Søgning på: fysik noter c. Resultater: 13961 til 13980 af 84813
-
addition af HCl
ForumindlægHej, hvordan vil addition af HCl til 2-methyl-2-penten se ud? Der er vel 5 C'er fordi det hedder penten, hvor der er en dobbelbinding ved nr.2 C. Og ved denne nr.2 C er der en methyl gruppe, så i alt vil der være 6 C'er? Så vil H'et vel sidde på de to dobbeltbundne C-atomer, der i f... -
Rettelse af tekst?Har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej derude... er der nogle der gider at rette denne tekst til mig? Det er kun en del af selve teksten.. I believe that the strongest Thema in the story is respect. For I believe that you must have great respect for his parents. If you do not respect to them, then it is hard to have the same op... -
Hvor mange henvisninger?
ForumindlægHejsaSidder lige og overvejer, hvor mange sidehenvisninger det egentligt er "normalt" at have, for indtil videre har jeg 35 på 15 sider... syntes det virker af mange. Men så er det jeg gerne vil høre med jer andre, hvor mange I har? Er det godt eller dårligt at have (for) mange?:-)¤Chri... -
La fama
ForumindlægA. Hovedpersonen i de latinamerikanske fjernsynsserier er mere berømte end de fleste politikere. Serierne er meget populære, især ser mange husmødre dem om eftermidagen. Ofte hører man en samtale som denne: - Så du hvad der skete med María i afsnittet i går? - Nej, jeg var ikke hjemme. - Stakke... -
Bevis: hvis x^2 er ulige, så er x ulige.
ForumindlægHej. Jeg vil gerne høre nogle meninger om, om dette bevis er udført godt? Jeg skal vise, at x er ulige, hvis er ulige. Dette bevis føres ved kontraponering. Vi ved, at kvadrat på et lige tal er lige. Af dette følger det naturligt, at x må være ulige, hvis x2 er ulige. Hvilket følger af at ... -
skal finde vinklerne i en ligebenet trekant
ForumindlægHejsa er der nogle der kan hjælpe mig med at finde vinklerne i en ligebenet trekant.Har fået oplyst at a=b=0,71 og c=0,42.På forhånd tak for hjælpen -
Areal af trekant
ForumindlægJeg har en trekant jeg skal beregne arealet på. Jeg kender B= 34, b=172, c=258, C=123 Jeg plejer at udregne arealet som T=0,5*a*c*sin(B) Jeg mangler at finde a og har prøvet at udregne det således; b^2 = a^2 + c^2 - 2ac * cos (B) <=> 172^2 = a^2 + 258^2 - 2*a*258 * cos(3... -
Trekantsberegning
ForumindlægHvis man i en trekant ABC ved at a = 6,7 <A = 56º og <B = 43º Hvilken relation skal man så bruge for at finde siderne b og c? -
antal luftmolekyler og en ændret volumen
ForumindlægEr kørt lidt fast i disse fysik opgaver: 1) Find antallet af luftmolekyler i 1 L luft ved en temperatur på 20 grader C og et tryk på 10 -15 bar Jeg tænkte på at bruge idealgasligningen men kan ikke regne ud hvordan jeg skal nå et resultat der kommer ud i antal luftmolekyler? 2) En gas har tempera... -
Hubblekonstanten
ForumindlægEt lille fysikspørgsmål, som jeg lige må have svar på, da jeg forbereder mig til fysik C eksamen: Når universets alder udregnes ved t = H-1, står der i lærebogen; Orbit C, at man udregner alderen af Universet under forudsætning af, at Universet udvider sig med konstant fart. Vil det sige, at når ... -
Erfaring med at være selvstuderende??
ForumindlægNogle der har erfaring med at være selvstuderende? (gym.uddannelse)? Jeg har lige været selvstuderende i matematik c HF enkeltfag (det gik rigtig godtjeg fik 2 12 taller ) men er nu selvstuderende i samfundsfag c jeg tænkte på om dette umiddelbart er hårdere/sværere? jeg tænker mere på forkell... -
Kort og hurtigt om opskrivning
ForumindlægLurch var så venlig at hjælpe mig i en anden tråd https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=288154 mht. noget fysik, som jeg havde problemer med matematisk set: dlnA/dE = d(lnB - C/D*E)/dE Jeg skal bare lig have helt styr på, hvorfor man opskriver det sådan. Står der først dlnA dE = ... -
Hjælp! Består jeg??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
HJÆLP!? Består jeg ??
ForumindlægHey jeg går i 2g og er lige dumpet i oldtidskundskabs c eksamen med 00 og jeg fik også 00 sidste år i fysik c. I morgen skal jeg op til tysk hvilket er mit værste fag og ved ikke om jeg dumper eller består.. ud over det ser mine karaktere fine ud og mit årsgennemsnit lå på 5,8 - men det ikke gået... -
Kemi vs bioteknologi
ForumindlægHej. Jeg skal vælge hvilken gymnasial uddannelse, jeg skal bruge de næste tre år af mit liv på, på mandag. Jeg havde egentlig altid troet at jeg ville vælge mat A, kemi A og fysiik B, men nu er jeg kommet i tvivl i forhold til mat A, biotek A og fysik B. Jeg ved godt, at de ligner hinanden, men... -
Universet
ForumindlægAfstand til stjernen Vega er 7,76 pc. a) Omregn afstanden til km og sammenlign med Solsystemets størrelse. b) Find parallaksen for stjernen. c) Kan parallaksen måles vha. de moderne rumsonder? d) Den absolutte størrelsesklasse for Vega er 0,58. Bestem stjernens tilsyneladende størrelse... -
Et hurtigt spørgsmål ang. geometri
ForumindlægEn trakant. altså treaknt ABCskal det altid være C der er ret (90 grader) eller kan det også være B ??vil bare vide om det altid SKAL være Celler det bare er blevet sådan så alle skriver C der hvor trakanten er ret, fordi så er hypotenusen jo også altid c. -
rettelser af engelsk oversættelse
Forumindlæghej I skal bare skimte den igennem for fejl og så vil jeg og så gerne have en begrundelsepå forhånd takNightmare.I had lived in London in some times, but in my district were there still many streets, where I not had bin. One night there happened something terrible. I was gone out late. After a ha... -
Små sætninger
ForumindlægNogen som vil hjælpe med disse sætninger: 1) I hvert fald hvis medierne afspejler virkeligheden. - (I hvert fald?) if the media reflect the reality. 2) I dag er det sportsstjerner og berømtheder fra fjernsynet, der bliver dyrket som helte og ikke så meget mennesker, der kæmper for større poli... -
Kvadratsætninger for 3-leddede størrelse?
ForumindlægJeg er i gang med at læse op til en årsprøve og undrer mig lidt: Findes der også kvadratsætninger for 3-leddede størrelser? Det er let nok, hvis a, b og c er i 1. grad: (a+b+c)^2 = a^2 + b^2 + c^2 + 2ab + 2ac + 2bc Men hvad hvis a er i 2. grad? (a^2 + b + c)^2 = ? Eller hvad hvis (a^3 + b^2 +...
