Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 13381 til 13400 af 17507
-
Hjælp - Oversættelse af svær sætning
ForumindlægHejsa Jeg skal oversætte denne til tysk: I morges måtte mor bruge vores største skohorn for at få ham ind i bilen. Jeg har forsøgt mig: Heute Morgen musste Mutter unseren grössten Schuhanzieher gebrauchen, damit .... Men jeg er kommet i tvivl, fordi for at..... jo ikke er en rigtig sæt... -
AT - kampen for det gode liv
ForumindlægHej folkens, Jeg sidder og skal igang med AT. Jeg vil gerne hvis jeg kunne kombinere fagene biologi (A) og historie (A) med hianden. Hertil vil jeg vælge 2. verdenskrig og menneskeforsøgene herunder. Problemet ligger i at jeg ved ikke hvordan jeg skal koble disse til ''kampen om det... -
æggeceller
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Æggestokke
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Hjælp til eksamenssæt HHX
ForumindlægHej derude, Jeg sidder på falderebet på HHX og kæmper med vores permanent sidste aflevering i matematik (hvilket jeg ikke er skarp til) Som et sidste desperat forsøg på at opnå en nogenlunde karakter vil jeg høre herinde om der er en som ligger inde/kender en som ligger inden med et besvaret eks... -
TI-nspire opg 7 fra eksamensæt dec 2013
ForumindlægHej! Jeg har sidder i en time nu, og forsøgt at lave opg 7 i dette sæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF13/Proever%20og%20eksamen/Opgavesaet/131223%20hhx133-MAT-B-16122013.ashx Det jeg gerne vil er at kunne udfylde resten af skemaet, så jeg kan se sammenhængen mellem pension og ... -
gæringsproces gå fra aerob til anaerob?
ForumindlægHej, jeg er i gang med min sidste aflevering, har desværre en del problemer med den. Der står i teoridelen i opgaveformulering dette: "Ved forsøgets start er der ilt til stede i glassene, og der vil ske en respiration og dermed dannes kuldioxid. Glassene bliver dog hurtigt anaerobe (iltfrie)... -
"Livet på kanten" - Dansk mundtlig eksamen 2014
ForumindlægHeeeej:) Jeg har trukket fordybelsesområdet " Livet på kanten," og jeg leder efter noveller (evt. digte), som omhandler temaer såsom: sex, stoffer, fest og ungdom. Jeg har overvejet " Frels mig fra de velmenende," dog har min lærer fremlagt, at det er bedst, hvis vi selv give... -
EU-Parlamentsvalget 2014
ForumindlægKære jer derude. Er igang med at læse om EU-parlamentsvalget, men jeg støde hele tiden på nogle begreber som jeg ikke aner hvilken funktion eller hvad de enkelte står for og det piner mig... Har forsøgt at finde svar på andre sider, men forstår det bare simpelthen ikke! Håber nogle ville være s... -
Opgave K4 Vognhjulsgalaksen
ForumindlægHej, Jeg har brug for noget hjælp til opgaven: "K4 Vognhjulsgalaksen" fra bogen: "Opgaver i fysik A-niveau" Fysikforlaget 2007. Jeg har vedhæftet et billede af opgaveformuleringen. Jeg har forsøgt at regne opgave a og b og får: a) v=9-05*10^6 m/s b) 1.1*10^17 s Kan dis... -
Areal af område
ForumindlægHej, jeg har forsøgt mig med at løse en opgave men er lidt i tvivl om jeg har løst den korrekt. Jeg skal beregne arealet af området M1 og M2, men M1 er jo under grafen og er vel så negativ. Jeg fik M1 = -4 og M2 = 4 Mit spørgsmål er om jeg så skal sige at det samlede areal er -4+4=0 eller om... -
Stivelsesnedbrydning med enzymet Termamyl(amylase) og anvendelse af Michaelis-Menten modellen
ForumindlægJeg har svaret på min konklusion om hvad der er sket i forsøget og vores resultater, samt at jeg har brugt modellen og udregnet Km og Vmax. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal gribe min diskussion an. min Rapport er på ca 16 sider og teoriafsnittet er på ca. 2,5 side. Nogen der kan skube min dis... -
T(kvadratrod x)
ForumindlægHej Jeg står med en opgave til et forsøg jeg har udført om svingninger hos bløde og hårde fjedre, hvor man skulle sætte fjederen i svingning med forskellige masser bundet fast til fjederen, og noget måleudstyr blev brugt til at at give nogle måleværdier af svingningerne. derudover er det også o... -
en svær differential-model ..
ForumindlægHej Jeg bevæger mig rundt i en stor bunke differentieringsopgaver, en af dem ser sådan her ud: Vands bevægelse i en bestemt type jordlag kan beskrives ved en model Hvor er antal cm, vandet er trængt ind i jordlaget, og er antal minutter efter, at vandet er ledt ned i jordlaget. Bestem : ... -
Opdrift
ForumindlægBryllupskagen er en ordentlig sag. Brudens moster vil trække den ind i festteltet, men, gnidningsmodstanden med gulvet er ALT for stor. I et desperat forsøg på at kunne slæbe kagen selv, fylder mosteren teltet helt op med ferskvand, idet hun håber, at opdriften på kagen, der vejer 300 kg og er v... -
Udregning af rødderne for en andengradsligning
ForumindlægHej igen. Jeg har tidligere henvendt mig herinde om samme følgende emne. Men da havde jeg ikke helt skrevet formlerne rigtigt op. Der viste sig at indgå en enkelt fejl i en af formlerne. Jeg har følgende formel Så kommer der en masse mellemregninger som jeg fik hjælp til herinde. ... -
Maple hjælp. Gym pakken
ForumindlægJeg forsøger at bruge maple's gympakke til at lave regression, men det virker ikke rigtigt. Her er hvad jeg skriver: with(Gym) X := [1, 2, 3, 4] Y := [2, 4, 6, 7] LinReg(X,Y) Når jeg trykker enter skriver den bare LinReg([1, 2, 3, 4], [2, 4, 6, 7]) I stedet for et resultat.. Hvad gør j... -
Rumfang ved x
ForumindlægHej SP. Jeg har forsøgt at løse denne opgave. Jeg kan simpelthen ikke se, at jeg gør noget forkert. Men resultatet giver ikke mening. Min løsning: Rumfanget, udgangspunkt: V = h · l · x h udtrykt ved x: h = 3 - 3x l udtrykt ved x: l = 2x V(x) = x · (3 - 3x) · 2x ... -
Hjælp til forstå udtryk
ForumindlægJeg har et udtryk, som jeg har forsøgt at finde ud af hvad betyder ved at indtaste i Wolfram Alpha, men jeg har stadig svært ved at forstå det. Link til udtryk: http://www.wolframalpha.com/input/?i=%28x%5En%2Fn%21%29+%2F+%28sum+%28x%5Ej%2Fj%21%29%2C+j%3D0..n%29 hvordan skal dette udtryk for... -
Er der en som vil hjælpe med det her???
ForumindlægVed at ekstrahere fedtstoffet i chipsene får vi altså en blanding, hvor fedtstof og heptan er de eneste bestanddele??? hvad betyder det helt præcist? altså bestanddele, jeg har selv prøvet at slå det op men kan ikke lige sætte det ind i sammenhængen- betyder de dele. Hvis der er nogen som ha...
