Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 14181 til 14200 af 321608
-
Hjælp med blæk
ForumindlægHeeej kunne nogen hjælpe mig ? En familie med 2 voksne og 2 børn tager en tur til den svense ø hven. Børne er 6 og 9 år. Familien sejler med flyvebåde fra københavn, og tilbage samme dag okay ! Hvor mange timer og minuter varer opholdet på hven ? sejltider afgang københavn kl. 10.40 ret... -
Insulin & diabetes Hjælp haster!!
ForumindlægHi alle, jeg har til eksamen fået til opgave at: 1. Gør rede for hvor vi får kulhydrater fra kosten i 2. Redegør for glucoses betydning i kroppen 3. Forklar hvordan insulin dannes hos mennesket samt dets reguleringsmekanisme 4. Beskriv nogle diabetestyper Jeg har sådan nogenlunde styr på 1ere... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægEr der tale om ækvivalente mængder i det vedhæftede reaktionsskema? -
Sociologi - "Katastrofementalitet"
ForumindlægHej i venlige sjæle! Min gruppe og jeg har AT i denne uge, og vi har fået emnet "Katastrofer". Vi har valgt at tage udgangspunkt i Hurricane Katrina. Vi skal belyse emnet fra 3 sider - Naturgeografisk (Den har vi styr på), Engelsk (Har vi også styr på) samt Samfundsfagligt. Jeg... -
Problemformulering - synopsis
ForumindlægJeg skal skrive en synopsis i dansk over bogen " Kunsten at græde i kor" af Erling Jepsen. Er der nogen der kan fortælle mig, om dette er en ordentlig problemformulering? : "Jeg vil først og fremmest beskrive hjemmemiljøet hos Allan, for derefter at fortælle om familiens forhold t... -
5 spørgsmål til samf. hjæælp !!
ForumindlægHej, jeg skal besvare disse spørgsmål, men har det svært med det. Kan i måske skrive lidt om det? Bare så jeg forstår det :) Lav en rapport, hvor du besvarer disse spørgsmål. 1. Hvad er det økonomiske kredsløb? 2. Beskriv med egne ord de tre klassiske ideologier. 3. Beskriv de tre økonomiske mod... -
Karen Blixen - vigtigt!
ForumindlægHey. Jeg har brug for hjælp til noget af et interview med Karen Blixen. Jeg forstår det ikke, så håber i kan hjælpe mig. Her er det : Karen Blixen i et interview på Rungstedlund i 1959: Shakespeare havde en meget udtalt skæbnesans. Hamlet ville aldrig være blevet den tragedie, det er, hvis ikke d... -
Let førsteårs matematik
ForumindlægHey Studi'er :) Skal bruge én gut som vil lave lidt intervaller af følgende, eller nogen som vil lave de følgende 4 opg's med mængdebyggeren og med listeform. Opgaverne lyder følgende: a) Mængden af hele tal mindre end 4 b) Mængden af reele tal mellem -3 og 7 c) Mængden af ikke negative t... -
Anmeldelse
ForumindlægHey er der ikke lige en der vil være sød og rette min Roman analyse: De rejsende Klaus Rifbjergs ”Engel” er i sandheden et litterært mesterværk om Jonatan og Engel, der er på ferie og komplet uvidende om hvilke konsekvenser der vil hænde dem på deres ferie. Af Anne Khatrine Rejsen og studen... -
Differentialligninger/eksponentiel vækst
ForumindlægHejsa jeg har et projekt, hvor jeg undersøger temperaturændringerne vha. differentialligninger og eksponentiel vækst. Jeg havde i opg c) kommet frem til en forskrift: T1(x)=22.3+61.7*e^(-0.030006*x) Samt i e) fået forskriften T1???(x)=22.3 + 51.2047*(0.971774)^x Jeg har fået en opgave g) , h... -
bio: udspaltningsforhold
ForumindlægHej jeg har fået en opgave og er blevet lidt forvirret omkring om der er tale om en et-gen udspaltning eller to-gen udspaltning?Opgaven lyder som følger...Hos nogle planter bliver rødt pigment, cyanidin, dannet enzymatisk ud fra et farveløst molekyle. Det røde pigment kan enzymatisk omdannes til ... -
Stereoisomeri i fedtsyrekæder
ForumindlægHejsa. Jeg sidder pt og læser op til terminsprøve i kemi, og jeg er stødt ind i et problem. Spørgsmålet er følgende: Gør rede for, om der er mulighed for stereoisomeri i fedtsyrekæderne B, C, D og E, samt hvilke stereoisomere der i givet fald er tale om. Jeg har vedlagt billedet med de fire fe... -
TIL HHX STUDENTER
ForumindlægHej alle jeg er en 2 års hh'er og var sidste år op i matematik c eksamen og fik et 7 tal. Jeg fik dog 4 i mundtlig mat c og 2 i skriftelig på årskarakter altså i maj måned. Men går lidt og tænker , hvad der egentlig står på min eksamensbevis lige nu. Kan nogle svarer mig på det, evt. hhx stud... -
Trunkering af brøker som giver pi
ForumindlægHvordan kan man bevise at tallet pi er tæt på 22/7 ved at bruge brøker ? -
Division
ForumindlægEr der nogle metoder, hvor man kan beregne kvotienten af høje tal. For eksempel 2659489/4532146522 ? -
Diff.lign.system
ForumindlægHejsa, alle I kloge matematikere (og jer andre)!Nu er jeg igen stødt på en afleveringsopgave, som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. Der er tale om afleveringen på følgende hjemmeside:http://www.imf.au.dk/kurser/diffligninger/E05/ugesedler/u5.pdfJeg er faktisk helt blank i alle fire spørgsmål, s... -
AT-metode
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken matematisk metode jeg gør brug af?? TAK på forhånd:) Matematikken bag kædelinjen En kædelinje beskriver ligevægtsstillingen af en ensartet kæde ophængt i sine to ender. Galileo Galilei var den første, der studerede kædelinjer, og han opfatt... -
Bevis for R
ForumindlægHvordan beviser man at a^n * a^m = a^n+m. Beviset for de naturlige tal er nemt, jeg mangler bare beviset for de reelle tal. På forhånd tak! -
Aktantmodellen - giver?
ForumindlægHej, jeg skal lave aktantmodellen fra denne artikel her, og har svært ved at udfylde giveren. Nu hvor du læser dette, kan du så give mig ret i det jeg selv har lavet i aktantmodellen? Giver: Objekt: Drabsmanden. Modtager: Os - beboere. Hjælper: Politiet. Subjekt: Politiet, vil gerne h... -
Modeller
Forumindlægopgaven lyder: I en model betegner O(x) (målt i kr) en virksomheds samlede omkostninger ved en produktion på x enheder af et bestemt produkt. Den pris pr. enhed, som virksomheden kan sælge samtlige x enheder for, betegnes a(x) (målt i kr.). I modellen antages det, at: O(x) = 0,0024 * x^2 + 10^...
