Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 14281 til 14300 af 63055
-
need of a helping hand
ForumindlægJeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til rettelse af denne lille opgave(del af eksamenshæfte), eftersom jeg synes den er ret dårlig. Titlen på opgaven er nedenstående.På forhånd tak!C2 “Write a short essay in which you discuss whether parents should influence their children’s choice of partne... -
Løsning af ligning med to løsninger
ForumindlægHej, Jeg er blevet stillet ligningen -81=x^2 og har løst den på følgende måde: -81=-x^2 -81/-1=-x^2/-1 81=x^2 (+/- tegn) Kvadratrod(81) = kvadratrod (x^2) x = +/- 9 Er der en smartere måde at vise at x både er -9 og +9? -
Hjælp til valg af valgfag, STX?
ForumindlægHej.. Jeg er en 2.g elev med studieretningen; Matematik A, Biologi B og Kemi B Mine fremtidsplaner er studier i det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, det Farmaceutiske Fakultet eller Ingeniør uddannelserne. Jeg vil gerne hæve til Biologi A og Kemi A, men hvis jeg gør dét, kan jeg ikke hæve til Fy... -
Hjælp til matematik A-niveau
ForumindlægHej alle, Jeg er en pige på 17 år, der er igang med 2. år på gymnasiet. Jeg har linjen Matematik A, biotek A, fysik B. Jeg føler at det godt kan gå lidt hurtigt i matematik og fysik, og da jeg ikke er en der forstår tingene med det samme, men har brug for en dybdegående forklaring, ryger jeg ... -
HC Branner
ForumindlægHej...Jeg skal skrive 3.g opgave om HC Branners "Om lidt er vi borte", eller om 4 noveller derfra. Jeg synes ikke at kunne finde så forfærdelig meget sekundær litteratur så hvis der var nogen der havde nogle super gode guldkorn til novellesamlingen kunne det var super lækkert hvis de vi... -
Mundlig samf examen - højniveau
ForumindlægHej-davJeg skal op til examen i samfundsfag højniveau på torsdag, og har brug for lidt hjælp til at kunne overskue det.Hvordan foregår examen? man trækker en extemporaltext, det ved jeg. Men hvor lang er den, er der bilag, i så fald hvor mange og af hvilken type, hvordan er spørgsmålene formulere... -
Hvad handler denne tyske sang om..?
ForumindlægHej!Sangen her hedder "Die da", hvilket jeg vil oversætte med "Den eneste". Det jeg kan se ud af sangen er, at Smudo og Thomas måske er forelsket i den samme pige... Ellers har jeg ikke fanget så meget. Håber I gider at læse den igennem, og give et kort referat af den (ligemeg... -
The Simpsons
ForumindlægVed godt det ikke er en særlig seriøs debat, men det er jo sommerferie!Hvem er din yndlingsperson?Hvilket er dit yndlingscitat?Jeg syntes Apu styrer. Mit ynglingscitat er "eat my shorts" som Bart siger. -
rette brev
ForumindlægHej alle. Er der nogle der vil rette grammatikfejl osv. Har selv gjort det så godt jeg kunne, men der er sikkert alligevel en masse fejl, så derfor håber jeg at i vil hjælpe mig med dem!:-D -
Analyse - Roman - Perspektivering - Erik Barfoed "bræk"
ForumindlægHej Jeg har læst Erik Barfoeds Roman "Bræk" og jeg mangler desværre lidt inspiration til perspektivering?? Karl :) -
Taylors formel
ForumindlægHey.. Jeg går på HH3e på viborg handelsskole og skal skrive sso i matematik omkring taylors formel. nogen der er i samme situation, eller bare kender noget til denne formel må de gerne skrive til mig da jeg nok får brug for noget hjælp..? [email protected] Mvh Morten -
Hvordan foregår matematik B
ForumindlægHej folkens! Vil lige spørge om man kan komme op i de ting man har lært i 1.g eller er det lun det man lærer i 2.g hvis man skal til eksamen og hvis Man nu ikke har følgt med igennem året kan man stadig få gode karakter end 00 og hvordan fåeegår det plz hjælp mig Går på 2.g handels - hhx -
Installation
ForumindlægHej håber jeg kan få noget hjælp her :) Jeg prøver at få LaTex til at virke, men har aldrig prøvet det før og håber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har hentet miktex, GhostScript og GSview http://www.miktex.org/2.6/Setup.aspx <-miktex http://pages.cs.wisc.edu/~ghost/<-GhostScript og Gsvi... -
Fermats sidste sætning - n=4 - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg skal bevise n=4 for fermats sætning. Fermats sætning er som følger: x^n+y^n=z^n Er der nogen der kan hjælpe mig med beviset? Jeg vil et gerne have nogle hints, to meget gerne have et link hvor hele beviset står hvis du tilfældigvis har det :-) Og hvis du ellers kan sige noget om fe... -
Hvad skal et "Review" indeholde?
ForumindlægJeg skal altså skriv et review af filmen The Beach. Men hvad skal sådan et indeholde? -
rente
Forumindlægf(x) = 140.000 * 1.034^x Hvornår er den vokset til 200.000? -
Atom
ForumindlægHej. Hvordan laver man en disposition, hvis man skal tale om atomfysik, altså om stråling, atomer generelt ? -
Naturgeografi
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til, at forstå denne tabel http://faostat3.fao.org/faostat-gateway/go/to/download/FB/FB/E udfra dette spørgsmål som lyder således: E: Når man ser på Danmark i FAOSTAT opdager man at vi lever som svin og slet ikke bidrager positivt til verdens fødevar... -
Partikelfysik
ForumindlægHej allesammen Jeg har svært ved opgave B) i den vedhæftede opgaveformulering. Jeg har beregnet opgave A), vha. at slå den teoretiske middellevetid for K- mesonen, som er givet som 1.2*10-8 s. Levetiden i laboratoriet har jeg så fået til 7.65795*10-9s. Ingen problemer her. I opgave B) har jeg f... -
lysår
Forumindlægkan man sige mere om lysår end det jeg har skrevet? Stjerner er sole ligesom vores egen Sol. Lysår er en længdeenhed der bruges i astronomi. strækning, lyset tilbagelægger på et år.
