Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 13201 til 13220 af 33697
-
omdrejningslegme
ForumindlægHejsa Jeg er i tvivl omkring spørgsmål a. Har prøvet at indsætte grænserne, men får forkert svar. Jeg har fået grænserne til -2, 2 og -1 og 1. Aflæser jeg forkert? -
Beregne starthastighed
ForumindlægHej. Jeg har prøvet at udlede v i formlen, men jeg får et mærkeligt svar Hvad har jeg gjort forkert? Mange tak på forhånd. -
Please hjælp
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg ikke kan komme igang med. Opgaven lyder: Hvor mange gram CO2 dannes der ved forbrænding af 1L diesel når dens densitet er 0,832kg/L? Håber at der er nogen der kan give mig et meget detaljeret svar. -
realdelen
Forumindlægnogle der kan hjælpe med hvordan man gør? -
sinus kurve
Forumindlæghjælp til denne opgave -
To spørgsmål.
ForumindlægHejsa. Har to spørgsmål til nedenstående opgave (se vedhæftet fil). Er spørgsmål A løst korrekt? Hvordan skal jeg løse spørgsmål B? Vh. Martin -
oplevet før?
ForumindlægEr der nogen af jer herinder, der har oplevet dette; I gymnasiet fik I meget dårlige karakterer. Men efter 2g begyndte I at tage jer sammen, og fik MEGET gode karakterer i slutningen af 3g. Det er fag I normalt havde svært ved, Hvad gjorde I for at forbedre jeres talent på det område? Vil bare ... -
STATISTIK - behandling af grupperet observationssæt
Forumindlægjeg har fået udgivet mine eksamensspørgsmål til min mundt. mat. eksamen. Et spørgsmål lyder som følgende: 7. Statistik Gør rede for statistisk behandling af et grupperet observationssæt, gerne med udgangspunkt i et talmateriale. Jeg var oppe i statistik til årsprøven sidste år og fik 00, så je... -
Brugen af CAS-værktøj f.eks. Maple TI-Nspire, MathCad, Geogebra osv.
ForumindlægMit spørgsmål er rettet mod elever som har eller har haft matematik på gymnasial niveau: Jeg er nysgerrig over hvilke cas-værktøj du bruger (eller har brugt) i matematik og hvilke erfaringer du har gjort dig med dette. Har det været svært/nemt at lære? Har det været en hjælp til løse opgaver... -
Lektiehjælp i Århus tilbydes
ForumindlægJeg tilbyder lektiehjælp på alle gymnasielle niveauer i fagene matematik og fysik. Har du en mundtlig eller skriftlig eksamen i sigte, tilbyder jeg derudover også hjælp med forberedelsen. Undervisningen kan enten foregå ved dig eller mig eller et tredje sted. Du bestemmer. Mit navn er Lars, og je... -
Gymnasiet Livet!
ForumindlægHey, jeg er en elev der til daglig elsker matematik på højt niveau. Derfor har jeg også valgt matematik på A niveau når jeg skal starte på gymnasiet. Problemet er så bare at jeg skriftligt aldrig gøre det godt... Mundtlig er jeg på højt plan.. Men det er altid en problemregning der ødelægger mi... -
MatØkonomi -> Aktuar?
ForumindlægHejsa. Jeg skal begynde på Matematik-Økonomi (bachelor) efter sommerferien, hvorefter jeg overvejer at tage forsikringsmatematik (kandidat). Årsagen er ikke manglende snit, men mere, at jeg endnu ikke er sikker på om jeg vil være matematiker(i hvilket tilfælde det nok bliver forsikringsm... -
Mat. træning?
ForumindlægHej Min datter har lidt besvær med Mat. Hun er godt begavet og jeg tror hendes mangler skyldes manglende interesse. Imidlertid VIL hun i gymnasiet og vil bruge 9.ende på at forbedre sin matematik. Er der evt en matematik-ekspert/student fra nærværende forum, i nærheden af Kbh./Nørrebro med gode ... -
Ikke indstillet til eksamen i et fag?
ForumindlægHej, jeg tænkte på, hvad sker der hvis man ikke bliver indstillet til eksamen i et fag? Lad os sige man har valgfag på 2. år, som f.eks. Matematik, og man mangler nogle opgaver, og læren vil indstille en til ikke at komme op i eksamen i matematik, hvad sker der så helt præcist ? -
Er tal ikke spild af tid?
ForumindlægBurde man ikke bruge mere tid på humanistiske og samfundsvidenskabelige fage i folkeskolen i stedet for naturvidenskaben som fx matematik? Det er da vigtigere at vide noget om vores historie end tal og trekanter. Nu bliver I sikkert helt vilde, når I kloge hoveder læser det her, men jeg er kampkl... -
Rigtigt studievalg?
ForumindlægJeg er startet på International Virksomhedskommunikation med tysk og europæiske studier i år. Jeg har meget længe været meget i tvivl om, hvorvidt, jeg skulle vælge en humanistisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse. Jeg valgte netop dette studie, da jeg havde en ide om, at det nok v... -
Nervøs for HTX standpunktskarakter.
ForumindlægHej alle sammen, d.11 august havde jeg startet på HTX. Det er virkelig en fed skole, og har fået nogle rigtige gode venner. Det er gået godt indtil nu. Har kæmpet mest med den første matematik aflevering vi har haft. Jeg har svært ved matematik og jeg synes det er det sværeste fag der findes. Men... -
opret katte
Forumindlæghejsa jeg vil godt vide noget om at opdrage en kat -
Eksamen
ForumindlægHey...Går i 2 g på sproglig linie, men var ikke oppe til nogle eksamen i 1 g, så mit spørgsmål er, hvor mange skal man minimum have været oppe til efter 2g.???Endvidere er jeg ikke speciel glad for naturfag, men skal man op til i 2 g.Både mundtlig og skriftlig...???Nogle jeg har snakket med, mene... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægEr der ikke en klog person, der kan give mig et bevis for, at forholdet mellem de tre par af sider i to ensvinklede trekanter er konstant? Altså at der for to ensvinklede trekanter ABC og A'B'C' gælder, ata = k*a'b = k*b'c = k*c'
