Søgning på: fysik noter c. Resultater: 12521 til 12540 af 84813
-
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
Optimering under bibetingelse Lagrange
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal optimere nyttefunktionen vha. lagrange, men kan ikke rigtig stille problemet op. Håber, at nogen kan hjælpe mig. Opgaven er: Consider an investor who derives utility from consumption C as well as the number of hours per day he has free time F. Let t... -
Henvisning internetside
ForumindlægHejsa Jeg skal i min SSO henvise til en internetside i en note. Hvordan gøres det bedst? Skal jeg skrive linket i noten som fx: tekstteksttekstteksttekstteksttekst1 1www.note.com Eller er det bedre bare at nævne forfatteren til det man henviser til, og lade selve linket stå i litt.-liste som fx... -
Hvordan foregår dansk mundtlig eksamen?
ForumindlægHvordan foregår den? Hvis jeg forstår rigtigt, så skal jeg snakke i 20 minutter. og så dømmer lærer og censor mig i 5 minutter, rigtigt? Må jeg have noter til det jeg skal sige med ind, eller kun synopse? -
iliaden
Forumindlæghej.. er der nogen som ligger inde med nogle noter til iliaden? evt. analyse af delene 1, 3, 6 og 18 eller lign?ville være en stor hjælp.. har en deadline i morgen.. -
Ang. eksamen
ForumindlægSkal op i religion på mandag. Selve forberedelsestiden er kun 24 minutter. Nogen der har en god idé til hvordan man disponerer tiden bedst, og en god måde at skrive noterne overskueligt på? -
Eksamen - Der Langläufer
ForumindlægHej, jeg har trukket Der Langläufer af Tom Finsen side 40-44. Er der nogle med gode noter eller andet til den, så ville jeg være utaknemlig glad hvis du gad sende det til mig. På forhånd tak. -
Udled sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægJeg forsøger at udlede sinusrelationerne:(1/2)*a*b*sin(C)=(1/2)*b*c*sin(A)=(1/2)*a*c*sin(B) <=> der ganges med 2 a*b*sin(C)= b*c*sin(A)= a*c*sin(B)<=> der divideres med a*b*ca/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)Så ville jeg tegne en trekant for at udlede cosinus .. men er det at udlede eller bev... -
Isolering af L i ligning
ForumindlægM x C x (t2-t1) = N x L + N x C x (100-t2)Er der nogen der kan hjælpe mig med at isolere L? :) -
Hvorfor har propan-1-ol meget højere kogepunkt end propan
ForumindlægHej. Jeg er blevet stille dette spørgsmål, men synes ikke rigtig jeg kan finde noget i mine noter. Jeg har hellere ikke haft held med Google, så jeg håber at der er nogle her inde der kan hjælpe. Jeg er blevet stillet følgende spørgsmål: Forklar, hvorfor for eksempel propan-1-ol og propan har m... -
Bestemmelse af koordinater
ForumindlægBestem koordinaterne til punkterne C og D, når det gives, at vejen Kalundborgvej møder rundkørslen symmetrisk fra B til D. Vinklen imellem de to veje er 91 grader. Bestem herefter vinklen imellem de 2 tangenter til cirklen i punkterne A og C samt B og D. Hvordan er det jeg bestemmer koordinatern... -
kvadratsætninger
Forumindlægheeey jeg har en hjemmeopgave hertil på mandag og sidder med et problem i en af opgaverne. jeg er i tivil om havd min lærer mener jeg skal stille op med opgaven og hvordna den skal laves. den ser følgende ud: Brug kvadratsætningerne til at omskrive følgende tre udtryk til noget på form... -
Digt - H.C.Andersens Land
ForumindlægHej :) Er der nogen som vil hjælpe mig med at analysere min synopsetekst, som er et digt af Benny Andersen? Jeg mangler nogle få punkter som jeg er kørt død i. Link til digtet: http://masus.smartlog.dk/h-c--andersens-land-post50669 Her er de punkter jeg magler at få analyseret: Titlen - H.C.A... -
Få ikke et chok..halvdelen er på dansk og skal ikke rettes..
Forumindlæghej..jeg vil være meget taknemmelig hvis der var nogen der lige kunne rette denne engelske tekst igennem for grammatiske fejl..tak..Summary about “Kultur” The article is written by Olav Hergel and is about an interview with immigrants where he in his interview asks people from different cultures ... -
kort oversættelse
ForumindlægJeg har lige oversæte den nedenfor skrevet stykke til engelsk, da jeg ikke er 100% sikker og tryg ved gramatikken, kunne det være rart at få lidt respons og rettelse.. :) .. mange på forhånd tak.. DANSK: Efter vi I timevis havde gået omkring Soho, som er fuld af spændende forretninger, følte vi... -
Reaktioner
ForumindlægJeg fatter hat i kemi. Jeg skal skrive reaktionsskema for følgende reaktioner: a) Addition af dichlor til but-1-en b) Addition af dihydrogen til 2-methylbut-1-en c) Addition af vand til ethen d) Addition af hydrogenchlorid til ethen e) Addition af dibrom til cyclohexen f) Elimination af hy... -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre... -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D
