Søgning på: Beregn pH. Resultater: 13901 til 13920 af 48368
-
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg tænker slet ikke klart og har brug for hjælp i den her opgave: Fra en urne med 10 grønne og syv blå kugler trækkes en tilfældig måde fem kugler. A) hvor mange udfald er der? K(n,r) = (n!)/(r!*(n-r)!) - denne formel har jeg brugt og har fået 6188 - Det er korrekt nok B) Hvad er sandsynli... -
Tegning af det udfoldede tag
ForumindlægJeg har fået givet et tårn med en grundflade der er en regulær 6-kant og skal lave en tegning af det udfoldede tag og har problemer med at tegne den. Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tegne de dele der rager ind over planen. Jeg tegner det i et program der hedder GeoGebra. Indtil v... -
Hjælp - Matematik 1G
ForumindlægHej Jeg ved bare ikke hvor jeg skal begynde med denne opgave. Og er det ikk en eksponential aftagende funktion - men hvordan skal jeg ku' argumnetere for det? Håber at der er nogen der kan hjælpe. Her er den: I vedproducerende skovbrug er langsigtet planlægning nødvendig idet feks bøg f... -
Bereng spidse vinkel mellem linierne
ForumindlægVi har disse to ligninger og skan finde den spidse vinkel, vi er dog i tvivl om hvordan vi gør. 3y-4x+2=5 4x-3y-4=3x Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak. :) -
Hvordan løser jeg de 2 opgaver? hjælp!!
ForumindlægHer er et link til siden me de to opgaver, hvordan løser jeg dem?? [Link] -
Fortegnsundersøgelse?
ForumindlægJeg sidder med en matematikopgave, hvor man ud fra grafen, skal bestemme fortegnet for hvert af tallene a, b og c. Det skal siges at grafen ligger i øverste højre kvadrant (kan ikke huske hvad den hedder) og den går ned under x aksen også, med benene opaf. Hvordan løser man denne? -
eksponentiel funktion
ForumindlægNogen der ved hvordan jeg skal dette: En eksponentielt aftagende funktion er givet ved f(t)=100*e^-0,2*t bestem halveringskonstanten -
Differentier
ForumindlægHej Jeg skal differentiere fun´ktionen:f(x)= x4+ ln(2x+1) Når jeg gør det, får jeg f'(1) til 4,5. Men mit regneprogram får 4,66. Så jeg må jo have lavet en fejl et eller andet sted. (x4)' har jeg fået til 4x3 (ln(2x+1))' har jeg fået til 1/2x+1 Når jeg så lægger dem samm... -
overfladeareal..
ForumindlægHej igen!! Jeg ved godt jeg har oprettet en tråd om dette spørgsmål, men nu prøver jeg lige igen, for jeg er virkelig ikke til sådan noget med overflader osv... Her er mit spørgsmål: I en bestemt type lukket kasse skal længden være 2 gange bredden og højden skal 0,4 gange bredden - Bestem kassen... -
vektorer (rumgeometri)
ForumindlægHvordan man kan bestemme en ligning for f.eks. en trekant, hvis trepunkter er angivet? eks. skal man bestemme en ligning for trekant DEH D(10,0,3), E(10,4,3) og H(7,2,8) og hvordan bestemme ligningen for f.eks. en firkant EFJH, når E(10,4,3), F(0,4,3), J(3,2,8) og H(7,2,8)? Hilsen Anne -
Vægtning af fag
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående eksamensbeviset og vægtning af fagene. Jeg skal fx op i fransk A-niveau skriftligt, men ikke mundtligt. Vægtes min prøvekarakter med 1 eller 2? Forskellige skolers hjemmesider siger noget forskelligt. -
bestem integrale
Forumindlæghejsa en opgave uden hjælpemidler lyder : bestem integralet S(0,1)(2x^3+e^x)dx skal man bare finde stamfunktionen her eller skal man også regne arealet ud ? -
hjælp til at finde en ligning for en tangent
ForumindlægHej. Opgaven siger: Der er givet en funktion f(x)= -x^2 +4x +2. a) Bestem toppunktet for grafen for f, og tegn denne graf. Jeg fandt toppunktet (2,6) og har tegnet grafen. b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (6,-10). Nogen der kan hjælpe mig med opgave b... Kan ik... -
kegle(stub?) Volume.
ForumindlægJeg skal lave en opgave, med et glas i. Jeg overvejer at lave den med et cocktail glas, da formlen for en keglestub er alt for indviklet. Der var en lektieguru (som jeg har glemt navnet på) Der var så sød at sende mig dette : http://peecee.dk/upload/view/114096 Formlen på hvordan man finder u... -
Lineær regression
ForumindlægJeg skal fremlægge snart omkring lineær regression. Jeg skal gør rede for hvad det er. Hvilke pointer skal jeg have med? Hvad er vigtigt..Er lidt lost -
Hjælp til ogave. Jeg kender de 3 vinkler , men hvordan finder jeg så en side?
ForumindlægAfstanden til månen? Jeg har en retvinklet trekant , jeg kender vinkel A= 90 grader B= 89,05 grader C= 0,95 grader a-b = den modstående katete a-c= hypotynusen disse afstande kender jeg ikke. Det eneste som jeg gerne vil finde, er afstanden fra b-c som er er den hosliggende katete :D Håb... -
HJÆLP..forskrift for rumfang i kasse ?
Forumindlægen lille kasse har h=3cm, længde x+1 og bredde 7-x, begge udtrykt i cm. opskriv en foorskrift for kassens rumfang V som funktion x, og bestem det størst mulige areal af kassen ? Please hjælp mig, skal op skriftligt imorgen uden hjælpemidler. -
Lineær vækst
ForumindlægJeg skal have hjælp til løsning af en række opgaver om lineær vækst. Opgave a, b og c har jeg lavet. Jeg forstår ikke d og g og kan ikke finde ud af at regne e og f. Øvelse 6: Udklækningstid for flueæg Forsøg har vist, at udklækningstiden for flueæg aftager, når luftfugtigheden øges. Konkre... -
Hjælp
Forumindlæghar også lidt problemer med denne opgave. Ved hjælp af denne formel r^2+d^2=(r+h)^2 skal man kunne regne disse 2 opgaver ud. hvor langt væk kan man se fra rundetårnet(højde 35m) hvor langt væk kan man en astronaut på mars se (mars radius er 3393 km) -
polygalakturonase
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe med denne opgave: Polygalakturonase er et enzym på 391 aminosyrer og genet er på 3160 basepar. a)Hvor mange basepar koder for aminosyrerne? b)Hvor stor en procentdel af genet udgør de? c)Hvad kalder man resten af genet?
