Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14261 til 14280 af 19479
-
Den Kolde Krig
ForumindlægHvem var der ”krig” imellem? Hvordan foregik krigen/hvordan blev den kæmpet? Hvad er en bolsjevik? Hvad troede bolsjevikkerne på? -
0^0 - Serie
ForumindlægDen harmoniske serie divergerer. Det er fordi sum 1^n = 1/(1-1) = 1/0 = uendelig. Men kan det argument bruges? Hvis man så tager sum 0^n = 1/1-0 = 1, hvilket svarer til at 0^0 = 1, men 0^0 er vel udefineret? -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i dansk på mandag, og jeg tænkte på, når man læser en novelle, hvordan skal man kunne så se at man i teksten skal kunne se at der er snakke om det moderne gennembrud. Håber jeg kan få en forklaring på forhånd tak. -
mekanisk og kemisk energi
Forumindlæghej er ved at skrive min notater ind som jeg vil bruge til eksamen, men jeg går ikke så meget i detajler endnu om i ville se på min notat og hvis jeg skriver noget forkert må i meget gerne sig det til mig eller hvis jeg mangler noget De syv elementære: 1. Mekanisk energi 2. Elektrisk en... -
Rettelse - Det Haster!
ForumindlægHej. Jeg vil gerne have rettet en tekst, som jeg skulle skrive. Det er både tegnsætning, grammatik og ordvalg, som jeg kan få brug for. I have a kitten named Renesmée, but we usually call her Nessie. She was born in the springs this year and raised up at my neighbours house. She is a sister to... -
Hossbach-notatet
ForumindlægJeg skal snart op i historie, men jeg har problemer med helt at forstå Hossbach-notatet, fordi jeg synes det er indviklet. Er der nogen, som kan give mig et referat af teksten/kilden, samt en analyse? Jeg har kilden fra "Mellemkrigstiden og 2. Verdenskrig 1919 - 1945. Det ville være rart hvi... -
Afbilndingsmatrix og basis
ForumindlægHej, jeg har følgende afbildningsmatrix Jeg har fundet en ny basis: Hvordan opstiller jeg den nye afbildningsmatrix mht. ovenstående basis? -
Personbeskrivelse og Miljøbeskrivelse.
ForumindlægHej med jer. Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er lidt i tvivl om en dansk opgave, jeg har for. Hvad skal der være med i en Personbeskrivelse og en miljøbeskrivelse??? Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig. -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Hvordan læser man op??
ForumindlægHej alle sammen. Håber virkelig der er nogen der kan/vil hjælpe mig.. Skal til min studenter eksamen på tirsdag i matematik, men ved virkelig ikke hvad jeg skal læse, altså hvor meget og hvor jeg skal starte og slutte... Håber virkelig der er nogen der har nogen fif's til hvordan jeg læser... -
Risikosamfundet ?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad risikosamfundet, risikostyring og risikosøgning er? og er livet da blevet mere resikabelt? Håber på hjælp, det haster lidt :) På forhånd tak -
Ortogonale linier
ForumindlægI gymnasiet lærer man et bevis for, at hvis to linier er ortogonale, altså hvis de står vinkelret på hinanden, så er produktet af deres hældningstal -1. I den bog jeg har haft mener jeg imidlertid ikke, at man viser det den anden vej, altså at hvis produktet af hældningstallene for to linier er... -
Opgaver
ForumindlægHow many days must a man wait Before you upload his assignements? Yes, 'n' how many seas must a white dove sail Before some moderator decides to upload my assignment? Yes, 'n' how many times must the cannon balls fly Before my assignment is on Studi? The answer, my friend, is blow... -
Algebra
ForumindlægHej (; Har fået nogle opgaver på handelsskolen. og forstår ikke lige helt så meget af dem. Vi har om tal og mængder (algebra) Vi skal lave mængdebrygger og interval klammer. opgaven lyder som følgende: Tallene fra og med -5 til og med 2 Tallene fra 2 til 7 Tallene fra 4 tl og med 8 .. vil i ven... -
Rådgivning til bærbar
ForumindlægNej, hvor er der mange som mig, der skal købe bærbar, og ingen forstand har på det. Jeg læste alle tråde i går omkring bærbare og jeres råd, og har nu prøvet at finde et par computere. Jeg har indtil nu haft en Acer, og den har jeg nærmest kun haft problemer med, så jeg er måske ikke så tændt på... -
Trekantregning
ForumindlægI en trekand ABC er vinkelB = 113 grader. AB= 6,19 BC = 10, 30 - Bestem AC og vinkel A? Hvordan gør jeg det? -
Isolering.
ForumindlægJeg har fået til opgave at skulle isolere "m" i følgende formel: E=1/2m*v^2+m*g*h Og jeg fatter hat. -
hvad kunne få dig til at udvandre fra DK?
Forumindlæg? hvad kunne få dig til at udvandre? og hvorfor? -
matematik
Forumindlægc) Lad S=[0,10) χ N. hvilke af de 6 objekter er elementer af S(hvorfor/hvorfor ikke?) Den tømme mængde Ø, (pi,4), (kvadratrod af 2, 10), 0, (4,pi), {1,2}. a) Lad f: R-> R, f(x)=e3x find den maksimale codomæne så f er bijective. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
Mangler navn på opgave!
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave af min lærer. Altså jeg skal lave 33:5 til et blandet tal, og som jeg ved kan man ikke sige 33:5 så det skulle jo blive til et blandet tal. Men jeg har ikke rigtig styr på hvad det er jeg skal. Håber i vil give mg en hånd. Men problemet er bare at jeg ikke ved hvad ...
