Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 13641 til 13660 af 14099
-
Fortolkning af artikel
ForumindlægKære jer derude! Jeg har rigtig svært ved at fortolke budskabet i denne artikel, har siddet og prøvet og læse den flere gange, men fatter det bare ikke desværre. Hvis een ville være så sød og prøve og læse den igennem og fortælle mig hvad budskabet er, fordi jeg har virkelig svært ved at gennems... -
Klima.
ForumindlægKære jer derude! Jeg har rigtig svært ved at fortolke budskabet i denne artikel, har siddet og prøvet og læse den flere gange, men fatter det bare ikke desværre. Hvis een ville være så sød og prøve og læse den igennem og fortælle mig hvad budskabet er, fordi jeg har virkelig svært ved at gennems... -
Ansoegningstekst - forstaaelig?
ForumindlægKaere alle, jeg har boet i Danmark i 2 aar og nu er det paa tid at skrive mit forst ansogning for et job. :) Jeg har formuleret en tekst, men jeg er ikke sikkert paa, om alle saetninger er fuldstaendig forstaaelig. Hvis der er smaafejl ville det vaere okay, for de ved at jeg ikke er dansker. Bar... -
24 timers eksamen "Mellemkrigstiden - 2. Verdenskrig"
ForumindlægHej Jeg skal op til 24 timers eksamen, og har trukket emnet "Mellemkrigstiden - 2. Verdenskrig". Jeg er dog lidt i tvivl om en god problemformulering. Mine materialer er som følgende: "Keynes' krisebekæmpende teorier" - Handler og at Keyne har fremsat nogen teorier som ... -
Videregående uddannelse: Fysik, datalogi, matematik og teknologi eller anden ingeniør?
ForumindlægHej. Jeg skal til at vælge videregående uddannelse, og mens jeg er sikker på, det skal være inden for det matematiske eller natur-/teknisk videnskabelige område, har jeg svært ved at få snævret den nærmere ind. Indtil videre står valget mellem: - Fysik (AU) - Datalogi (AU) - Matematik og Teknolo... -
Feedback på formelle sprog og topic sentences
ForumindlægJeg er igang med at skrive min først engelsk opgave. Vi skal karakterisere en af hovedpersonerne i en novelle og derefter et forhold i novellen. Vi er blevet bedt om at lægge fokus på de to punkter + topic sentences. (Topic sentences er et nyt fænomen vi arbejder med så derfor ville lidt fokus ... -
Tysk adjektivets bøjning. Gradbøjning og substantiverede adjektiver
ForumindlægGodaften! Har en lille tekst (vedhæftet) som jeg skulle oversætte. med fokus på adjektivets bøjning. Gradbøjning og substantiverede adjektiver. Er der nogen der vil se den igennem? Synes nemlig selv, jeg ikke helt har styr på det. Her er den oversatte tekst. Der 25 Jahre alte Goethe verö... -
Jesus: Dåb og inkarnation, fristelse.
ForumindlægHej, Vi skal svarer på nogle spørgsmål til et uddrag fra evangeliet om Jesus Kristus. Nogle som kan hjælpe mig med at svarer på dem? Det ville være en stor hjælp! Tak på forhånd! Arbejdsspørgsmål: 1. Beskriv for mytens indhold med særligt fokus på, a. Hvorfor inddrager forfatteren d... -
SRP - snyd og konsekvenser
ForumindlægHej. Nu har jeg afleveret min srp opgave om kolera i London, hvor jeg skriver i mat A og Hist A. Har skrevet en rædselsfuld opgave! Sidder her og har dårlig fornemmelse af hvordan resultatet af min srp opgave bliver vurderet. Jeg erkender at jeg har snydt i matematik delen fordi jeg havde problem... -
Hjælp til mindre oversættelse / rettes
ForumindlægHej studieportal. Sidder her med en SSO jeg skal aflevere om et par dage, og skal skrive et engelsk resume. Håber i vil hjælpe med at rette de fejl jeg har lavet, da det efterhånden er et par år siden jeg afsluttede engelsk på b niveau. This study examines the body ideals’s changes thro... -
Tredje eksamensforsøg
ForumindlægJeg læser til softwareingeniør, og jeg skal op til en eksamen i tredje forsøg i august, fordi jeg lige har dumpet 2. forsøg. Da jeg i sin tid valgte at læse IT (blev uddannet datamatiker sidste år, og læste derefter videre til ing. via merit), var koncentrationsevnen en af mine stærkere sider i... -
HTX 3.G til STX 2.G
ForumindlægHej. Jeg er 18 år gammel og går på HTX 3.G lige nu. Jeg kan slet ikke lide fagene, og jeg bliver mobbet til dagligt, uden at lærene har gjort noget ved det. Jeg har endda vist beviser til rektor, med navn og de beskeder der er. Der er ikke sket noget somhelst mod det, og jeg har endda snak... -
Halveringstid for Cs-137
ForumindlægHej jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive SRP i fysik og dansk, jeg skriver om hvad de folkesundhedsmæssige konsekvenser af Tjernobyl-ulykken er, og hvordan de kan formidles, så en typisk læser af Weekendavisens videnskabssektion ‘Ideer’ forstår, hvad det drejer sig om? I... -
klage - opgavens formulering?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en klage til min endelige karakter i skriftlig dansk. Jeg endte uheldigvis med et 00-tals karakter, hvilket jeg er uenig med (jeg mener ikke opgaven ligger på den gode ende af karakter skalaen, men det virker urealistisk med 00). Imens jeg skrev min klage, observe... -
ANMELDELSE på bogen intet kan i hjelpe mig med at fortolke spørgsmålne
ForumindlægSKRIV EN ANMELDELSE At skrive en anmeldelse af en forestilling kan være en god måde at øve sig i at være opmærksom og reflekterende i sin måde at opleve teaterforestillingen på. Arbejd med genren og brug forløbet til både at opleve opmærksom, fordøje oplevelsen og øve sig i at præsentere sin ople... -
Abstract
ForumindlægHej, en venlig sjæl der ville være sød at kigge på mit abstract, det er omkring ølbryningsprocessen med fokus på gær & gæring. På forhånd mange tak! The purpose of this assignment is to determine which living conditions yeast cell’s needs, in order to work efficiently to produce alcoho... -
MUSLIM??
ForumindlægHej-HVornår er det lige at man er en muslim?- skal man gøre noget bestemt? -
endelige Karaktersnit ganges med?
ForumindlægHvilket tal ganges ens endelige karaktersnit med hvis man vælger at søge ind på uddannelse inden for 2 år? Har også hørt at man kan gange sit snit med et højrere tal hvis man har 5 fag A-niveau? -
Nazisme
ForumindlægHejsa alle sammen!Vi er i historie gået igang med emnet Nazisme, og bruger bogen "Nazisme - og nynazisme" skrevet af Torben Smith. Jeg tænkte så om nogle har nogle gode noter til emnet. Please hjælp hvis I har! På forhånd takHilsen Sasha -
Får ansøgerboomet indflydelse?
ForumindlægHej! Jeg søgte ind på jura for flere måneder siden, da jeg blev mere og mere overbevist om, at det var det rette valg. Mit snit er på 8,0. Det kunne jeg så gange med en vis procentdel, husker ikke nøjagtigt hvilken, så det havnede på 8,6. Da kvotienten på AU, som er min eneste prioritet, var på ...
