Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 14221 til 14240 af 163701
-
Hjælp til opgave 16 stx mat A 2009
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. Det forvirrer mig at t skal være udtrykt ved p. Opgaven lyder: Ved en bestemt sygdom tilføres en patient medicin intravenøst over en femtimers periode. Medicinen tilføres kontinuerligt med en bestemt mængde p(målt i μg) pr. tim... -
Bestemmelse af punktet Q udtrykt ved a
ForumindlægJeg er i gang med at lave en aflevering, og mangler denne opgave, men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal løse den, så jeg håber at der en en som kan hjælpe. Jeg har vedhæftet opgaven. -
Vis at -3 er en egenværdi for 3x3 matrice A
ForumindlægHej folkens. Jeg har lidt problemer med en opgave. Skal vise at -3 er en egenværdi for matricen A. Ved at jeg skal løse A-(-3)*E=0, men er ikke så sikker på hvordan det bliver vist. Matricen A ser således ud! ( 17 4 18) (30 3 27) (-10 -2 -12) Sætter tallet -3... -
vektorregning: find højden fra A på siden BC
ForumindlægOpg.: A(-4,6), B(1,-5), C(5,3) danner en trekant Find vha. vektorregning koordinatsættet til fodpunktet for højden fra A på siden BC Jeg har fået facit, men er ikke helt med på hvad der sker. der står: for at finde koordinatsættet for fodpunktet H, for højden fra A på siden BC. ... -
Ellipsens ligning (Mat A-Fy B)
ForumindlægHej! Under min problemformulering er der følgende spg.: "vis, at ellipsens ligning med origo i det ene brændepunkt er givet ved + Y^2/b^2 = 1, hvor a er den halve storakse, b er den halve lilleakse og e er excentricitet. -
Tegn en soundbox til Reconstrucdead af D-A-D
ForumindlægKalder alle musikgenier med tegne skills :) Jeg er ved at skrive en groove analyse til Reconstrucdead af D-A-D og jeg skal tegne en soundbox, for at visualisere det her nummers forskellige insrumenter(ja altså groove). Hvordan ville i selv tegne den? For jeg kan ikke helt selv se det for mig. ... -
Reducer (x^2+2x)/x og a^2+2ab-(a+b)^2
ForumindlægHejsa er der nogen som kan reducere de her for mig? a) (x^2+2x)/x b) a^2+2ab-(a+b)^2 -
I land A betaler man 30% i skat af indkomster
ForumindlægHJÆLP, har bevølet med denne opgave i et stykke tid nu. I land A betaler man 30% i skat af indkomster op til og med 400.000 kr. Hvis indkomsten er større end dette beløb betales herudover 60% af den del der overstiger 400.000 kr. I land B betaler man 50% i skat uanset indkomst. 1. Opskriv regnef... -
Arealbestemmelse (udregn b∫c ud fra a∫c
ForumindlægMin uvidenhed er tilsyneladende uden begrænsninger, men kan trøste jer med, at dette er sidste opgave om integralregning. Figuren til højre viser grafen for en kontinuert funktion, som har nulpunkterne a,b og c. Det oplyses at a∫cf(x)dx=22 og arealet af området M1 er 36 Bestem b&int... -
Værdierne for a, for hvilke cirklen har radius 5
ForumindlægJeg har svært ved opgave b. Jeg går ud fra at jeg skal bruge kvadratsætningerne, men forstår ikke helt præcist hvordan -
Nogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag?
ForumindlægNogen der har erfaringer med 5 sproglige A fag? -
Bestem de værdier af a, for f(x)=a har tre løsninger.. f(x)=-x^3+4x^2+3x-3
ForumindlægOpgaven lyder: En funktion f er bestemt ved: f(x)=-x3+4x2+3x-3 a) Bestem de lokale ekstrema for f. - har jeg gjort! b) Tegn grafen for f, og bestem de værdier af a, for hvilke ligningen f(x)=a har netop 3 løsninger. -
Opstil en parameterfremstilling for skæringslinien mellem planerne a og pi
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp til at opstille en parameterfremstilling for skæringslinien mellem planerne a og pi. Plan a lyder: 4x + z - 160 = 0 Plan pi lyder: y - 28 = 0 Et punkt der rammer skæringslinien lyder F = (40,28,0) Det er noget med man skal opstille normalvektorer for planerne mener j... -
3.g studierapport - Idéer til emne: Engelsk Dansk
ForumindlægSom det står i overskriften, jeg skal snart til at skrive den store studieretningsopgave og har valgt fagkombinationen Engelsk-Dansk, hvor engelsk skal vægtes højest. Jeg tænker på at finde en interressant engelsk bog og arbejde med, men er ret blank lige nu og jeg er heller ikke helt sikker på h... -
Tysk skr. eksamen A-niveau 2011
ForumindlægHej alle. I dag var jeg oppe i tysk skr. på A-niveau. Til jer andre der var: Hvad synes i om teksten, oversættelsen osv? Selv syens jeg, at teksten "Der Kuch" var rigtig god og lagde op til en god analyse. Jeg havde dog lidt problemer med oversættelsen bl.a. med ordet "fortrudt&qu... -
Matematik A (STX) niveau 28. maj 2015
ForumindlægHej SP. Nogle som sidder inde med eksamenssættet fra idag- og som kan vedlægge det her? Også gerne besvarelsen? -
a) Beregn på sædvanlig vis forskriften for f.
ForumindlægJa ja... alt det der ved jeg godt hvordan man gør... med forskriften for en liniær regression som er: f(x)=ax+b\n\nMen.... Når han kommer med sådan en opgave: f(100) = 67 og grafen går gennem punktet (-324,-196)... og siger at jeg skal Beregne på sædvanlig vis forskriften for f. \n\nSå går jeg al... -
nedbrydning a B-vitamin - aktiverings energi
ForumindlægOpgave stammer fra eksamenssættet Maj 2005 opgave 3 d)man skal bestemme aktiveringsenergien for nedbrydning af B1-vitamin.her er sættet: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihnst-2005-10-3.pdf på forhånd tak -
Afsætning A - Typeopgave 2 - Dyrberg/Kern.. Hjælp..
ForumindlægHey.. Der skulle vel ikke være en eller anden som står med en: Typeopgave 2 om DYRBERG/KERN (eksamensopgave fra 2007)? Jeg er lidt på hælene og skal aflevere imorgen.. Nogle der kunne være så flinke? Eller måske vil tjene et lille beløb.. -
simplify the expression (skriv på formlen a+bi)
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med følgende opgave: Simplify the expression: 1+i/i(2+3i)
