Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13421 til 13440 af 14099
-
Den frie vilje og religion
ForumindlægHej. Jeg har tænkt lidt om det med den frie vilje især i forhold til religionernes lære om Himmel og Helvede. Hvad er det frie valg egentlig? Jeg tænker nemlig at godt nok har vi et frit valg rent fysisk, idet jeg fysisk kan vælge f.eks. at løbe en tur eller sidde i sofaen og spise burger og chip... -
FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012
ForumindlægHej ! Hvad syntes i om emnerne i FSA Skriftlig Fremstilling Maj 2012? Hvilke emne/genre valgte du? -
Skal homosek. have chancen for at blive forældre?
ForumindlægHej alle. En debat, som er meget oppe i tiden. Det ser ud til, at folkene på Christiansborg ikke kan bestemme sig. Jeg føler også, at det er en svær beslutning, så det ville være rart hvis i delte jeres holdninger! :D På Folkestyrets sidste officielle arbejdsdag blev forslaget om gratis insemi... -
Studere medicin!
ForumindlægHey, jeg ville høre om der er nogen kan hjælpe mig med noget. Jeg vil meget meget gerne på medicinstudiet, det er virkelig virkelig det jeg brænder for, men nu ligger landet sådan at jeg har været uheldig i 2 eksamener i denne uge og har fået 02, hvoraf en af dem tæller for 2. Mit snit ligger ... -
Fravær
ForumindlægHvorfor er det, at de gymnasielle uddannelser fører fravær? Burde det ikke være den enkelte elevs ansvar at tilegne sig stoffet? Hvis en elev med 14% fravær kan pensum bedre end en elev med 0,5% fravær, burde eleven med 14% ikke have muligheden for at vise dette (til eksamen e.l.)? Har vi ikke a... -
Nye kategorier
ForumindlægHej, Jeg synes det ville være passende at oprette kategorierne: - Astronomi - Statik og styrkelære - Teknikfag (Proces- og levnedsmiddelteknik, Design og produktion, Byggeri og energi, kommunikation (?)) Er det mon noget, der kan holde? -
Cand.Polit
ForumindlægHej Jeg er lige blevet optaget på Cand.Polit - uddannelsen til studiestart d. 1. september. Jeg vil lige høre om der er nogen her som læser det/har læst, eller har indsigt indenfor faget, og gider at dele nogen erfaringer. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad det er man beskæftiger sig med, ... -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
Organdonation - HASTER!!!
ForumindlægHej Jeg går i 8 klasse og jeg skal på onsdag fortælle om hvad Jehovas vidner mener om organdonation og om hvad ateister mener om organdonation.... Er der nogle af jer, der kan give nogle links? Er der nogle af jer der kan skrive lidt, som jeg kan bruge? Kan I hjælpe mig med noget? ved d... -
Vurdere min stil (8.klasse)? Plzz
ForumindlægHej alle sammen:) jeg skulle skrive en stil her for tiden, og jeg fik 7 for den:( havde brugt næsten mange timer, og dage på at skrive den, men jeg fik 7:( fordi jeg havde fejl og fordi læren syntes at mit sprog er ikke godt nok... også grammatikken og komma osv.. Vil du gerne læse den og vurdere... -
blodkredsløbet
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig :) Hvordan kan modstanden i den perifere del af kredsløbet stige, og hvilken reguleringsmekanisme styrer denne stigning? -
HJÆLP - Eating Sugar, eksamensopgave!
ForumindlægVille være evigt taknemmelig, hvis jeg kunne få tilsendt en engelsk eksamensopgave ved navn "Eating Sugar". Får årskarakter på fredag, d. 02.05.08! Så hvis jeg kunne få bikset en god stil sammen inden, ville jeg være glad! På forhånd tak! Email: carljohan_schultz@hotmail.com -
danskskriftlig eksamen, hva synes i?
Forumindlægja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer? -
FSA - Problemregning
ForumindlægDav, jeg ville bare høre om der var nogen der havde taget hæftet med hjem fra matematik (problemdelen) og havde lyst til at scane den ind til mig. -
Intelligensen styrer vores tro på Gud
ForumindlægEn ny undersøgelse viser, at religiøse befolkninger er dummere end ikke-religiøse befolkninger. Hvad siger du? Er du dum og religiøs eller intelligent og fantasifuld nok til at opfinde din helt egen dogmefrie religion, som du ikke vedtager blot fordi du er fødte i en bestemt religiøs kontekst? ... -
STX- er det hårdt?
ForumindlægHej SP'er. Jeg har valgt linjen Matematik A, fysik A og kemi B på gymnasiet, da min drøm er at blive læge.. Men problemet er, at jeg er ret, nogen vil sige virkelig, dårlig til matematik. Jeg fik 7/7 til min matematik fsa, og det er jeg ret stolt af, men den var også ret nem.. Så ville sp... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Studier og prestige
ForumindlægI disse dage bliver folk enten optaget på deres drømmestudie eller ikke. Jeg undrede mig bare over, om der er nogen som har valgt studie efter prestige (jeg ville ikke selv gøre det). Jeg har hørt mange sige, at de enten vil læse medicin eller jura - og man får tit fornemmelsen af at de vælge net... -
Blodtyper
ForumindlægKan to forældre, der har blodtyperne A+ og B+, få et barn med blodtype 0-? Kan en mand med blodtype 0- udelukkes som far til et A+ barn? Hvilken virkning har det på kredsløbet og resten af legemet, hvis der benyttes en “forkert” blodtype ved en transfusion? Hvis der ved en blodtransf... -
At blive resistens overfor antibiotika
ForumindlægHej alle :) Jeg er nysgerrig på, om det er muligt for mennesket at blive resistens overfor antibiotika ved f.eks. at spise en genmodificeret kartoffel. Hvad ændrer sig indeni menneskets DNA der lige netop gør at man bliver resistent? og hvordan kan noget mad påvirke så voldsomt? Håber på hurtigt ...
