Dansk

Analyse - Roman - Perspektivering - Erik Barfoed "bræk"

29. december 2015 af karl1236 - Niveau: B-niveau

Hej

Jeg har læst Erik Barfoeds Roman "Bræk" og jeg mangler desværre lidt inspiration til perspektivering??

Karl :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. december 2015 af JulieW99

Er der noget specielt du gerne vil perspektivere til, eller skal? En del af pensum, samfundet?

- - -

Vh Julie


Svar #2
29. december 2015 af karl1236

Der er ikke lagt nogle rammer - vi har helt frie tøjler


Brugbart svar (1)

Svar #3
29. december 2015 af JulieW99

Den var traks værre - bare én af grundende til at jeg hader danskfaget. Jeg vil foreslå noget af det i har læst. Du er vel kommet frem til budskabet? Perspektiver eventuelt det til noget andet, hvis du kan finde en tekst/film/whatever med enten det samme eller modsatte budskab.

Derudover vil jeg foreslå dig at kigge på sproget, eventuelle virkemidler. Kan du drage paraleller til en anden tekst? Det gjorde jeg i 9. til afgangsprøven. Helt ærligt smed jeg bare en tilfældig tekst på som perspektivering i min synopsis, og så måtte jeg jo pænt finde en eller anden måde at perspektivere på.

- - -

Vh Julie


Svar #4
29. december 2015 af karl1236

Okay - ja, jeg har fundet buskabet

Tak - jeg kigger på handlingen og prøver, at finde bøger indenfor samme tidsperiode jeg kan perspektivere til


Brugbart svar (1)

Svar #5
29. december 2015 af JulieW99

Har du noter skrevet ned til noget af det I har læst? Så går det måske hurtigere. Sproget synes jeg er enormt interessant at perspektivere, såfrem man har styr på det. Det behøver jo ikke nødvendigvis altid være budskabet eller handlingen man perspektiverer.

- - -

Vh Julie


Svar #6
29. december 2015 af karl1236

Ja - jeg har noter til de fleste af de værker vi har skrevet - jeg overvejer, at perspektivere den til "min fucking familie ´" af Ina Bruhn - men det er et stykke tid siden vi har læst om den, så jeg skal lige have undersøgt det nærmere 


Brugbart svar (0)

Svar #7
29. december 2015 af JulieW99

Jeg har hverken læst den ene eller anden, men undersøg det endelig nærmere. Man kan jo, med god vilje, perspektivere hvad som helst. Du kan formentligt finde nogle uddrag af "Min fucking familie" på nettet, og så kan du jo se på det derfra.

- - -

Vh Julie


Svar #8
29. december 2015 af karl1236

Ja - hvis man har sine argumenter i orden, er der jo ikker noget, som er forkert


Brugbart svar (1)

Svar #9
29. december 2015 af JulieW99

Lige præcis. Medmindre du altså har min matematiklærer til dansk. Som hun siger, så er det nok ikke godt hun blev dansklærer også, for hun er "miljøskadet" af matematik.

Du skal være velkommen til at skrive din perspektivering til mig, og forklarer hvorfor du har gjort hvad.

- - -

Vh Julie


Svar #10
29. december 2015 af karl1236

Det lyder som en skrap lærer

Tak - det sætter jeg pris på


Brugbart svar (0)

Svar #11
29. december 2015 af JulieW99

Skrap, ja. Men hun er for skøn. Det er den eneste af vores lærere der kan joke med os, køre på os, og samme tid lærer os en helvedes masse.

Velbekomme.

- - -

Vh Julie


Svar #12
29. december 2015 af karl1236

Ja - det kender jeg godt - det er oftest de skrappe lærer, der er de bedste


Brugbart svar (0)

Svar #13
29. december 2015 af JulieW99

Uden tvivl! En god lærer danner altså grundlag for rigtigt meget.

Hvordan går din perspektivering?

- - -

Vh Julie


Skriv et svar til: Analyse - Roman - Perspektivering - Erik Barfoed "bræk"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.