Søgning på: fysik projekt. Resultater: 14121 til 14140 af 20689
-
at øve sig ?
Forumindlæghej jeg går på 1.g og havde et spørgsmål til elever derfra og også fra 2- og 3g når i har lavet noget på skolen (lært noget) og så kommer hjem øver i jer så lidt på det selvom i ikke får det for ? hjælper det på længere sigt og hvor længe skal man bruge på det dagligt ? skal man sidde og gøre de... -
Ligning
ForumindlægJeg har ligning 62,5 N=1558*e-0,114*x Hvor N er et tælletal og x tykkelse . (burde det også stå ved konstanten b, da det også er N ?) Mit problem er, at jeg ikke kan regne denne ud med enheder på, nogen der kan? -
Spørgsmål ang. HF enkelt fag
ForumindlægHvis man tidligere har bestået samfundsfag C (som er kravet til hel hf-pakke) og har valgt at tage samfundsfag B (for at få nok timer til SU), men vælger at udeblive fra eksamen, hvad er konsekvensen så? Jeg vil selvfølgelig miste de 500 kr som enkelt faget kostede, men siden jeg dumper fordi... -
Eksamen - cepheide
ForumindlægDen tilsyneladende størrelsesklasse m = 11 Den absolutte størrelseklasse M = 20 Skal bestemme afstanden fra jorden til en supernova i en anden galakse. d= 10* 11-20+5/5 = -8 Hvad betyder dette resultat? Og er dette cepheidemetoden? -
Ikke bestået fagene
ForumindlægHej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah -
Historie 24 timer
ForumindlægHej søde historiker vil lige spørge om, hvad det vil sige at afgrænse en historisk periode og om der er nogle der er villig til at hjælpe mig søndag, da jeg har 24 timers eksamen, hvilket vil sige fra søndag til mandag. Det er huekarakteren så det vil betyde rigtig meget for mig, hvis jeg ku... -
stefunktion for en bevægelse
ForumindlægHvordan er man kommet frem til sted funktionen s(t) for en bevægelse med konstant hastighed? Altså hvordan er beviset udtrykket nedenunder s=s0+v0*t -
MUSIK OG BØLGER
ForumindlægVI har fået stillet til opgave af vores lærer at lave en fremlæggelse på 10 minutter omkring bølger i musikinstrumenter og dertil lave nogle forsøg. Man kan vidst godt sige vi er på bar bund, men vi har snakket om følgenede ting: Resonans og stående bølger HJÆLP!!! Vi mangler emner -
varmestrømmen
Forumindlæghey folkens, er der nogen der vide hvordan bliver denne ligning dannet, altså hvorfor kommer den til se sådan ud dQ/dt=1/R (Ta-Ti) (Ta-Ti) er ganget med 1/R dQ=termiske energi Ti=indretemperaturen Ta=temperaturen af omgivelserne R= modstand mod varmestrømmen igennem husets væg -
Generalt om adgangskrav
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en opgave om et job, og har været inde og kigge på adgangskvotienterne for 2010. - Hvad betyder kvote 1? - Hvad betyder kvote 2? - Hvad betyder Standby? - Er Standby og kvote 2 det samme? Hvis der er nogen der kan hjælpe vil det være dejligt. Tak. -
Gymnasiesnit
ForumindlægHvor vigtigt er dit gymnasiesnit mht en videregående uddannelse.. Hvis du f.eks. gerne vil på cbs, og det kræver et snit på 7,0, men du ikke har dette.. Hvad så? Er det bare ærgerligt, eller kan du måske komme ind næste år? Hvor meget betyder snittet? Tak. -
Ioner, molekyler og atomer
ForumindlægHar lige to spørgsmål, de er begge inden for den samme kategori: 1. Hvad er det nu helt præcist massefylden er? Hvor meget noget fylder? eller vejer? 2. Hvad vil det sige, hvis et atom / molekyle (ioner) er elektrisk ladet? at det kan lede strøm? eller.. 3. Mange tak :) -
STX eller HTX
ForumindlægJeg er snart færdig med folkeskolen og skal på gymnasiet. Jeg er i tvivl om hvad for en af overstående jeg skal tage. - Håber nogle kan hjælpe og give gode råd til hvilken en jeg skal vælge. -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
hvordan?
Forumindlæg..kan jeg få mine karakter op i mat? er virkelig dårlig til det. på forhånd tak... -
OHH NOOOOOOOOO
ForumindlægHej kommer man 100 % op i eng, Hvornår er det man afgøre hvad man kommer op i , såsom kristendom? -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Ansøgning til gymnasiet?
ForumindlægHej:) Jeg skal til at søge ind på gymnasiet og er kommet i tvivl om, hvordan det foregår. Jeg ved, at ens uddannelsesvejleder sender en ansøgning, men hvor mange prioriteter skal man have? Og hvad hvis ingen af de gymnasier, man har ønsket, optager én? På forhånd tak. -
Ligevægt i vektorer
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor jeg har fået oplyst følgende: Når en skihopperen lander på en bakken, vil vedkommende være påvirket af flere kræfter: tyngdekraften Ft, kraften fra underlaget FN, samt kraften Fg som stammer fra gnidning og luftmodstand. Se evt. figur. Størrelsen |Ft| er 700,83... -
lys-intensitet?
Forumindlæghej. nu har jeg søgt på hele the www og jeg kan ikke finde noget definitivt svar på hvad enheden for lysintensitet er når man bruger betejnelsen: I nogen der ved? //og hej (Dali)
