Fysik

Hvorfor skal 1/3 af fjederens masse medregnes???? Hookes lov

17. december 2017 af Mm98 - Niveau: B-niveau

hvorfor skal 1/3 af fjederens masse medregnes?
Jeg har fundet en masse beviser på engelske sider, men det giver ikke rigtig mening. Er der nogle der kender en god dansk hjemmeside, eller er klog nok til selv, at kunne forklare det? så må i meget gerne!

- Jeg har ligeledes fundet nogle pdf-filer, som egentlig forklarer det, men det er ikke nok til at jeg kan forstå det... 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. december 2017 af peter lind

Så må du forklare os hvad du ikke forstår. Det nytter jo ikke noget at vi kommer med det samme som du allerede har læst


Svar #2
18. december 2017 af Mm98

https://en.wikipedia.org/wiki/Effective_mass_(spring%E2%80%93mass_system)

Jeg har eksempelvis læst dette, og det giver ikke rigtig mening for mig, da jeg gerne vil vide, hvorfor man benytter 1/3. Jeg kan godt se, at efter at have benyttet mig af denne teori, er mine resultater blevet meget bedre, men måske du kan forklarer mig det på en bedre måde. Da forklaringen trods alt kommer til, at være på dansk :) Jeg er ligeledes ikke så tryk ved bogstaverne, som de benytter sig af i beviset på wiki. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. december 2017 af hesch (Slettet)

Sådanne trediedele har det med at dukke op når man integrerer noget i 2. potens.

∫ x2 dx = 1/3 x3

Det fremgår jo også af dit vedhæftede.


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. december 2017 af Eksperimentalfysikeren

#2 Hvordan er du utryg ved bogstaverne?


Skriv et svar til: Hvorfor skal 1/3 af fjederens masse medregnes???? Hookes lov

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.