Fysik

Konklusion til min rapport omkring solcelle.

03. januar 2015 af Malina96 - Niveau: C-niveau

Hej. 

Jeg er igang med en rapport, karaktteristik af en solcelle og den støreste effekt. 

 Men kan ikke rigtig afslutte den, da jeg ikke rigtiig kan lave en konklusion, nogen som kan hjælpe?:) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

du må da have fundet ud af noget? Virker solceller? Hvornår har de størst effekt? Har lysets indfaldsvinkel noget at gøre med effekten? Har prisen på solcellen?

Du ved bedre en os hvad man kan konkludere på det du har skrevet!

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. januar 2015 af hesch (Slettet)

#0:  Der findes forskellige typer solceller, med forskellige karateristikker.

Vedhæft en karakteristik for din solcelle.  Så er der noget at forholde sig til.


Svar #3
03. januar 2015 af Malina96

Self. Virker solcellen, og det er en del af opgaven at jeg skulle finde den største effekt så det har jeg gjordt, indfaldsvinkel har ikke noget med effekten at gøre, men det ligemeget, finder ud af noget, tak for hjælpen:)

Brugbart svar (0)

Svar #4
03. januar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

det lyder da interessant med den type solceller du har prøvet. For langt de fleste har lysets indfaldsvinkel nemlig noget at gøre med hvor meget effekt du leverer.

Godt du fik løst dit problem.

Hilsen Lars


Svar #5
03. januar 2015 af Malina96

Effekten har os noget at gøre med, hvor meget modstand du tilfører i dit kredsløb, som vi skulle bygge:)
Solcellen lå under en lampe, så det er ikke sådan at vi kiggede på andre vinkler, hvor lyset kunne ramme den:)

Skriv et svar til: Konklusion til min rapport omkring solcelle.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.