Søgning på: samfundsfag aflevering. Resultater: 14681 til 14700 af 17400
-
Energi - opvarmning af vand
ForumindlægHej alle! Jeg har desperat brug for hjælp til min fysik-aflevering, hvor jeg bl.a. skal: 1) beregne nyttevirkningen og nytteenergien ved opvarmning af vand i hhv. en elkedel og mikroovn 2) forklare hvilke energiomdannelser der sker under opvarmningen 3) forklare hvad der ville ændres hvis kun ... -
Biomasse
ForumindlægHej! Har en aflevering for hvor vi skal analysere nogle data for fiskebestande. Men er usikker på hvordan jeg regner biomassen ud. Vi har fået en PDF fil med noget teori hvor der står: "Den samlede biomasse er summen af alle fisks vægt. Denne størrelse findes ved at gange antallet af fis... -
Geometri
ForumindlægHejsa! Jeg sidder med en aflevering, og er gået lidt i stå her. Opgaven lyder: ADE, BEF og CFG er ligebenede og retvinklede; desuden ligger vinkelspidsene A, B og C på ret linje. Ide |DE| = r og |EF| = s, skal |FG| udtrykkes ved r og s. Figuren er vedhæfte... -
spørgsmål i heterogene ligevægte
Forumindlæghar svært ved de sidste 3 spørgsmål i min aflevering til i morgen, håber der er nogen der kan hjælpe med hvordan jeg besvarer dem.. Ag2CrO4(s) ? 2Ag+(aq) + CrO4 2-(aq) 14. Hvilken forskydning sker der, hvis man tilfører en spatelfuld af AgNO3(s) til ovenfor nævnte opløsning? 15. Hvordan kan... -
N2-fiksering
Forumindlæghej jeg sidder med biologi aflevering, og hr lidt svært med dette spørgsmål. 3. Forklar, hvilken betydning det har for Rhizobium-bakterier, at leghæmoglobin er i stand til at afgive O2. Inddrag figur 2. indtil videre har jeg skrevet det her: Læghæmoglobin kan både binde og afgive O2. Rhizob... -
Lineære differentialligninger af 1. orden (Opgave med rotter)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er lige i gang med en aflevering, der er dog en opgave som jeg er lidt usikkert med om jeg har regnet det rigtigt eller ej. Opgaven siger : En population af rotter følger en vækstmodel, hvor væksthastigheden er proportional med populationens størrelse. Idet tiden måles... -
Baggrundstråling
ForumindlægDa den komsiske baggrundstråling blev udsendt 380000 år efter Big bang, havde den en temperatur på ca. 4000 K. a) ved hvilken bølgelængde havde baggrundstrålingen dengang maksimal intensitet? Fik den maksimale intensitet er 75000 m/s b) Hvilken type eltromagnetisk stråling svarer dette til? ... -
Opstil 2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægJeg er i tvivl om, hvordan jeg laver den her opgave i min matematik aflevering: "En virksomhed indkøber nye borde til et kontor miljø. De indkøber borde i 2 størrelser. Bordene i en standart størrelse koster 500 kr. pr. styk og de store borde koster 650 kr. pr. styk. De indkøber i alt 25 bo... -
Fysik opgave, indtegn kræfter
Forumindlæghej er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave jeg har vedhæftet opgaven som bilag til a) her tænker jeg at tyngdekraften er en af kræfterne, men hvilke er de andre? der er selvfølgelig også snorkraften men hvordan beregner jeg denne? til b er jeg helt væk og ekstra: nogle råd til at k... -
Forskellige beregninger - hjælp?
ForumindlægHej. Jeg står og skal aflevere denne vedhæftede aflevering. Jeg har brug for hjælp til spørgsmålene 1 og 2 under punktet "beregninger på forsøget med 0 g..." samt spørgsmålene 1-6 under punktet "beregninger på forsøget med 5 g...". Jeg har afstemt redoxreaktionerne og får: ... -
Lys og lux
ForumindlægHej alle, Jeg har en aflevering for hvor jeg skal beskrive nogle observationer fra en lyskilde, der udsender et lys i et mørkt rum(ikke totalt, men blot et klasseværelse med nedrullede gardiner), som er blevet observeret forskellige længder fra lyset. på baggrund af de tal, har jeg lavet en graf,... -
Laktose og glukose
ForumindlægHejsa derude, jeg har desværre været syg da vi lavede en forsøg i biologi. Nu skriver vi en skr. aflevering ang. forsøget, og der er to spørgsmål jeg ikke kan finde svar på. ''Hvis glukoseindholdet er lavt, er laktoseindholdet så højt eller lavt?'' ''Hvis glukoseindh... -
Søger privatlærer - god løn gives
ForumindlægHej, Jeg står og skal i 3.g efter sommerferien og har brug for en der kan hjælpe mig med følgende fag: Engelsk, tysk, Religion, og evt Naturgeografi, Dansk, Mediefag, samt afleveringer og SRP + AT. Du skal være villig til at komme 2 gange om ugen (eller vi kan mødes på et biblotek, eller noget),... -
Reducér udtrykket med CAS
ForumindlægHej, Jeg har i min matematik aflevering fået til opgave at reducere følgende udtryk: xˆ4 - yˆ4 / xˆ2 - yˆ2 Jeg er blevet bedt om at gøre dette med et CAS værktøj. Førhen ville jeg bare gøre dette vha. Wordmat, jeg har dog en mac nu, og jeg har kun et CAS værktøj der hedder P... -
Matematik-B skriftlig eksamen spørgsmål - hjælp!
ForumindlægJeg læser pt. mat-b sommerkursus og skal til eksamen snart. Derfor har jeg et spørgsmål omkring selve den skriftlige prøve: SKAL der være mellemregninger med i afleveringen? Eller kunne jeg i teorien bare skrive facit ud fra spørgsmåls nummeret? F.eks. er facit 25 cm i opgave 2, kunne jeg så sk... -
Sinusrelationer
ForumindlægHejsa! :) Lige et hurtigt spørgsmål. Jeg sidder og er ved at lave en lille matematik aflevering, også kom der noget med sinusrelationer, og nu står jeg i det, jeg kan ikke huske hvilken af dem man skal bruge når man skal finde en vinkel?:) Er det: sin(a)/a=sin(b)/b=sin(c)/c eller a/sin(a)=b/sin(b... -
Har tænkt at flytte fra HTX til STX
ForumindlægHej, jeg går i 1g og i HTX, jeg kan godt lide min studieretning og det sociale, men skolens system er skrald. De giver os ikke opgaver for, kun læselektier, og de giver os ikke karakter for vores aflevering. Vi får kun karakter 2 gange om året, og når de giver os karakter er der en regel om at de... -
gør rede for hvad tallene a og b fortæller
Forumindlægjeg skal lave en aflevering og et spøgersmål lyder på :Gør rede for, hvad tallene 150 og 0,9779 fortæller om udvikling i mængden i af stof i blodet. og dette er hvad vi ved på forhånd : når en person indtager 150 mg af et bestemt antidepressivt stof, så er mængden af stof i blodet en funktion... -
omskrivning fra Pythagoras til en andengradsligning
ForumindlægHej . Jeg har fået en mat. aflevering for hvori der er en opgave der går ud på at finde en retvinklet trekants to kateter, den ene er 2 meter længere end den anden og hypotenusen er 10 meter. det skal jeg omskrive så det bliver en andengradsligning, der kan regnes ud via. diskriminanten ovs. hvor... -
Statistik - HEEELP...
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp da jeg står med en aflevering om statistik og eftersom jeg ikke er verdensmester i matematik kunne jeg godt bruge en hjælpende hånd. Håber det er noget i kan hjælpe mig med Opgaven lyder at jeg skal finde middeltallet. Jeg har kun xi og fi værdien og det ser således u...
