Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12761 til 12780 af 14099
-
Hvor bør man bo i Ålborg.
ForumindlægJeg har tænkt mig at tage til Ålborg og studere her efter gym. Har derfor været inde og kigge på studieboliger/ungdomsboliger på AKU-Aalborg. Men ved ikke om jeg bør søge bolig i centrum eller i området omkring uni? Vil egentlig gerne bo tæt på uni, men er der tilstrækkelig med dagligvarer butik... -
Politisk selviscenesættelse - materiale?
ForumindlægHej! Jeg mangler noget materiale, hvori det er klart at politikere iscenesætter sig selv gennem medier.. Det burde være ligetil, men kan simpelthen ikke finde noget... Har overvejet Obama's valgkampagne, men jeg vil helst ikke ud i at skulle analysere sidelange taler. Mine fag er samfundsfag ... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHvordan vil I beskrive "det moderne gennembrud"? (I må inddrage så meget I vil.) -
Kausalanalyse
ForumindlægY^s: udbudt mængde Y^d: efterspurgt mængde P^s: sælgers stykpris P^d: køber betaler pr. enhed t: afgift Jeg er blevet bedt om at lave en kausalanalyse af hver af de fire modeller, men ved ikke rigtigt hvordan man griber det an. -
hvad er socialisme
Forumindlæger det rigtigt? • Socialisme : Et samfund hvor staten kommer til at eje fabrikker, og hvor private ikke må eje virksomheder. Under socialisme skal alle tjene lige løn. Hvis et land er socialistisk, kan det senere bliver til kommunistisk, fordi Karl Marx mente at modsætning mellem lønarbejd... -
Medicin til en eksamen, hvad hedder den ????
ForumindlægHej allesammen Det er nu et godt stykke tid siden, men engang i 2010 viste DR nyhederne, at der var gymnasieelever der ville indtage denne medicin for ikke at blive nervøse og for at klare sig bedre til eksamen Er der nogle der kan huske hvad medicinen hed eller hvornår det blev sendt på tv??... -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej allesammen. Jeg skriver, idet jeg har været oppe til eksamen i AT og fået karakteren 00. Jeg arbejdede med fagene dansk A og religion C, som begge er mine stærke sider i det jeg i dansk aldrig har fået under karakteren 10 både i mundtlig og skriftlig gennem mine tre år på STX. Derudover scor... -
SU lån eller ej?
ForumindlægHej alle sammen Jeg har lidt svært ved at gennemskue, om jeg skal tage et SU-lån eller ej. Jeg er 2 år inde i mit studium og har 1½ år tilbage, inden jeg færdig uddannet. Derfor er SU-lån-perioden på maks. det 1½ år. Den samlet beløb med renter kommer op på 36.000 kr. Min tvivl ... -
Samarbjede mellem fag.
ForumindlægHvad har det bibragt min AT-opgave at jeg har kombineret en danskfaglig og naturgeografisk tilgang? Hvad ville jeg ikke have fået med ved alene at anvende en naturgeografisk tilgang? -
Kloner? hormoner?
ForumindlægHjæææælp! Er der nogen der ved noget om Kloning af børn og hormonforstyrrende stoffer for gravide? Google hjælper ikke og skal skrive en rapport om dette til imorgen :/ hvis i før har haft om emnet eller kender et link ville jeg blive glad for det . Tak. -
om-eksamen dansk A mdt.
ForumindlægHej, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp derude! Jeg har været op til dansk A mundtlig eksamen og det er gået meget skidt! Jeg vil spørge om man kan tage en om-eksamen? Mod betaling - det ved jeg godt! Kommer jeg til at få min studenterbevis alligevelle sammen med de andre samme dag? eller i... -
Udlænding som dansklærer
ForumindlægHej. Jeg er af indisk oprindelse, men har en drøm om at blive gymnasielærer en dag, i faget dansk. Jeg ved det kræver hårdt arbejde, men det er ikke så meget det der bekymrer mig. Det er mere, at jeg ikke ligner en dansker. Tror I det vil skabe problemer for mig? Jeg tænker mest på ansættelse og ... -
bøger engelsk til dansk
ForumindlægHej.. Jeg leder efter nedenstående bøger på dansk, da jeg selv har svært ved engelsk..Er der nogen der kender disse emner må de også gerne være andre forfatter men det skal bare være på dansk : Det skal være om nedenstående emner Limoncelli, Hogan, Chalup Practice of System and Network Administra... -
Essay indledning
ForumindlægVi er ved at lære at skrive et Essay og har her i weekenden fået for at skulle skrive indledningen til et Essay med emnet: "hvad er det smukke ved Danmark?" Jeg forstår ikke rigtig hvordan man skal skrive det, men jeg prøver lige at skrive det ind, og hvis i så har en kommentar eller v... -
Hvad gør man når man ikke kan skrive noter?
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af at skrive noter, jeg skriver alt for meget. Er der noger der har nogle tips? -
Institutionel magt
ForumindlægHej Jeg skal komme med et hverdags eksempel på Institutionel magt og jeg kan simpelthen ikke komme på noget Er der en der kan hjælpe? -
integraler
Forumindlæghej jeg er gået i stå med de her to opgaver, jeg har lavt A men b er jeg lost i ∫(x·e^(2x-1) dx) 1/2 ∫(x·e^(2x-1) ) d2x-1 1/2 ∫(x*e^(2x-1)-1/2*e^(2x-1)+k) er den rigtig ?? og ∫(3·(x^2+x)·cos?(1/2·x)dx) hmm nogen der kan hjælpe ?? -
Fremtidsudsigter for cand.merc'er
ForumindlægHej alle! Jeg går og nyder livet og holdet sabbatår, og har derfor rigtig, rigtig meget tid til at tænke over valg af studie... Jeg har overvejet International Business på CBS alene pga. af interessen for business sådan helt bredspektret, lidt økonomi, lidt marketing osv - og fordi, at jeg ... -
Hitler tale
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at skrive en opgave, hvor jeg skal analysere en af Hitlers taler. Jeg har redegjort for hans vej til magten, og skal nu analysere en af hans taler, derfor tænker jeg en tale før 1939 (før 2. verdenskrig), og gerne før eller omkring da han kom til magten i 1933. Mit probl... -
Hjælp til sysopsis!!!
ForumindlægHej :-) Jeg er lige pt. i gang med at skulle skrive en vigtig synopsis i AT, mit emne er nyheder og nyhedsformidling. Jeg har fået lavet en problem formulering pg underspørgsmål, som nu ser således ud: Problemformulering Den 15. september 2011 var der folketingsvalg i København. ...
