Bestem tangenstens ligning gnm punktet (2,5) dy/dx= x^2*(y-1) Jeg får y=16x +37 ?? -
Kemiske mængdeberegninger
ForumindlægEr der nogen, som kan tjekke disse ni kemiopgaver i den vedhæftede fil for at bekræfte, at de er løst korrekt? -
HJÆLP: Binary relations (Diskret matematik)
ForumindlægHejsa, Sidder og skal til eksamen i diskret matematik her om en uge, og øver mig på nogle multiple-choice opgaver fra tidligere eksamenssæt. Så er jeg så stødt på sådan en opgave her: Som I kan se skal det rigtige resultat (ifølge forelæser) være det nederste, men jeg kan simpelthen ikke fors... -
Noter!!
ForumindlægHeey derude. Jeg skal snart til eksame, og mangler virkelige nogle notater. Er der nogen, der har noter til fysik og kemi fra folkeskolen (9. klasse). Smid lii en bedsked, så sender jeg jeg miin mail. ;D Håber virkelii i vil hjælpe. -
Eksamen
ForumindlægJeg ved ikke om det er det rette sted at ligge det her indlæg, men da jeg skal til eksamen her til sommer og jeg har mulighederne for at komme op i fysik og kemi - søger jeg derfor noget hjælp. Jeg bor i odense. Håber at høre fra nogle :) På forhånd tak. -
Eksamens projekt
ForumindlægHej er der nogen der har erfaring med at skive eksamensprojekt på HF i Kemi B og Biologi B Jeg skal skrive eksamensprojekt i disse fag. Men jeg kunne godt bruge et par hint til nogle gode emner. På forhånd tak :-) -
Halveringstid
ForumindlægJeg har aldrig lært om sammehængen mellem aktivitet, halveringstid og antallet nuklider, derfor mangler jeg en lille hjælpende hånd til en opgave. I et eksperiment blev der i 2,6g 82Se registreret 32 dobbelt B- henfald i løbet af 132 døgn. bestem halveringstiden for Se82. Jeg gør således : A = 32... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
Matematik eksamen STX B
ForumindlægHej alle . Nu har jeg trukket Matematik B, så jeg skal op på tirsdag. Mit spørgsmål ligger, i hvorvidt mellemregninger tæller med som point, hvis man får et forkert facit? Jeg har nemlig regnet mange gamle eksamenssæt efterhånden, hvori en af dem bestod af at skulle opstille en eksponentiel mode... -
AT, AP og NV
ForumindlægHej, jeg håber virkelig, der er nogle, der ved noget om det her eller kan henvise til et oplysende link.Vi har AT1 i denne uge (alkohol - kemi, idræt og his), og vores lærer har sagt noget om, at vi afsluttende skal skrive en rapport på 2 sider. Vi skal aflevere den på fredag. Er der nogle, der v... -
Ingen forsøgsresultater?
ForumindlægJeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT? -
Koordinater til punkt på linje
ForumindlægEn linje indeholder punktet og har vektoren som retningsvektor. a) Vis at kan udtrykkes ved Da er linjens retningsvektor, kan linjens normalvektor skrives som . Vha bestemmes således en ligning for linjen b) Linjen er tangent til en cirkel, der har centrum i . Bestem en ligning for c... -
Neutralisation
Forumindlægmangler hjælp til at beskrive neutralisation , ?\n\nJeg ved godt at en syre og en base kan neutralisere hinanden. men hvad kan man mere skrive ?\n\nHelst lidt mere en bare en sætning.\n\nTak . :) -
hjææælp! 2 sek. kun
Forumindlægkan i hjælpe med at svare: 1. Hvordan kan man pH større i en syrer? 2.Beskriv hvad der sker når man tilsætter f.eks magnesium til syre? Hvad får man dannet? skal svare dem fordi en af veninderne har læst højt og jeg skal svare:( hvis i kan hjælpe så totaaaal tak;)??
