Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13981 til 14000 af 20689
-
BMI
ForumindlægNogen som kan hjælpe med nedenstående opgaver? 3001 B: Body-Mass-Index, BMI, er et mål for sammenhængen mellem en persons vægt og højde. For voksne over 20 år falder BMI i en af følgende 4 kategorier: "BMI"------------------"Vægt Status" Under 18,5-----------Undervægt 18,5-2... -
kernefysik
ForumindlægHvordan er det man ser hvor mange neutroner og protoner P-40 har? -
Tysk stil
ForumindlægJeg skal skrive en tysk stil om mig selv. emnet er præsentation. men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte den. -
Bevis for henfaldslov
ForumindlægEr er nogen der kan forklare mig beviset for henfaldsloven? Trin for trin, for jeg er helt lost. -
KU eller AU?
ForumindlægHej med jer, Jeg skrev lige med en som også har hørt at det bedste sted at studere matematik er Århus Universitet. Hvad siger i herinde, hvor mener i det er bedst? Og i så fald at AU er det bedste hvorfor? Det var bare en lille opfodring til lidt debat om universiteternes standard. Mange hilsn... -
Beregn stofmængde á forbrugt permanganat :/
ForumindlægNogen der ved hvilken formel jeg skal bruge til det? Og hvad jeg skal bruge i tal for at få resultatet (altså hvad bogstaverne står for)? Ville hjælpe meget, ved ikke hvilken. Tak på forhånd :) -
invers log ? WHAT ?
Forumindlæghey hvad menes der med "invers log" aner ikke hvordan man gør ? har aldrig lært der hjælp for guds skyld :( -
Klima-ligning
ForumindlægHej, er der nogen der har en matematisk ligning, som viser en matematisk synsvinkel af klimaforandringerne. f.eks. hvis temperaturen stiger x hvor meget stiger havet så????? HJÆLP -
Hjælp til eftervisning af Coulombs lov.
ForumindlægHejsa er der et sted på nettet, hvor man kan finde Coulombs lov? Jeg vil gerne se hvordan man efterviser den, da jeg gerne vil øve mig mundtligt. Hvis der ikke er en eftervisning af Coulombs lov på nettet, er der så evt. nogle søde mennesker som har lyst til at forklare mig det? :) - Jeg har sø... -
Gasplaneter + Uranus
ForumindlægJeg går i 8. klasse, og jeg skal lave en fysikrapport om Uranus, og jeg ved, at det er en gasplanet, men jeg ved til gengæld ikke helt hvad en gasplanet er for noget. Jeg har prøvet at google det lidt, men jeg synes ikke rigtig, at det giver mig noget specielt brugbart. Nogen der ved noget? Og hv... -
Matematik & dansk
ForumindlægJeg har valgt matematik og dansk i mit studieretningsprojekt. Det er en svær sammensætning, men for at gøre det bredere vælger jeg at tage dansk som 2. hovedfag - dvs. materiale uden for pensum kan inkluderet. Jeg mangler lidt inspiration til emner man kan arbejde med. Jeg kender til: 1. Fagko... -
Parameterfremstilling
ForumindlægJeg prøver at starte en ny tråd op i dag om det samme emne som i går. Hvis nu at jeg ville lave en algoritme til mig selv som viste hvordan man anskueliggjorde en problemstilling omhandlende en parameter, hvad ville det første, andet og det tredje træk så være i at lave en parameterfremstilling f... -
optagelseskrav
ForumindlægHey.. hvis man ikke har afsluttet kemi B niveau (som ellers kræves på det studie jeg vil søge ind på) bliver man så ikke optaget..? -
Nyttevirkning - Hjælp til Etilført og Enytte!!!! HASTER
ForumindlægHvis jeg skal finde nyttevirkningen af et apperat, skal man bruge følgende 2 formler ikke? m = massen af vand målt i kg c = vandets varmefylde, altså T = Temperaturændring (Altså sluttemperatur minus starttemperatur) ---------- Også bruger jeg bare denne formel for Etilført: Hvor P e... -
Kvantefeltteori
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig Kvantefeltteorien? Vær' venlig at være meget detaljeret og forståelig siden jeg går i ottende klasse:) (Og vær' venlig IKKE at fortælle mig at jeg bare skal gå til wikipedia!) -
IHA? erfaringer
ForumindlægHej med jer.. . jeg afslutter 3.g nu her til sommer;) og vil gerne læse maskiningeniør (først diplom og derefter overbygge med en kanidat) på IHA... vil så lige høre om der er nogen herinde der har taget den uddannelse før? eller bare gået på iha? Vil egentlig bare høre hvordan det er osv? -
puha matematik
ForumindlægNu er det sådan at jeg har valgt en matematisk retning på gymnasiet. Men jeg bliver bare ved med at sænke min egen selvtillid, ved at blive ved med at tænke på at alle de andre er klogere og bedre end mig. Jeg kan god li matematik, og vil gerne lære mere. Jeg har verdens sødeste lærer. Men de... -
Konklusion?
Forumindlæghej allesammen jeg har skrevet en rapport, og også lave en konklusion, men hvad skal jeg skrive. Emnet er det sure, det salte og det basiske? håber der nogen der har nogle ideer på forhånd tak -
(I,U)-graf -> (U,P)-graf
ForumindlægHey Jeg sidder med en (I,U)-graf og opgaven lyder, at jeg skal tegne en (U,P)-graf Hvordan det? :) -
stofmængdeforhold
ForumindlægForholdet mellem 14-C og alt naturligt forekommende kulstof er 1.2 • 10-12, og 14C har en halveringstid på 5730 år. b) Beregn aktiviteten fra 14C i personens krop, når jeg fra tidligere opgave beregnede der var 1436 mol kulstof i personen. ??
