Søgning på: religion noter etik. Resultater: 14521 til 14540 af 19479
-
Reaktion: Magnesium + svovl- salt- og eddikesyre?
ForumindlægHejsa! Er der nogen der kan fortælle hvad reaktionen er mellem: - Magnesium + svovlsyre - Magnesium + saltsyre - Magnesium + eddikesyre Mange tak! :) -
Forbrændingsreaktioner alkaner og alkener
ForumindlægHejsa, ville høre om der er nogle der kan svaret på dette spørgsmål - Er der forskel på hvilken forbrændingsreaktioner alkaner og alkener undergår? -
got, became eller noget helt andet?
ForumindlægHej Siger man: "The black people´s working conditions got/became horrible, and their salaries got/became low?" -
Østrogenlignende stoffers effekter
ForumindlægJeg skal til biologi eksamen i morgen i "Økotoksikologi og hormon forstyrrende stoffer". I den forbindelse har jeg bl.a. fået til opgave at forklare østrogenlignende stoffers mulige effekter på mennesker samt diskutere/vurdere mulighederne for at afhjælpe konsekvenserne af nogle af de p... -
FSA - Samfundsfag?
ForumindlægHej allesammen! Skal snart op til samfundsfags eksamen, og undrede mig bare over hvis der måske var nogle "samfundsmæssige" begreber, som ville være en god idé at kunne? Altså som fx. magtens tre-deling? - Ved godt at der også har været andre med det samme spørgsmål, men synes bare ikke... -
Psykologi C eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi C eksamen i morgen, og jeg er kommet i tvivl - hvordan foregår denne her eksamen? Hvor meget forventes der egentlig? Selvfølgelig ved jeg nogenlunde hvad der skal ske, men tvivlen kom lige snigende.. Der er vel konkrete spørgsmål til teksten, eller...? Mit mål er 4 eller 7 -
udledning af kapitalintensitet i ss (makro)
Forumindlæger gået lidt i stå i udledning af af kapitalintensitet i steady state (ss). den er den basale solow model jeg tager udgangspunkt i: har udregnet flg. 1. 0=sBk-(n+s)k 2. sbk^a=(n+s)k 3. k^a-1 =... -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
Arrangement
ForumindlægJeg skal besvare isse spørgsmål, men har ingen ide om hvad det betyder. Nogle er kan hjælpe mig? Hvordan er jeres nummer arrangeret til jeres besætning (roller)? Hvilke arrangementsmæssige greb har i benyttet jer af (reduktion, omarrangering af f.eks form, transportering osv) -
Reducer følgende udtryk - hjælp
ForumindlægHej Håber der sidder en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig med følgende : 1 ) 3*b - 4*a - ( 2.b + a) 2) 5*a (a-2) + 3*a 3) 2*b(a+b)-2 *ab 4) a^2 + b^2 - a ( a + b ) 5) ( a + b ) * ( a - b ) + b^2 6) ( a + b ) ^2 - 2* ab - a^2 -
Løsning for 2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægJeg står med en opgave hvor jeg skal finde x og y (2 ligninger med 2 ubekendte). Normalt bruger jeg substrationsmetoden, men jeg støder ind i nogle problemer her... Opgaven lyder: 8/x-6/y-12=0 6/x-8/y-2=0 For at bruge substrationsmetoden skal jeg jo isolere x, men hvis jeg isole... -
Fysik hjælp...meget kort
ForumindlægGlødetråden i en pære er af wolfam. ved stuetemperatur 20 C måles trådens resistans til 87 ohm med et ohmmeter. når pæren lyser, optager den effekten 60 W ved 230 V. a) Hvad er trådens resistans, når den lyser? Her kunne regne resistansen R ud på 2 måder: 1. kunne jeg finde først finde I=... -
Oxidationstal
ForumindlægJeg har glemt, hvordan man udregner oxidationstal for reaktioner. hvordan finder jeg fx oxidationstal for Fe2O3? er det rigtigt, at 2Fe bare har oxidationstallet 0? -
Hjælp til teori spørgsmål
ForumindlægLidt anderledes end hvad siden her bruges til men har et par spørgsmål til teori til kørekort. - Skal der enten være tavle eller hajtænder på vejen mindst før det kan være ubetinget vigepligt eller kan der også være kryds (ikke lyskryds) hvor ingen af delene er tilstede men stadig er en ubetinge... -
Differentialregning
ForumindlægJeg har nogen problemer med denne opgave En funktion er bestemt ved f(x) = x*2^x Så skal jeg finde f'(x) = 0, så skal man bare diffenrentiere og sætte det lig med 0 ikke? Men hvis man gør sådan, hvordan differenciere man så 2^x og når man har sat den = 0 skal man så finde x? P... -
opstilling af en formel?
Forumindlæghvordan løser jeg denne opgave ? har aldrig rigtig lært hvordan man gør :( opgave: En patient får et saltvandsdrop. Dropflasken indeholder til at begynde med 950 mL saltvand, og patienten får 5 mL saltvand pr. minut. Opstil en formel til at beregne, hvor meget saltvand der er tilbage i dr... -
Syrekonstant
ForumindlægHej Jeg har idag på turbo-kemi c-b lavet forsøg med syrekonstanter i opløsninger af forsk. koncentration. (ascorbinsyre). Jeg fik at vide, at syrekonstanten burde være den samme for forskellige koncentrationer af syren opløst: 0,1 - 0,01 - 0,001 M. Jeg forstår bare ikke hvorfor. kan nog... -
Beholder idéer til skoleprojekt
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med min uddannelse som produktionsteknolog på KEA i KBH. Vi har fået til opgave at finde et problem eller et behov som skal løses hvor emnet vi skal holde os indenfor er "beholder" Min gruppe og jeg har brainstormet problemstillinger til dette emne,... -
Lisa sprogrejse
ForumindlægHej derude :) Jeg har virkelig brug for hjælp her. Overvejer at tage på en 3 ugers kursusophold i England med Lisa sprogskole. Det er udelukkende så jeg kan få forbedret min engelsk en smule. På psykologi uddannelsen på universitetet ser jeg, at der findes en masse bøger som står skrevet på ... -
fodnoter i universitetsopgave
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive min første universitetsopgave. Nu er jeg så kommet til det klassiske problem med fornoter. Man siger jo, at man aldrig kan bruge for mange fodnoter, men hvis jeg henviser til den samme kilde i flere fodnoter i træk, kan jeg så ikke samle dem i en? OG: Skal der v...
