Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 14521 til 14540 af 26896
-
Differentier i Maple?
ForumindlægHej Jeg har fuldstændig glemt hvordan man differentiere i maple. Nogle der kan hjælpe? f(x)=(-0.0045)x2+0.11x -
Integration ved substitution
ForumindlægHvorfor gælder: ∫ f(g(x)·g '(x) dx = ∫ f(g(x)) d(g(x)) = F(g(x)) + k Jeg er lidt i tvivl om, hvordan man går fra det første lighedstegn til det andet. Hvordan kan det være, at g '(x) forsvinder? -
Integral
ForumindlægHej jeg håber at i vil hjælpe mig med at forklare denne opgave: Stamfunktionen til x^-2 er ....? Det er meningen, at jeg skal lave opgaven på wordmath og har fået svaret: -1/x, men jeg forstår ikke hvordan man kan komme frem til resultatet. Jeg har i stedet for fået: 1/-1*x^-1 ?? Har beny... -
Engelskkarakterer
ForumindlægHej Jeg går på folkeskolen, i 9. klasse. Jeg er generelt okay til engelsk, både skriftligt og mundtligt, og jeg får for det meste 10 i mine afleveringer. Alligevel har jeg fået 4 i skriftlig og 02 i mundtlig engelsk på mine standpunktskarakterer. Dette har jeg svært ved at forstå. Hvor meget jeg ... -
definitionsmængden
Forumindlæghej hvordan finder jeg definitionsmængden til denne funktion - uden brug af hjælpemidler F(x,y) = arccos[4(x2+y2)] -
systematiske navn for ibuprofen.
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg forstår, men ikke rigtig ved hvordan jeg skal formulere. Håber der er en der kan hjælpe. Opgaven lyder: Forklar o marker på figuren hvorfor det systematiske navn for ibuprofen er: 2-(4-isobutylphenyl)propionsyre. Jeg har markeret på figuren. Jeg mangler bare ... -
Hjælp
ForumindlægJeg har en opgave mere, som jeg ikke ved hvordan man laver. hvordan kan man se hvornår man bruge cos, og hvornår sin? det er Opgave 5 -
Modstand
ForumindlægHvordan finder man modstanden af en spole? -
reducer udtrykkene
Forumindlægnogen der kan finde ud af at lave de her opgaver er helt lost i dem :/ 1/2(10x+8)+1/2(8y-4)+3y+2x 8x+5xy+10(x-1/2xy)+8y 15(x-2y)-5(2x+3y) -
Stirling motor
ForumindlægNogle der kan forklare skridt for skridt hvad der sker i en Stirling mortor På forhånd tak -
købmands-kæde
ForumindlægHej! En købmands-kæde blander selv sin kaffe. Blandingnes gennemsnitspris skal være 42 kr. pr. 1/2 kg. Købmændene bruger 100 kg à 90 kr. Hvor mange kg à 82,50 kr. skal de bruge i blandingen? Hvad er det helt præcist spørgmålet går ud på? -
Fysik på b niveau
ForumindlægHey! Er der nogen som kan hjælpe mig med disse spørgsmål? Jeg har fået et facit eller fik hjælp til det, men jeg kan slet ikke forstå hvordan, så jeg håber en herinde kan forklare mig hvordan? H. H. Olsen vil lave et naturreservat, som skal bestå af en å, der i størrelse ligner Gudenåen og ... -
Formelt brev??
ForumindlægHej! Jeg skal til, at skrive et formelt brev. Opgaven lyder sådan: Forestil dig, at du skal arrangere en weekendtur for en gruppe (en fodboldgruppe osv.) I har fundet en hytte, som normalt ikke lejes ud. I vil alligevel forsøge at låne eller leje den. -Skriv et formelt brev til ejeren af hy... -
hjælp med at tegne kræfter på lastbil
Forumindlægse vedhæftede figur. jeg ved at der må være en tyngdekraft lodret ned. og i opgaven er givet gnidningskraft på 120kN, der påvirker bilen modsat kørselsretningen. men er lidt i tvivl om øvrige kræfter, hvordan de skal tegnes? jeg ved der er en normalkraft også. også er der kompossanter i ty... -
mat stx 2010 opg. 8 - c
ForumindlægHej, :) Opgaven lyder: -Undersøg, om α er tangentplan til kuglen med centrum i D(0,10,5) og radius 11. Jeg har tænkt på at bruge dist-formlen for at finde afstanden fra kuglen til planen. Hvis det er lige med radius er a tangentplan til kuglen. Planens ligning: 6x+18y+12z-36=0.. men probl... -
Integral-Areal-Rumfang
ForumindlægHej alle Jeg sidder med anden opgave som har noget med Rumfang af søjleelementet , håber at nogle vil hjælpe . Et søjleelement har et tværprofil, der er sammensat af fire ens parabler med funktionsforskriften f(x) = ax2. Bestem rumfanget af søjleelementet. Figuren vedhæftes. Tak på forhånd. -
Procent og radius
ForumindlægDet er de sidste 2 opgaver jeg ikke kan finde ud af. Er der nogle der kan forklare mig hvordan man gør? -
Grundstoffer.
ForumindlægHvad menes der med at et Grundstoffer er stoffer der kun indeholder én slags atomer.? Er alle i det periodiske system ikke et grundstof????? Kun indeholder en slags atomer? - hvilke kan det være? -
Reaktionshastighed!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Betragt reaktionen for fremstilling af ammoniak: N2 + 3H2 → 2NH3 Reaktionshastigheden for omdannelsen af H2 pr. sekund er på et tidspunkt blevet målt til v= 2,5*10^-4 M/s. Hvor stor er reaktionshastigheden udtrykt ved: a) omdannel... -
Fusion??
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive en fysikrapport om stjernen og dens energi, og skal derfor skrive om fusion. Jeg har skrevet dette "Når to H-atomer, der hver især har 1 proton og 2 neutroner, fusionerer, danner de Helium, He. He består af 2 protoner 2 neutroner, og der er derfor 2 neutroner...
