Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 13961 til 13980 af 52987
  • giftig fluesvamp

    Forumindlæg
    d) Hvorfor danner Grøn Fluesvamp mon denne gift? giften = amatoksin håber nogen kan hjælpe
  • Magt-typer

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal begrunde at unge søger mod bandemiljøet fordi medierne ofte "hvidvasker" rockere. Hvad kaldes denne magttype som medierne har? Jeg tænker selv at det enten er diskursiv eller bevidsthedskontrollerende magt, men jeg er ikke helt sikker i min sag.
  • Strøm

    Forumindlæg
    Hej ;) Nogen der kort vil fortælle mig hvordan naturgas omsættes til strøm? ;) på forhånd tak
  • Kartoffelpesten AT

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal skrive om kartoffelpesten i Irland i AT. Overemnet er Mad og Mennesker. Jeg er helt blank på en indgangs vinkel og mangler noget inspiration. Håber det er noget i kan hjælpe med MVH Malte
  • Hjælp til målestoksforhold

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen som kan forklare mig, hvordan man laver den her opgave . Jeg har vedhæftet opgaven.
  • Skriftlig fremstilling

    Forumindlæg
    Nogle der var op til skriftlig fremstilling. Jeg skulle spørge vedrørende min ven, han var lidt forvirret over novellen "skal jeg gå med ind?" Skulle man skrive videre fra Tekstuddraget eller skal man skrive hvad der er sket før Tekstuddraget?
  • FSA MATEMATIK 2014

    Forumindlæg
    Er jeg den eneste der synes, at problemløsningen var sværere end normalt??
  • Chi^2-test og nulhypoteser

    Forumindlæg
    Hej SP Nu skal jeg op til skriftlig eksamenen i morgen (kryds fingre), hvor der højst sandsynligt kommer en chi^2-test. Jeg kan godt finde ud af at lave sådan en, problemet er at man nogen gange skal opstille en nulhypotese. Hvornår ved jeg om jeg vil undersøge om der er en sammenhæng, eller o...
  • Proteinsyntese og AB0

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål lyder således: Forklar princippet i proteinsyntesen med AB0- og Rhesus-systemet som eksempler. Hvordan kan jeg det? Jeg ved hvordan jeg skal forklare proteinsyntesen uden at inddrage de to blodtyper? Hvordan kan jeg inddrage AB0 og Rhesus systemet?? Og hvornår skal man gøre det i f...
  • Samme bølgelængde

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Hvordan kan man have to laserpenne, fx. med bølgelængden 700nm (dvs. lysstrålen er rød), men hvor den ene er kraftigere end den anden? Hvad afgører "intensiteten" (hvis det overhovedet er det rigtige udtryk)? Jeg synes ikke, jeg kan finde noget om det i min bog, n...
  • DNA-vaccine

    Forumindlæg
    Hej SP, Jeg skal forklare, hvordan genet for inteirferon og for flagelprotein kan indsættes i et plasmid. Men jeg ved ikke hvad jeg kan sige om det... Håber I kan hjæpe mig :) Jeg har oploadet opgaven.
  • Hvorfor kan jeg kun modtage blod fra den blodtype?

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med en biologi opgave, hvor jeg tvivler. Der står, hvem jeg kan modtage blod fra med min blodtype rhesus 0- og hvorfor? Jeg ved i forvejen godt, at kun kan modtage blod fra dem med blodtypen 0, men spørgsmålet er hvorfor?
  • SRP biologi og engelsk

    Forumindlæg
    Hejsa, Vi skal snart til at vælge fag i SRP. Jeg har både biologi og engelsk på A og håber på der kunne være noget spændende at skrive om der. Har prøvet at søge lidt rundt og kan for det meste kun finde noget med kost og fedme i USA, hvilket jeg ikke gider at have om. Så mine spørgsmål er, hv...
  • Definition af Det moderne gennembrud

    Forumindlæg
    Kan i hjælpe mig? Jeg har nu siddet med den her opg i to dage, og kan stadig ikke finde ud af den.... Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis der var nogle der ville hjælpe mig med en definition af Det moderne gennembrud. På forhånd tak :D
  • SRP om alkohol i biologi og samfundsfag.

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen, der har en biologisk redegørelse for, hvordan alkohol påvirker kroppen? Eller nogle idéer til, hvad man kan komme ind på / hvordan det kan opbygges i overordnede træk?
  • Elektromagnestisme

    Forumindlæg
    Er der nogle fysikskarpe hoveder som vil bruge deres eftermiddag/aften på at lave en fysik rapport omkring elektromagnetisme til mig? Skriv i privat besked hvis du er interesseret, du vil derefter få sendt et link med et papir der skal udfyldes.
  • Bevis: Sinus relation for sfærisk trekant

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder som så mange andre med Srp her for tiden. Alt går strygende, men jeg har nu siddet i 2 timer og set diverse andre tråde på siden og læst nogen andre opgaver fra studienet. Mit problem er at jeg ikke bare vil skrive af, men også forstår det. Alt går fint, men så går jeg i stå:...
  • Konklusion til min rapport omkring solcelle.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med en rapport, karaktteristik af en solcelle og den støreste effekt. Men kan ikke rigtig afslutte den, da jeg ikke rigtiig kan lave en konklusion, nogen som kan hjælpe?:)
  • hvodan er en magnet opbygget.

    Forumindlæg
    jeg er igang med at skrive en fysikrapport om magnetisme og skal beskrive hvordan en magnet er opbygget, men jeg har ikke kunne finde ud af hvordan en magnet er opbygget,så jeg håbede der var nogen herinde der kunne hjælpe mig, tak for hjælpen på forhånd.
  • Ondskab

    Forumindlæg
    Hej allesammen. I dansk har vi fået en opgave, med emnet ondskab. Vi skal skrive en novelle, hvor ondskab optræder i novellen. Jeg har en idé over, hvordan min novelle skal være. Men jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Har I ideer til hvad ondskab kunne være. Jeg skriver om en fattig mand ude på Kø...