Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 13841 til 13860 af 23489
-
OL-at oneliner
Forumindlæghey jeg har et lille problem, jeg har valgt emnet Ol derunder marathonløbets udvikling fra antikken af. Det er fagene idræt og historie. jeg vil komme ind på antikkens marathon løb til idag. derunder fysiologien bagved for at kunne løbe marathonløbet. Historisk set vil jeg komme ind på hitlers ti... -
program til skriftlig eksamen
ForumindlægEn lille rundspørge:ville nogen af jer betale penge for et matematikprogram (der er lovligt at medbringe til skr. eksamen), hvor konceptet er at du vælger emne (eks. vektorer i planen) derefter oplyser hvilke oplysninger du har, og så hvilke oplysninger du bliver bedt om at udregne, og derefter s... -
mat. hjælp. differantialregning.
Forumindlæghejjeg har brug for lidt hjælp til en opgave... vi er lige begyndt på differentialregning og jeg kan ik lige helt fatte det endnu. i opgaven står der:bestem for funktionen f(x)= x^3 delta f/ delta x.når udgangspunktet er x=1.det har jeg gjordt. har fået det til x^3-1/x-1men så står der at jeg sk... -
Sinus og cosinus
ForumindlægHej...Hvordan er fremgangsmåden til at løse følgende opgaver?De skal helst løses uden hjælp af grafregner.Jeg har ca. fået 20 af disse opgaver, derfor vil gerne se en fremgangsmåde, samt måske en lille forklaring på hvorfor, så jeg kan forstå metoden. a) 2sin^4(x)-19sin^2(x)+9=0b) 1/3c) sin(x-pi/... -
er der nogle der har tid til et hjælpe med en kort oversættelse?
ForumindlægHar brug for al den hjælp jeg kan få? :(To unge danskere var taget til spanien på ferie. De fandt en lille pension ved stranden og levede hver dag af brød, tomater og vin. En aften sætter de sig på stranden med hver deres vin flaske.Pludselig kommer en fyr ud af mørket. Han spørger dem: ”Har i no... -
Hjælp til SRP
ForumindlægJeg ved godt at det er lidt i sidste øjeblik, men jeg ville blive rigtig glad hvis i villw hjælpe mig med en enkel lille ting. Jeg sidder og ligger sidste hånd på min SRP i bioteknologi og skal omregne noget fra mmol/dL til gram/L. Det drejer sig om at omregne 9,7 mmol hæmoglobin/dL blod TI... -
Gotisk Spidsbue
ForumindlægHejJeg har et lille problem med opg 7074 i Eksamensopgaver i mat II:Cirkel C1 og C2 har samme radius og cenrum for begge ligger på 1.aksen.De skærer i T(0,5)og C1 skærer 1.aksen i A(-3,0)C2 skærer 1.aksen i B(3,0)se http://home22.inet.tele.dk/matbevis/akweb/Docs/Matematik/Eksamen2B.pdf for skitse... -
Omskrivning af "pale ontological evidence"
ForumindlægHejsa!Jeg har fundet en tekst på internettet som jeg skal omskrive, her er et lille stykke som jeg har store problemer med:The Elk are the largest mammal in Yellowstone; pale ontological evidence confirms their continuous presence for at least 1,000 years.Eller mest udtrykket "pale ontologic... -
fysik hjælp!!
ForumindlægEt af skoles gitre har tabt den lille seddel, som fortæller, hvor mange steger der er pr. mm. Et laser lys bliver sendt igennem et gitter. ( bølgelængde laser = 632, 8 nm)Afstanden fra gitteret bag skærmen er 1,00 m og afstanden mellem 0. 0g 2. ordens pletten er 41,0 cm. Jeg skal beregne hvor man... -
Røringspunkt på kugle
ForumindlægJeg har to planer a og b, som jeg får oplyst er parallelle.Kugleligningen er:(x-1)^2+(y-2)^2+(z-3)^2=9Planen a har røringspunkt P(3,1,5)Man skal så beregne plan a's ligning, hvilket jeg får til:2x-y+2z-15=0Næste spørgsmål er så:"Beregn koordinatsættet til røringspunktet for plan b."... -
afstandsbestemmelse vha. supernova typa la
Forumindlægjeps.. angående dette emne har jeg lige et lille problem.Jeg har googlet lidt rundt m.m, men kan altså ikke finde noget omkring følgende, så håber nogen kan hjælpe. Hvis vi ahr en supernovaeksplosion af typa La, hvordan kan vi så ud fra den absolutte lysstærke (det må vel være den lysstyrke vi må... -
Integralregning mat-B
ForumindlægHej på SP!en lile mat opgave i integraleregning har slået mig ud, og jeg sidder fast, det ville være alletiders med lidt hjælp.På en figur er der vist en del af grafen for funktionen f, der har regneforskriften:f(x)=sin(x)+cos(x)Det er indlagt to punkter på x aksen, det ene (a) lidt efter 2, og d... -
Opgaveformulering til synopsis!
Forumindlæg:) HEJ alle, jeg vil ik bruge meget af jeres tid, bar en lil smulle hjælp, jeg er til en 24-timers eksame, og har trukket emnet, danmark og eu, og indenfor det har jeg fået 7 tekster, overskrifterne fortæller allerede, hvad det handler om: Teknokraterne kommer Wammen: Ingen demokrat... -
Præteritum eller imperfektum??
ForumindlægHey.. har en lille spansk oversættelse, og har problemer med at finde ud af hvad der ska sættes i præt. og imperf... Måske kan i hjælpe mig?sætningen lyder..Da Pedro Almodóvar havde læst en artikel om en kvinde, der blev gravid, mens hun var i koma, spurgte han sig selv:.......Historien var en af... -
Reaktivitet
ForumindlægHej jeg har et lille problem med min opgave: Gør rede for grundstoffers ioniseringsenergi, idet du laver et diagram over ioniseringsenergien for II. Hovedgruppe. På basis af dette, ønskes det vurderet, hvor villige grundstofferne i II. Hovedgruppe reagerer med vand eller saltsyre. Har gjort... -
Analyse til "Som englene flyver"
ForumindlægHej, Jeg skal bruge hjælp til en analyse til "Som englene flyver". Jeg har fundet et par metaforer, men jeg ved ikke, hvad de betyder, og jeg er heller ikke sikker på, at de er metaforer. 1: Og det til trods for at jeg virkelig elskede hende, den lille satan. 2. Under Creepys himmel ... -
At skrive en stil??
ForumindlægHejsa jeg har et par spørgsmål vedr. det at skrive en stil: 1.) Hvornår er det at man laver et 'Lille afsnit', og hvad er reglerne for det? 2) Hvilke forskellige måder findes der, at skrive direkte tale ind i en stil på (Fx. har jeg set noget med tegnene: >>, ", - )? Forklar... -
Svingninger og anden ordens differentialligninger
ForumindlægHej :) Jeg har et lille problem, jeg skal nemlig opskrive betydningen af de forskellige konstanter der indgår i de anden ordens differentialligninger som beskriver svingninger den udæmpede svingning y(t)=A•sin(ωt+φ) Hvilken betydning A, ω og φ har den dæmp... -
darwins teoriers modtagelse i samfundet
ForumindlægHej (: Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Jeg har AT forløb om Darwins teorier, og jeg er løbet ind i det problem at jeg skal finde ud ag hvordan hans teorier blev modtaget i samfundet, men det er der ikke rigtig noget om på nettet. Der er kun noget om at kirken ... -
2,4 DNPH - reaktionsmekanismer?: P
Forumindlægja, har egentlig ikke rigtig haft noget om reaktionsmekanismer.. Jeg kunne bare godt tænke mig at inkludere figuren i min rapport og også prøve at forklare den.. Den er vedhæftet. Jeg ved egentlig kun lidt om elektronnegativtet og lidt om 2,4 DNPH-blandingen og har brugt det til at forklare.. De...
