Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12621 til 12640 af 33009
-
Uddannelser med bestået som krav
ForumindlægHej alle Findes der et sted, hvor man har samlet uddannelser som man kan ansøge, hvis man ikke har mere end bestået sin gymnasiale uddannelse? Hvis ikke, kender i så til uddannelser, hvor det er kravet, hvor uddannelserne enten omhandler sprog, kommunikation eller kreative uddannelser. -
dif.ligning...løsningskurve
Forumindlægjeg har dif.ligningen dy/dx = y(b-ay) der ønskes en redegørelse for a og b’ s betydning for monotoniforholdet for løsningskurverne. nogle der ideer`??? -
-3 ?
ForumindlægHvor ringe skal man være for at få -3 til en mundtlig eksame ? -
Gange sit gennemsnt med 1,08 - ny
ForumindlægUNDSKYLD at jeg opretter en ny tråd - kunne desværre ikke ændre den anden, da der var gået over 10 minutter. Hej folkens, jeg vile lige spørge mig ad, hvornår man er berettiget til at gange sit gennemsnit med 1,08? Samtidig har jeg hørt, at hvis man vælger et ekstra A-niveau fag (4 A-niveau fag... -
henfladsligning
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave hvor jeg skal lave en henfaldsligning, og jeg forstår virkleig ikke hvad jeg skal gøre. Er der mon nogen der kan hjælpe? :) -
Matematik B eksamensopgave maj 2010
ForumindlægHej, er der måske nogen som ligger ind med løsninger til matematik eksamensopgave for maj 2010, ville være en stor hjælp! :) -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi... -
Fra sygeplejerske til læge?
ForumindlægHej Jeg er udddannet sygeplejerske med 4 års erfaring i både Danmark, Norge og Uganda. I danmark var det på en medicinsk afdeleling.. Jeg har nu søgt ind på kvote 2 med en motiveret ansøgning. Hvad tror I mine chancer er, for at komme ind på medcinstudiet...? -
Matematik-økonomi som HTX studerende
ForumindlægHej SP Vil jeg kunne studere Mat-øk som HTX'er, eller vil jeg mangle for mange af de økonomiske fag, som man har på HHX (virksomheds økonomi etc.)? -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f... -
RUMFANG OG OMDREJNINGSLEGEMER
ForumindlægHej, jeg har prøvet at løse disse opgave, men jeg ved ikke hvis den er rigtig. Ned under har jeg vedheftet en fil med opgaven. Er der nogen det har et bud? Funktionerne f og g er givet ved Graferne for de to funktioner begrænser sammen med koordinatakserne og linjen x = 10 en punktmængde M ... -
Aflevering Mod betaling
ForumindlægHej folket inde i dette forum. Jeg har en aflvering i Matematik A som jeg ikke har tid til at lave, og vil se om nogen har mulighed for at lave den, der følger en lærerbesvarelse med så den skal stort set bare omformuleres og der skal laves nogen grafer osv. Jeg giver gerne penge for det. Tak på ... -
Laserpen
ForumindlægNogle som kan hjælpe mig med disse opgaver? En laserpen til skolebrug lyser med en effekt på 0m1 nW. Lysets bølgelængde er 532nm. a. Hvilken farve har laserlyset? b. Hvor stor er laserfotonernes energi? Giv svaret i både J og aJ c. Hvor mange fotoner udsender laseren pr. s? -
Sammenhæng mellem Fotonenergi og bølgelængde
ForumindlægGør rede for sammenhængen mellem fotonenergi og bølgelængde vha. formler og forklar, hvordan fotonenergien hænger sammen med energiniveaudiagrammet. -
Teoretisk tilbagebetaling
ForumindlægHej Jeg skal lave et matematik projekt omkring odds, sansynlighed og teoretisk tilbagebetaling. Bookmakere giver et odds vurderet ud fra sansynligheden de regner på udfaldet, og dette kan f.eks. være en fodboldkamp eller vinderen af X factor. Men hvordan ser den matematiske formel ud ved at udr... -
Vejledning og gode råd søges - Jura eller???
ForumindlægHej alle studerende eller tidligere studerende derude! Jeg håber nogen af jer har tid til at hjælpe mig med et par spørgsmål, som idet tiden for sidste ansøgningsfrist nærmer sig bliver jeg mere og mere i tvivl. Sidste år kom jeg ind på antropologi, men jeg besluttede jeg skulle have et sabbatår... -
Jeg skal skrive en tale, men om hvad??
ForumindlægSkal skrive en tale i dansk, hvor jeg vist skal komme med en påstand og argumentere for den, emnet vælger vi selv. Talen skal være maks 3 min. Jeg er virkelig på bar bund, og den skal være skrevet til imorgen:( har brug for en masse idéer!!!! -
Spørgsmål om Studieområde
ForumindlægHej, Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål. Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk. Hvad er krav før man kan start? Tak på forhånd. -
Hvornår er man dumpet til B eksamen, og hvor mange fejl må man have i den skriftlige?
ForumindlægHey Jeg står i den situation, at jeg ikke ligefrem er skide god til matematik. Derfor er jeg også en smule nervøs for, hvad der egentlig skal til før jeg dumper. Lad os sige, at jeg kun skal op til skriftlig. Får man så stadig 02, hvis man bare får 1 rigtig i både den uden og den med hjælpemid... -
"Sabbat-år" efter 1.g?
ForumindlægHej, alle. Jeg søger jeres hjælp. Startede på STX i sommers. Det var en forhastet beslutning, der blev taget i løbet af én aften, idet jeg måtte melde afbud på min efterskole, jeg havde ventet på i 3 år. Jeg har haft det rigtigt skidt det sidste år, og gymnasiet har frataget sig ansvar for mig. ...
