Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14081 til 14100 af 22496
-
Much eller many?
ForumindlægHvordan ved man om det er much eller many i en sætning? -
Eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi C imorgen og har aldrig prøvet at komme op til eksamen i kemi, nogle der kan hjælpe mig med at forklare hvordan og hvorledes eksamenen kommer til at foregå? Er det en god ide og lave synopse til alle emnerne? -
Engelsk oversættelse. (kort)
ForumindlægHej, Jeg har lige oversat en tekst fra dansk til engelsk. De fejl, jeg plejer at få er tit dumme fejl, som jeg udemærket er klar over, men bare overser dem når jeg selv går min tekst i gennem, så jeg vil gerne have en anden til at kigge på den. Der er dog et par småting, som jeg ikke helt har ... -
dansk mundtlig - stx
ForumindlægHej. Jeg skal til dansk mundtlig eksamen på mandag. Har forberedt mig ved at læse op på pensum, og kigge lidt på de forskellige perioder og genre. Men det jeg frygter mest er den tekst vi får udleveret, som kan være på op til 8 sider. Hvordan skal man kunne nå at analysere en tekst grundigt på ... -
Oxonium til dihydrogen?
ForumindlægHej Jeg sidder og har lidt problemer med at forstå, hvordan syre reagere med metaller. Mg + H3O+ ---------> Mg+ + H2 Jeg ved godt hvorfor magnesium afgiver sine valenselektroner, som jo er pga. dens placering i spændingsrækken, men jeg har lidt svært ved at se, hvordan oxonium bliver t... -
Dramaturgisk Vendepunkt
ForumindlægSidder og skal analysere en film og bliver bedt om at finde det dramaturgiske vendepunkt, hvad er det helt præcist det er? -
Dine tricks til eksamensangst
ForumindlægHej allesammen. Er der nogle der har nogle gode trick til det med eksamensangst? Jeg har en masse vaner, som jeg gør dagen inden eksamen, som gør at jeg ikke bliver nervøs.. Eller sådan føler jeg det hvertfald. :) Det kan man vel godt kalde overtro, men det virker for mig. For et års tid s... -
Bevis at x^n + y^n = z^n kun har heltalsløsninger for n mindre end 3
ForumindlægJeg ville gerne vide hvordan jeg beviser at x^n + y^n = z^n kun har heltalsløsninger for n mindre end 3? -
dy/dx=ay+b
ForumindlægJeg er blevet stillet den opgave, at bestemme den fuldstændige løsning til denne ligning: dy/dx = ay + b, a må ikke være 0 Jeg har herinde fået dette http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/difflign.html# men jeg har meget svært ved at forstå det og desværre også i det hele taget at finde frem til h... -
Symboler...?
ForumindlægHvis jeg vil stille et spørgsmål om matematisk / logisk syntaks og det tegn jeg vil skrive ikke er at finde på den lille Ω-knap i "overliggeren" (Eksempelvis vektor-symbolet, specifikt nul-vektoren (0 med streg *under* ifølge den bog jeg bruger her.), er jeg så bare "out of... -
Differential regning
ForumindlægHej! Da jeg skulle differentiere funktionen f(x)=5·x-2, så ville jeg umiddelbart mene det skulle blive til f'(x)=-10x Men da jeg efter tjekkede det på et regneprogram, så gav det mig svaret: f'(x)=-10/x3 Er der nogle der kan svare mig på, hvorfor funktionen differentieres t... -
Ondsvag opg jeg ik fatter
ForumindlægSom emnet siger har jeg fået en opg for i min aflevering som jeg ikke fatter noget af.. Hvis nogle orker at kigge på denne vil jeg bli enorm glad.. Lyder således: I vand stiger trykket med 1 atmosfære for hver 10meters vanddybde. Ved overfladen er trykket 1 atmosfære. Derfor vil trykket stige ti... -
reducer
Forumindlægreducer (S-T)(S+T)-(S+T)^2 +2ST vil meget gerne have hjælp -
pH i en buffer
ForumindlægHej, jeg har en lille opgave, jeg ønsker hjælp til. Den lyder på følgende måde: I en given phosphatbuffer er koncentrationen af H2PO4- = 0,0062 mol og koncentrationen af HPO42- = 0,0038 mol. Hvad er pH i denne buffer? Jeg ved, jeg skal anvende Henderson-Hasselbach ligningen, jeg aner bare ikk... -
rettelse af kort oversættelse..tak!
Forumindlæghej.. er der nogen som gider at kigge på min oversættelse.. på forhånd tak Han var sikker på, hvad han ville, mens hun på den anden side ønskede mere tid til nøjere overveje sagen. Igen og igen hævdede han, at han efter moden overvejelse havde fundet en løsning, som også hun uden det mindste bes... -
please :D
Forumindlæghej er der nogen der har nogen ideer, og jeg forstår ikke helt nedstående opgave Lav en hel sætning med hvert af de nedenstående udtryk HUSK at bruge et udsagnsord efter forholdsordet 1. to give op 2. to be tired of 3. to keep on to be against 4. to be good at 5. to talk about 6. to succ... -
Vinkel mellem plan og linie. Parameterfremstilling.
ForumindlægOpgaven lyder: En linie, m, er i rummet parallel med zy-planan. Linien går gennem punktet P0=(2,-4,1). Linien danner en vinkel med xy-planen på 54 grader. Opstil en parameterfremstilling for linien. Min plan er at finde endnu et punkt på linien. Jeg ved at det nye punkt må have samme ... -
Nervøs - hjælp
ForumindlægHej.. Dette er egentlig ikke noget mega vigtigt, men jeg har stadig brug for hjælp. Nogle gange bliver jeg sindsygt nervøs af at stå og fortælle klassen eller f.eks til projekt opgave.. Har i nogle gode råd til at "fjerne det" eller.. andet? ^^ tak. -
Sætning?
ForumindlægHvad betyder den her sætning? The Hart family eventually boarded the Titanic at Southampton on Wednesday 10th April bound for New york, but Mrs Hart was still very unhappy. -
Vektor
ForumindlægHeej Vil ikke være sød og hjælpe mig?? --> --> --> i et kordinatsystem er der givet stedvektor a, s og t vektor r har længden 3,48 og danner en vinkel 44,3 grader med x-aksen vektor s har længden 4,1...
