Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14321 til 14340 af 26896
-
Tysk lille opgave, har brug for rettelse, tak.
ForumindlægViele ostdeutschen würde unzufrieden. Sie fühlte nicht, dass Sie hat ihr Freiheit. Sie könnten nicht mehr ihr Familien in Westdeutschland besuchen. Sie dürften nur nach die osteuropäischen Ländern reisen. Wenn man wurde DDR hinterlassen, man sollten ein Ausreiseantrag schreiben. Aber es gab keine... -
BEVIS Sin(A)=a/c og cos(A)=b/c
ForumindlægBEVIS Sin(A)=a/c og cos(A)=b/c, hvordan gør man det? P.t. mener jeg at man skal bruge enhedscirklen. I den indtegner man en trekant, så der rent faktisk er to. Disse har samme vinkel A, og de er begge rette.. noget i den stil .. er lidt forvirret :S -
engelske fejltyper
ForumindlægHej :D Jeg har vanskeligheder med nogle engelske sætninger. Der er fejl i hver sætning. Det er såkaldte grammatikfejl, som skal rettes og herunder skal fejltypen forklares. Det drejer sig om følgende; 1. He looked at me with tearfully eyes. 2. The two bothers lived under the same roof all their... -
Innovations begrebet! Hjælp! Redegørelse!
ForumindlægHej alle! Kunne virkelig godt bruge nogle gode råd til hvordan man redegøre for begrebet Innovation! Skal jeg bare forklare hvad det betyder? Eller også hvad det indebærer? Er meget forvirret og vil nødig ende med at lave fejl! Gode idéer til hvad man kunne skrive, tager jeg glædeligt... -
Polit ikke interesseret i lavkonjunktur
ForumindlægI går var jeg til åbent hus til økonomi på KU. Under et introduktionsforedrag siger en lærer, at de på uddannelsen er ligeglad med lavkonjunkturer, og hvis vi vil vide nærmere, så skal vi melde os til uddannelsen. Jeg har ikke tænkt mig at vælge uddannelsen, men vil stadig gerne opklare mit spørg... -
Hjælp søges hurtigt!
ForumindlægHej folks. Jeg har fået en opgave som lyder: A = 28.74º c = 4.86 Vinkelhalveringslinjen va = 4.38 Beregn de ukendte stykker i trekanten. Jeg er helt lost, håber nogen kan forklare. -
Blodtype Bestemmelse
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at skrive en biologi rapport om blodtypebestemmelse. Det er ikke selve rapporten der er et problem. Jeg skal bare lige forstå hvad en enkelt ting betyder. Når man skal finde ud af hvad det er for en type blod man har, for man et specielt stykke papir som har nogle anti... -
"I smell badly" og "I smell bad"
ForumindlægHvorfor er sætnigerne "I smell bad" og "I smell badly" begge grammatiske korrekte? -
Induktionsbevis indenfor mængder
ForumindlægHej ! Er der nogen der kan løse denne opgave ved hjælp af et induktionsbevis. Opgaven formulerer jeg ordret efter min bog på engelsk. Den kommer herunder. Show that for any finite set S, the power set 2^S has 2|^S| elements (that is, there are 2^|S| distinct subsets of S). Her kommer min halve... -
Hvor bliver enheden af?
ForumindlægHey Så kører vi efterhånden på sidste damp, inden min fysikeksamen. Der skal derfor lidt finpudsning af evnerne til.. Vi skal udlede formlen for en stjernes absolutte størrelsesklasse M (udledningen er fra en kopi vi har fået af vores lærer): m = k-2,5·log(f) Vi har: f = L/(4*pi*r^2) => L ... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægJeg har brug for hjælp til en af mine opgaver, håber der er nogen af jer, der kan hjælpe mig hvordan jeg skal gøre :) Jeg har vedhæftet det. -
Hvorfor skal 1/3 af fjederens masse medregnes???? Hookes lov
Forumindlæghvorfor skal 1/3 af fjederens masse medregnes? Jeg har fundet en masse beviser på engelske sider, men det giver ikke rigtig mening. Er der nogle der kender en god dansk hjemmeside, eller er klog nok til selv, at kunne forklare det? så må i meget gerne! - Jeg har ligeledes fundet nogle pdf-filer,... -
Eksam - solsystemet
ForumindlægHej :) jeg har trukket spørgsmålet "Du skal præsentere emnet Solsystemet" hvordan ville i gribe det an.. hvad med hvordan opstod solsystemet?? nogle der har et svar ville jeg blive rigtig glad.. har kigget lidt herinde, men sys ikke jeg kunne finde noget.. på for hånd tak -
CO2 Kemi
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og laver kemirapport, og det eneste jeg mangler for at være færdig er teori afsnittet. Men jeg er kommet i tvivl om hvad der vil være godt at tage med i en kemirapport om CO2 kemi. Så jeg håber nogen kan hjælpe med nogle forslag i overskrifter???. -
problemstilling/hypoteser
ForumindlægEr det ikke det samme? -
KBH - Studiebolig - råd og erfaringer
ForumindlægHej, Vi er to personer der på nuværende tidspunkt går i 3.g i Jylland. Vi tager dernæst et sabbatår (rejser verden rundt), og har herefter planer om at flytte til KBH og starte henholdsvis på KU og RUC (SEP 2019). Vi har nogle spørgsmål i forbindelse med at flytte til KBH, som vi håbede at nog... -
Matematik
ForumindlægHej vil lige høre om der en der kunne hjælpe med et spg.. i en problemløsning. prblemmløsning:: FSA matematik problemløsning decembber 2012. Spg: Graferne l, m og n herunder viser mulige sammenhænge mellem antal rejser og den samlede pris. 1.7 Hvilken af graferne viser sammenhængen mellem a... -
Differentiabilitet
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med dette: Funtionen f med forskriften f(x)=x5+2x er givet. 1) Vis at f-1 eksisterer 2) gør rede for, at f-1 er differentiabel. 3) Bestem f-1(3) -
En tablet koster 2498 kr. i en telebutik og 1998 kr. i en netbutik.
Forumindlæg* Spørgsmålet er: Hvor mange procent er tabletten dyrere i telebutikken end i netbutikken? Jeg ved at prisforskellen er 500 og at jeg måske skal multiplicere noget med 100... -
E-190 opdrift
ForumindlægHej jeg skal finde opdriften på et legeme. Et homogent legeme der har rumfanget 1,6*10-3 m3 og massen 0,86 kg flyder oven på væsken. Væskens densitet er på 780 kg/m3 på forhånd tak for hjælpenen.
