Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 13961 til 13980 af 19441
-
Tyske sætninger - Svære at forstå
ForumindlægHej alle hjælpere, Er der nogle som vil hjælpe mig med at oversætte 3 nedenstående sætninger på tysk til dansk? Jeg forstår ikke rigtig noget af dem. 1: "Am 3. Mai 1971 endete damit die Ära Ulbricht, und Erich Honecker wurde als dessen Nachfolger zum Ersten Sekretär des ZK der SED gewählt.... -
vektor i rummet
Forumindlægbestem en ligning for planen a når vi har 3 punkter A(0,0,4) B(1,0,3) C(1,5,0) -
Pause...Vitser
Forumindlæghej jeg vil sætte stemingen op med en god vits.Her kommer den:Du er skilt?-Ja. Det var religionen,der ødelagde det.-Religionen?-Ja! Hun ville ikke lade mig elske min næse.....ps: hvis du mener at du vil være med til at stætte stemingen op. Så fyr også en vits af. -
Rumgeometri.
ForumindlægJeg flyttede gymnasium her i sommers, og mens jeg så ikke gik på skolen, har de haft noget om vektorer og den slags, så jeg har ret svært ved at forstår denne opgave. Håber én vil give sig tid til at vise mig, hvordan man gør. På forhånd tak. Linjerne m1, m2 og m3 har parameterfremstillingerne: ... -
ligningssystem
Forumindlægaflevering til i morgen en opgave jeg ikke kan få til at passe bestem løsningen til ligningssystemet 4x+5y=13 x-y=1 hjælp -
Overvejer nyt studium
ForumindlægHej derude! Jeg regner med at stoppe på Jura (3. semester AU) og læse noget helt andet Jeg har overvejet disse: -Filosofi/idehistorie -Litteraturhistorie/videnskab -Religionsvidenskab Igennem mit studie har jeg erfaret, at det er lysten der skal drive værket. Økonomi og jobmuligheder er begrænse... -
areal
ForumindlægHvornår skal man bruge formlen A=h*g*1/2 og så Herons formel,har nemlig lagt mærke til at der er en hvis forskel i resultaterne. -
Maeve Binchy
ForumindlægEr der nogen der kender hende? Jeg vil gerne skrive 3.g-opgave om hendes roman "circle of friends" (på dansk: "Gode venner") Er der nogen der kender hende eller på anden måde kan være behjælpelig med at finde sekundærlitteratur?pft. Dunnar -
Problemer med at spille på min computer
ForumindlægHej med jer, Jeg har et problem når jeg prøver at spille World of Warcraft på min computer. Der sker det at den fryser og kommer tilbage og fryser og kommer tilbage hele tiden når jeg er i spillet. Jeg har 3 Mhz, lidt over 700 Mb ram, Nvidia Geforce FX 5500, Windows XP Pro og 8Mbit internet. Jeg ... -
vedr. MCQ testen
ForumindlægHej Venner Jeg har vært så heldig at blive inviteret til multiple choice test på Syddansk Universitet. Grunden til jeg henvender mig til jer at er der nogen af jer der kender steder hvor man kan hente de tidligere multiple choice teste så man er lidt forberedt og ved hvad man går ind til ? På f... -
Grænseværdi og kontinuitet
ForumindlægHejEr der nogen der gider tjekke min opgave og mine formuleringer? For jeg er nemlig ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt..f(x)=(x^2-a^2)/(x-a) for x ej-lig a =0 for x=aUndersøg om lim(x-->a)f(x) eksisterer:lim(x-->a)x+a = 2alim(x-->a)0=0dvs. at lim(x-->a) eksisterer!Undersø... -
c) Hvor mange % af den tildelte mængde CO2 har reageret?
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en kemiaflevering, som indeholder følgende opgave, som er vedhæftet. Jeg har lavet a og b, men jeg mangler c'eren. Er der en som evt. kunne hjælpe mig ? -
polterabend
Forumindlæghvad ville I umiddelbart tro var hovedtemaet i Polterabend skrevet af jan sonnergaard (jeg har tjekket opgaverne på siden og jeg synes ikke rigtigt de kommer ind på hovedtemaet)jeg ville mene at "mennesket er underlagt en højere magt"men det er ikke rigtigt et tema i sig selv.... -
e^x
Forumindlægf(x)=e^x, denne er differentiabel i alle reele tal, med f'(x)=e^xBEvis:1)delta(y)=e^(x+h)-e^(x)2)differenskvotienten:(e^(x+h)-e^(x))/h3) lim ((e^(x+h)-e^(x))/h)h mod 0=(e^(x)-e^(x))men det skulle jo meget gerne give e^(x)????? -
Stamfunktioner - F'(x) = f(x) - Hvorfor?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at forberede mig til matematik eksamen, og opdagede lige, at jeg ikke helt har fået fat i integralregning og stamfunktioner. Er der formler/ligninger, jeg kan bruge, som er nyttige? I må meget gerne lave en liste over de formler, som jeg skal bruge samt sammenhængen, ... -
Taler flydende spansk, burde vælge det i gymnasiet i stedet for fysik A-niveau
ForumindlægHej, jeg er i et lille dillema. Jeg elsker naturvidenskab, og har tænkt at vælge Sciencelinjen med fokus på mat. (MatA,FysB,KemB). Jeg vil udover vælge biologi på C-niveau, fransk på B-niveau og så vil jeg løfte Kemi til A-niveau.Men så var det at min storebror sagde at det var "skide dumt&q... -
En mindre tekst på tysk..
ForumindlægHey.. det hér er sidste del af den stil jeg er ved at skrive. Det er et billed som jeg har fået til opgave at beskrive og kommentere på tysk. Så vis der er en der lige gider se på den ville det være dejligt..Das Bild:Auf dem Bild siegt man ein Ehepaar, wie in ihrem Garten gelegen. Beiden siegt au... -
Alle os, der skriver om kultursammenstød i vesten
ForumindlægSkal vi ikke samle os her og hjælpe hinanden? Personligt er jeg utroligt meget i tvivl om, hvor jeg skal tage fat. Jeg skriver i samfundsfag A (hvorfor jeg er nødt til at bevæge mig ud over det sociologiske) og religion C. Hovedtanken er naturligvis østens kultur der 'rejser til vesten' m... -
En god roman??
ForumindlægHello! :)OK, jeg skal bruge en RIGTIG god bog, som jeg skal skrive en opgave om i dansk.. det SKAL være en roman fra 90'erne og oversat til dansk - må gerne være udenlandsk, men helst dansk! Er der nogen, der kan anbefale noget??Please!!! .. :(Skal bruge det a.s.a.p....PEACE -
Danskopgave ?
ForumindlægJeg har snart danskopgave i 1g og jeg har virkelig brug for forslag til en bog som jeg kunne læse til danskopgaven.Jeg er åben for alle forslag. Også fra tidligere gymnasieelever som allerede har prøvet at lave danskopgaver#Monty#
