Søgning på: tysk disposition fodbold. Resultater: 12881 til 12900 af 19198
-
Oversættelse af Besuch aus Hamburg
ForumindlægJeg skal oversætte denne danske tekst til tysk, og her er både den danske originale tekst, og mit forsøg på at oversætte. Oversættelsen skal være i KONJUNKTIV 1, hvilket jeg ikke er helt sikker på er lykkedes for mig! Håber en venlig sjæl vil rette den, det haster! Stefan der bor i Stuttfgart, ... -
Forklaring til mine grammatiske fejl
ForumindlægHej allesammen, jeg har konstrueret et par tyske sætninger, hvor jeg er i tvivl om mit ordvalg er korrekt. Jeg vil blive meget glad, hvis i ville forklare mig, hvad jeg har gjort galt. 1)Hier taten/machten die Grosseltern sehr/viel, um die Kinder in die deutsche Gesellschaft zu integrieren. --&g... -
Nogen der vil læse mit spansk igennem?
Forumindlæghej, jeg har lavet en spansk fristil om mig selv. Jeg vil meget gerne hvis der er en som vil kigge den igennem og rette lidt i den, så man kan forstå hvad der står. Jeg er rimelig dårlig til spansk, så der er nok mange fejl (bare til en orientering). Teksten er denne her: Dansk: Hej. Jeg h... -
Hjælp til konklusion
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Udregning a studenter gennemsnittet
ForumindlægHey...Jeg er som mange andre igang med min studentereksamen, og bliver FORHÅBENTLIG færdig til sommer. Men netop forhåbentligt det er det som jeg har svært ved..Jeg har problmer med at finde ud af om jeg består min studentereksamen..Jeg har en årskarakter på 7,5 og lige nu (før mine eksamner en e... -
Hjælp? Ja tak! :)
ForumindlægHej!Har brug for en smule hjælp til tysk. Det drejer sig om nogle sætninger, der skal oversættes fra dansk til tysk. Således har jeg oversættet sætninger:1)De kæmpede hårdt mod stormen:Sie kämpfteten hart gegen den Sturm.Dengang arbejdede jeg hos familien Wolf:2)Damals arbeitete ich bei Familie W... -
Rettelse af få engelske sætninger
ForumindlægEngelsk grammatik: Stort begyndelsesbogstav1. Der er mange kinesiske restauranter i London.There is many Chinese restaurants in London.2. Mange danskere tror ikke på djævelen.Many Danes do nok believe in devil.3. Han er aldrig hjemme om lørdagen og søndagen.He is never home at Saturday and Sunday... -
Er det korrekt
ForumindlægHej. Jeg sidder og træner tysk retskrivning for at få bedre styr på grammatikken, da chancen for at jeg trækker mundligt tysk er ret stor. Jeg har rettet to korte tekster, og kan ikke lige umiddelbart spotte flere fejl. Er der nogle af jer som kan spotte nogle fejl? I må meget gerne skrive tilb... -
Lidt guldkorn til eksamen..
ForumindlægHey,Jeg har lige nogle sætninger jeg gerne ville kunne fyre af til eksamen. I må gerne ændre ordlyden i sætningerne hvis det vil få det til at virke mere tysk. Jeg håber meget at nogen af jer vil kigge på det. På forhånd tak!1) Jeg vil starte med at fortælle om læseteksten/"historien på bånd... -
Fransk - oversættelse
ForumindlægHejEr der nogen der gider rette min oversættelse fra dansk til fransk?Nu er det tyskerne, der slår sig ned i huset, og Tomi hører for første gang "Heil Hitler".En af tyskerne fortæller stolt (stolt. adjektiv = fier), at han har givet to sønner til "le Führer", og han er parat ... -
Sygeeksamen.
ForumindlægJeg skal til eksamen i tysk imorgen. Det er en eksamen hvor jeg har 24 timers forberedelse, men idag (den dag jeg skal forberede mig) har jeg fået det helt vildt skidt, med ondt i hovedet og svært ved at fokusere. Forberedelsen er vel en del af eksamen, så jeg burde vel kunne få syge eksamen. M... -
udvidet infinitiv
Forumindlægnogen der kan forklare hvordan jeg laver udvidet infinitiv på disse tyske sætninger Min lærer har lavet den første 1. Christine ist froh, dass sie Marie auf dem Frühlingsfest zu treffen. 2. Für Marie ist es wichtig, dass sie ihr eigenes Leben lebt. 3. Marie ist traurig, dass sie Sa... -
Hjælp til lille oversættelse..
ForumindlægHejsa,Er der ikke en der kunne hjælpe mig med at oversætte et lille stykke tysk tekst, jeg skal skrive i forbindelse med evt. køb af bil i Tyskland?Be om..Her er stykket det drejer sig om:Hej,Jeg har set din bil på internettet, og den kunne sandsynligvis godt have min interesse?Men da jeg bor i D... -
Vil læse medicin!
ForumindlægHej alle :) Jeg er en pige på 17 år, som rigtig gerne vil læse medicin! Lige nu går jeg i 2.g, men jeg ved ikke om jeg kan nå at forbedre mit gennemsnit. Jeg fik rigtige gode karakter i 1.g, men mine karakter er dalet rigtig meget ned her i 2.g, især pga. sygdom. Jeg vil bare spørge, om det k... -
Emne : Grundstofferne
ForumindlægEn af de ting vi kan risikere at komme op i er emnet : Grundstofferne . Jeg laver små dispositioner til hvert af de 10 emner vi kan komme op i , så jeg er så godt forberedt til eksamen som muligt . Mine dispositioner indeholder teori + hvilke forsøg jeg vil lave . Jeg er bare ret i tvivl om emne... -
Nervøs til eksamen - hjælp
ForumindlægHej folk :-) Jeg skal op i NG-eksamen d. 10 - 11 juni Jeg er god til NG men ikke når den sorte klap lukker. Når jeg bliver nervøs kan jeg hverken svare eller huske noget - jeg er derfor allerede nervøs nu, fordi jeg er bange for at jeg er for nervøs til, at besvare spørgsmålene til min disposi... -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægJeg har VIRKELIG brug for hjælp til en disposition over min SRP. Hvad der er relevant at have med og hvilken rækkefølge jeg skal have de forskellige ting i. Altså bare en KLAR disposition/indholdsfortegnelse for min opgave. Det ville være en STOR hjælp! Tak på forhånd :) Min opgaveformuleri... -
Karakterer!!! Lortestudent!
ForumindlægHej jeg hedder Morten, og jeg er 17 år. Jeg går i 2.g, og jeg tror jeg bliver en lortestudent! Mit gennemsnit er på 6,3 indtilvidere, og det ser ud til at falde yderligere.Jeg er matematiker, og jeg fik 5 i kemi til eksamen i 1.g, men afsluttede biologi med et 7 i årskarakterer. Lærerne råder mig... -
Refleksivitet !
ForumindlægEr der nogen der kan forklare (med egne ord, ikke flere opslag fra nettet) hvad refleksivitet betyder ? Har en anelse men kan ikke sådan slå det fast, så det er svært at gå videre med min opgave ? -
Normale og kendte
ForumindlægVi 'normale' mennesker bruger omkring 10 tons om året. Hvor meget bruger de kendte så?
