Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 12841 til 12860 af 17507
-
HJÆLP KORT OPGAVE TYSK
ForumindlægHun forsøgte at tænke efter "hvad sker der" pludselig hørte hun en lyd trænge ind udefra. det lød som latter. hun gik tilbage til døren. gud være lovet! døren var ikke låst! hun rev døren op og foran kælderdøren stod peter, hans og janni. de havde taget flag med og hele trappe var udsm... -
Opstil en model...
ForumindlægHey, der er lige denne opgave jeg virkelig har svært ved, som jeg har forsøget og lave en del tid.. Håber nogen kan hjælpe mig, opgave lyder således: i 2010 var danskernes forbrug af vin 192 mio.liter i en prognose 2010 regnes der med en stigning på 1,3% pr år af danskernes forbrug af vin. ... -
Intensitet og Tælletal
ForumindlægJeg er nok lidt dum til her. Jeg har lige lavet et forsøg med et GM-rør og har fået nogle tælletal. Tælletiden var 60sekunder og det var en Cs-kilde. Vi har så målt nogle tælletal ved nogle forskellige tykkelser bly. jeg skal demonstrer det radioaktive henfalds statiske natur? (fatter ikke hvad m... -
Kan ikke huske hvilken planteolie ..
ForumindlægJeg har, at mKOH = 0,394 g mfedtstof = 2,010 g Forsæbningstallet Ft = mKOH / mfedtstof = 0,196 Dvs. 196 mg KOH kan forsæbe 1 g fedstof.. Jeg er bare forvirret .. hvilken planteolie / vegetabilsk olie tror I, at der... -
Nitratindhold i vandprøver, konklusion
ForumindlægHej. Jeg laver NV rapport ( 1.g), og har lavet et kemi forsøg, jeg kan bare ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal konkluderer ud fra mine målinger. Jeg målte nitratindhold i 3 vandprøver fra hhv. Limfjorden, udløbsvand og Østerå. I limfjorden var der 1, 6 mg /L. I udløbsvandet var der 0,7 mg /L ... -
Nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase
ForumindlægHej - jeg er igang med en rapport ang. nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase, men jeg mangler lige et spørgsmål. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig med at forklare det måske? - Hvilke forskel er der på aktiviteten af spytamylase og industriel amylase? - hvad er årsagen hertil ? ... -
matematikaflevering
ForumindlægHeeej (: Jeg ville lige høre om der er nogen som kan hjælpe mig med denne opgave: En funktion f er bestemt ved f(x) = −12x2 + 8x . a) Bestem en forskrift for den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(2, 6). Jeg har selv forsøgt , men mit resultat gav ikke rigtig mening når jeg ... -
hm, ligevægt.
ForumindlægFe^3+ + SCN^- <-----> FeSCN^2+. yes, jeg skal vurdere om den reaktion mod højre er endoterm eller exoterm.Vi har gjort det her vha. et forsøg, hvor vi har tilføjet varme, men problemet var at farverne var så ens at man ikke kunne se om den blev mørkere eller lysere.. så tænkt... -
Studentereksamen A
ForumindlægGodaften Studieportalen Jeg forsøger at genneføre denne opgavesæt fra 25 maj 2012. Se link http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx ... -
Mængde ethanol beregnet ud fra massetabet
ForumindlægTil et gæringsforsøg anvendes 50,0 g glucose som opløses i 250 mL vand sammen med lidt gær. Kolben vejes ved forsøgets start. Efter nogen tid vejes kolben atter, og massetabet er 20,6 g. c. Hvor stor mængde ethanol kan der være dannet beregnet ud fra massetabet? Mit spørgsmål er, om massen ... -
Jan sonnergaard f. 1963 Polterabend
Forumindlæg1. redegør kort for tekstens handlingsforløb (så kort og præcist som muligt - skriv gerne ned) 2. beskriv gruppen af drenge og find citater i teksten, der understøtter jeres argumenter. 3. redegør for personerne og deres udvikling i novellen - med hovedevægt på Simon (Husk citater fra tekste... -
reaktionshastigheders afhængighed af reaktanternes koncentrationer - nogen der kan hjælpe?
ForumindlægJeg skriver en kemi aflevering om TREO i vand. I forsøget prøver vi at øge reaktionshastigheden for reaktionen mellem hydrogencarbonat og citronsyre: HCO3- (aq) + H3Cit (aq) --> CO2 (g) + H2O (l) + H2Cit- (aq) En af de faktorere der påvirker reaktionshastigheden er koncentrationen af reaktante... -
Øllets biologi og biokemi - metabolitter?
ForumindlægHej, Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en rapport. Vi har i biologi fremstillet en øl, og dette forsøg skal vi lave rapport over. Under teoridelen skriver jeg (selvfølgelig) om gærceller. Men her er det så at ordet metabolitter dukker op: "Cellerne udskiller ethanol og carbondioxid sammen ... -
RQ
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig? Jeg har lavet det klassiske kondicykel forsøg hvor jeg så har udregnet min RQ værdi i forhold til min puls, men mine RQ værdier blir således: Slut CO2 % slut O2% puls rq 4,09 3 100 1,27335 4,28 3,382 116 1,... -
RQ
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe mig? Jeg har lavet det klassiske kondicykel forsøg hvor jeg så har udregnet min RQ værdi i forhold til min puls, men mine RQ værdier blir således: Slut CO2 % slut O2% puls rq 4,09 3 100 1,27335 4,28 3,382 116 ... -
hjælp til opgaveskrivning?
ForumindlægMit spørgsmål går på - når jeg skal skrive en opg, og læser noget på nettet som er letforståeligt, om det så er okay at jeg - ikke kopierer direkte - men omformulerer det? Det har jeg gjort hidtil i opgaven, men er i tvivl omkring HVOR omformuleret det skal gøres? I og med at jeg skal kildean... -
er det rigtigt lavet?
ForumindlægHej folkens Vi lavede en forsøg med en geiger-tæller. Vi startede med at måle baggrundsstrålingen i klasselokalet i ca. 10 min. tid. Jeg har to korte spørgsmål, som jeg er lidt i tvivl om: For at regne ud, hvor mange tællinger der er kommet pr. sek siger vi så ikke : 227 (målinger for de 10. min)... -
lysets brydning og total refleksion
ForumindlægHeej. - Jeg har lavet et forsøg vedrørende lysets brydning og total refleksion, men har svært ved at svare på disse spg. 1) Hvorfor brydes strålen vinkelret på midten af linens plane side ikke? 2) Hvorfor sker der ingen brydning, når lyset går ud gennem den halvcirkulære flade, når der sker en br... -
Isolering - let opgave - men ikke for mig. :(
ForumindlægHej alle. Har bare sindssygt svært ved isolering af forskellige størrelser i matematik. Forstår aldrig hvordan man skal gribe det an. Jeg har til opgave at jeg skal isolere h i ligningen: 2*pi*r*h+4*pi*r^2=4 Jeg forsøgte at gøre det således: h=4-4*pi*r^2/2*pi*r - men er ret sikker på at det er ... -
Andengradsligning
ForumindlægHej med jer. Jeg bøvler altid med de andengradsligninger i opgaversæt vi laver. Helt bestemt er det altid diskriminanten og de regneregler man skal bruge i forbindelse med den der kikser. Kunne godt bruge et par fif til at blive bedre. Har selv forsøgt med denne her opgave (x+3)2 -1 = 0 d =...
