Søgning på: pernille herman bang analyse. Resultater: 13321 til 13340 af 27765
-
Life is a bitch.
ForumindlægEy (; Jeg skal op i kortfilm i dansk og jeg har valgt "Life is a bitch" Men jeg aner ikke hvad jeg kan perspektivere den til. Nogen der kan hjælpe? Tak. -
(TP) Vieta Jumping a la grisehønen
ForumindlægDen gode dreng, grisehønen, skrev i sin tid følgende indlæg: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=528262 Nu har jeg forsøgsvis udformet 2 øvelsesopgaver indenfor emnet. Alle er velkomne til at forsøge at besvare disse - men læg evt. besvarelser som links, for så kan andre gætte m... -
Bevis formlen for arealet af en trekant
ForumindlægHele min opgave hedder: 1. Trigonometri: Gør rede for definitionen af sinus og cosinus. Bevis sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg har bevist og gjort rede for sinus og cosinus relationerne. Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal bevise arealet af trekanten. Jeg tro... -
Er I kommet ind?
ForumindlægHej Jer derude Er I kommet ind på jeres drømmestudie? -
Det moderne gennembrud
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke forstå forskellene på naturalismen , realismen og impressionismen ! Nogen der kan forklare mig dem ? -
Et spørgsmål om kommatering
ForumindlægHej! Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at få afklaret følgende: Jeg har lært, at når man sætter komma, skal man sætte kommaet imellem 2 par grundled + verballed. For at finde verballedet har jeg lært at bruge "jeg-reglen", hvilket kun kan finde finitte verber (hvilket også stemmer ove... -
grundejere??
Forumindlæghej jeg har en opgave for, som er lidt vanskelig, at løse, har fået hjælp masser gange, og de antal gange har hjulpet, måske at jeg også kan få hjælp denne gang? nå men, lad os komme videre til opgaven: lyder sådan: tre grundejere (A,B ogC) skulle ialt betale 3780 kr. for snerydning på ve... -
Universet/Mælkevejen
ForumindlægHey, jeg har fået et spørgsmål, hvor jeg skal finde ud af hvornår en galakse kaldet Andromeda og mælkevejen vil ramme hinanden, hvis hastigheden bliver ved med at være konstant. Hastigheden er 300000 m/s. Nogen der kan hjælpe ? -
Hjælp til forklaring
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er klar over, at dette spørgsmål har været oppe og vende utallige gange - alligevel mener jeg ikke, at der er kommet ét entydigt svar. Jeg står i den uheldige situation, at have dumpet skr. matematik B eksamen sidste år. Jeg fik 4 i mdt. årskarakter og 02 i skr. årskarakter... -
Kan jeg blive jordemoder?
ForumindlægHej studiemennesker. For ca. 1 mdr. siden have jeg et gennemsnit på lidt over 7. Efter at have fået mine årskarakter, er mit gennemsnit faldet til 5,9. Jeg er rigtig ked af det. ' Idag var jeg til AT-eksamen, hvor det gik rigtig rigtig dårligt. Jeg fik 02. Jeg følte ikke at det var fair. M... -
Viel eller Viele
ForumindlægJa, hvornår bruger man viel frem for viele? -
Gode råd til Fysik B eksamen STX
ForumindlægJeg skal op i fysik B eksamen på torsdag. Under selve prøven skal vi arbejde 1,5time i grupper, hvorefter vi skal udføre et eksperiment. Derefter har vi 24min forberedelse, til at forbedrede en fremlæggelse/besvarelse af et teoretisk spørgsmål. Er der nogle der kan beskrive dette teoretiske spørg... -
Marshall-planen
ForumindlægHey med jer! :-) Nogle der kan give mig et hurtigt overblik over hvad marshall planen var og gik ud på? Jeg skal lave et 5 min. fremlæggelse om det. P forhånd tak. -
StX eller 10??
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 9, kl og vil virkelig gerne på STX efter folkeskolen! Men jeg ved ikke, om mine karaktere kan klare det.. Jeg har mange 7-taller og nogle få 10 taller, samt lidt 4-taller!! Kan man godt komme ind på STX med ca, tre 4-taller? Jeg vil ikke på 10, efter folkeskolen, da j... -
Matematik A - dumpe?
ForumindlægHej alle Hvad sker der hvis man dumper til mat A skriftlig eksamen? - får man stadig sit fulde eksamensbevis? Og: hvis man vil søge ind på en uddannelse der kræver mat A, kan man så godt blive optaget hvis ens samelede snit for faget er på 2 - altså bestået? -
Partikulær løsning hjælp
ForumindlægJeg skal bevise at zn= er en partikulær løsning til På forhånd tak :))))) -
Matematik og Biologi /fysik :)
ForumindlægHej Folkens. Jeg har virkelig brug for hjælp til mit AT her i 3.g. Jeg har nemlig valgt matematik og biologi (min daværende tanke var at undersøge screening af brystkræft. Jeg er dog kommet frem til at det er lidt for dybt). Mit problem er nu at kombinere matematik og biologi. Jeg har overvejet n... -
Samfundsfag og mediefag
ForumindlægHej. Til AT-eksamen 2011 har jeg valgt at "skrive" i fagene samfundsfag og mediefag med henblik på reality-shows, hvor jeg tager udgangspunkt i Paradise Hotel. I mediefag vil jeg kigge på, hvilke virkemidler der benyttes for at gøre showet underholdende. Mit problem er, at jeg ikke ved... -
Debat om kriminalitet
ForumindlægKunne godt tænke mig, at starte en debat om hvordan man bekæmper kriminalitet... Skal man have flere fængsler eller skal man forebygge kriminalitet (hvordan)?? Jeg er lidt for og imod begge, derfor vil jeg gerne høre andres meninger :) så hvad synes i ?:) -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej derude! Jeg skal aflevere tysk imorgen hvilket jeg fandt ud af for en time siden! p-a-n-i-k. Jeg skulle skrive mindst 100 ord og min tur med klassen til Berlin. Jeg er desværre bare utrolig dårlig til tysk! Meget meget dårlig. plus mine grammatik bøger ligge jo selvfølgelig over på skolen. Så...
