Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 14521 til 14540 af 22496
-
Ordklasser til ordet "that"
ForumindlægHejsa jeg har brug for lidt hjælp til denne opgave :) Ordet that er understreget tre steder. Skriv for hvert eksempel, hvilken ordklasse ordet tilhører. Forklar ud fra sammenhængen, hvordan man kan se, hvilken ordklasse det er. It was Glastonbury1, so it was raining. It wasn’t the deluge ... -
bevis
Forumindlægbevis følgende og udnyt viden om differantialregning: for ethvert andengradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c gælder der, at toppunktets x-koordinat er bestemt ved: x=(-b)/(2a) hint: hvad er differentialkvoetienten lig med i et toppunkt?. -
Løs denne lineære ligning
ForumindlægEn lineær funktion er givet ved f (x)=3x−7 . Bestem f (2) , og løs ligningen f (x)=17 Jeg har bestemt f(2), men jeg kender ikke den praktiske løsning til det andet spørgsmål.? -
Finanspolitik, Pengepolitik
ForumindlægHej jeg har to spørgsmål jeg gerne ville have svar til. Hvordan virker finanspolitik? Hvordan viker pengepolitik? Tak på forhånd -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej, jeg sidder med nogle oversættelser som jeg er i tvivl om og ville høre om der var en venlig sjæl der ville hjælpe mig :) Jeg har selv prøvet at oversætte dem også. 1) Hans søster hedder Lotte, og søsterens mand hedder Theo. - Seine Schwester heisst Lotte, und der Mann der Schwester heiss... -
Transskription og Translation
ForumindlægHej Er der nogen herinde der har forstand på proteinsyntesen, der kan forklare mig transskription og translation processen? please hjælp. -
Hjælp - Totalreflektion
ForumindlægHej. Jeg er i gang med emnet ''hvordan opstår lys'' og er kommet til totalreflektion. Alle de eksempler jeg finder er når lyset går nedefra og op mod vandoverfladen og danner totalreflektion, hvis kravene opfyldes. Kan totalreflektion ikke dannes når lyset kommer ovenfra og ned m... -
Vitaminder og mineraler
ForumindlægHvilken vitaminer og mineraler er de vigtigste og havd er deres funktion. ?:-))) -
stamceller !
ForumindlægKan nogle forklare mig, hvordan vi styrer en stamcelle i en ønsket retning? – transkriptionsfaktorer (hvad er det og hvad er dens funktion). ? -
Funktionsfølgen (formulering til dansk)
ForumindlægJeg ville oversætte det til dansk, jeg håber I kan rette på det: "Lad {fn} være en følge af kontinuerte funktioner på [a,b], og antag at den afledte funktionsfølge {f 'n} af kontinuerte funktioner, som konvergerer uniformt mod en grænsefunktion h. Antag endvidere, at følgen {fn(d)} konv... -
Hvad sker der, når et stof udsender en alfa-partikel? Radioaktivitet.
ForumindlægHej folkens, nogle der kan svarer på det her spørgsmål: Hvad sker der, når et stof udsender en alfa-partikel. Anne-Sofie -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Syntaktisk analyse
ForumindlægHej, er der nogen der kan være behjælpelig med at lave en syntaktisk analyse af nedenstående sætning? Jeg er ret lost, og kunne godt bruge lidt hjælp til det: Despite this level of funding, conditions at these detention centers remain dangerous, and detainees’ rights are routinely violated... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :) -
fysik eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg har meget snart fysik eksam, jeg vil derfor spørger jer om der er nogen, som har nogle gode råd til hvordan det er bedst at læse op på emnerne. tak på forhånd :-) -
Hvad får jeg af karakter?
ForumindlægHej! jeg har været op til en multiplechoice eksamen med 24 spørgsmål. For hvert rigtigt svar kunne man få 5 point og -1 for et forkert svar. Jeg har høstet 84 point ud af de 120. Hvad tror I jeg skal forvente at få i karakter? -
Ideer til problemformulering til fagprøve? - kontorelev administration
ForumindlægHej! Håber virkelig I kan hjælpe mig. Jeg skal op til min fagprøve i december 2024. Jeg skal så småt til at begynde at overveje, hvad det skal handle om, og hvad min problemformulering skal være. Men jeg er helt blank. Så har I nogle bud på, hvad det kunne være og handle om / pege mig i retni... -
Kovalent
Forumindlæghvad har kovalent med det periodiske system at gøre? -
Et spørgsmål om et bestemt begreb
ForumindlægHej folkens Der er et begreb jeg ikke helt har forstået. Hvad betyder "resultat af hovedformål" Min lære skrev "resultat af hovedformål"= sekundære indkomst + omkostninger Kan i forklare det sån uddybende. På forhånd Tak -
strøm
ForumindlægHej. Jeg skulle lige spørge, hvor meget strøm der skal til for at opvarme vand. og hvilke udregning kan man lave for at vise, at sikringerne kan springe.
