Søgning på: amish folket. Resultater: 14721 til 14740 af 19974
-
Parameterfremstilling
Forumindlæghej allesammen:) en opgave lyder således: I et koordinatsystem er to vektorer a=(2,3) og b=(5,-1) En Linje m går gennem punktet p(3,7) og står vinkelret på vektor a. a) Bestem en parameterfremstilling for m. Nogle der kan hjælpe med trin for trin, hvorledes man beregner det? Tak på forhån... -
hjælp pls
ForumindlægHej folkens. Har brug for hjælp til de her to opgaver. Opgave 1 En trekant PQR har sidelængderne p=10, r=12 og q=15. Er PQR retvinklet? Hvis PQR ikke er retvinklet, hvad kunne p være lig med for at den bliver retvinklet? Opgave 2 Lad PQR være en trekant, hvor Q er retvinklet, P = og q ... -
HJÆLP HASTER
ForumindlægHej folkens. Har brug for hjælp til de her to opgaver. Opgave 1 En trekant PQR har sidelængderne p=10, r=12 og q=15. Er PQR retvinklet? Hvis PQR ikke er retvinklet, hvad kunne p være lig med for at den bliver retvinklet? Opgave 2 Lad PQR være en trekant, hvor Q er retvinklet, P = 72 gra... -
Gymnasielærer uden sidefag ?
ForumindlægHejsa folkens :) Sagen er at jeg her i sommers fik min kandidatgrad i historie, men har endnu ikke fundet arbejde endnu. Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg rigtig gerne kunne tænke mig at blive gymnasielærer(little to late i know) men problemet er så bare at jeg reelt kun kan undervise ... -
GENRETRÆK OG GENREMODELLER
ForumindlægHej, er der nogle søde, rare folk som kan hjælpe mig med at udfyld et skema for genrene; Digt, Tv-avis, og kontaktannonce? Jeg er helt lost. :'( Tak på forhånd! Kommunikativ formål At invitere Karakteristiske træk Afsender ... -
Det haster!
ForumindlægJeg håber folk gider at hjælpe mig med følgende opgaver. Når jeg læser spørgsmålene, forstår jeg bare ikke noget. Jeg har flere gange søgt på nettet, og der kommer ikke noget, tak på forhånd! 1. Hvad forstår man ved højkonjunktur? 2. Hvordan går det med import og arbejdsløshed under en højkonjun... -
Beregn rodens multiplicitet?
ForumindlægHej folkens, jeg har virkelig svært med følgende opgave og håber I kan hjælpe mig på rette spor. "Det opgives at -2 er en rod i polynomiet p(z)=z5+4z4+4z3+5z2+20z+20. Beregn rodens multiplicitet" Jeg har vha. divisionsalgoritmen fundet at: p(z)=(z+2)(z4+2z3+5z+10). Nu ved jeg slet ikk... -
Divisionsalgoritme
ForumindlægHej folkens. Jeg har fået givet en tredjegradsligning: p(z)=z3+6z+20. Jeg har så herefter plottet den ind i Maple og fundet ud af at -2 er en rod i p(z). Herefter vil jeg gerne lave en divisionsalgoritme for at finde de sidste to rødder. Men jeg ved simpelhent ikke hvad det er jeg gør galt da jeg... -
Kompleks konkugerede tal udtrykt ved polær form
ForumindlægHej folkens, skal udtrykke nogle komplekse tal på polær form. Jeg har prøvet mig an men ved ikke helt om det jeg laver er rigtigt. nogen der vil se på det?: Udtryk følgende komplekse tal på polær form: (a). (eiπ/3)~ = e-π/3 (b). (e)~ = e (c). 2 ((3e-i))~=6ei (d). 5e3i(5e3i)~= (e). (3e3i... -
Beregn om flyet er i fare for at falde ned
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg vil vedhæfte det som normal word fil og pdf fil, da jeg ikke kan sætte det ind. Det handler om spørsgmål b som omhandler om at man skal udregne om flyet er i fare for at falde ned. Håber i kan hjælpe mig med opgave b. Jeg... -
Beregn om flyet er i fare for at falde ned
ForumindlægHejsa folkens. Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg vil vedhæfte det som normal word fil og pdf fil, da jeg ikke kan sætte det ind. Det handler om spørsgmål b som omhandler om at man skal udregne om flyet er i fare for at falde ned. Håber i kan hjælpe mig med opgave b. Je... -
Essay - Dansk
ForumindlægHey! Jeg sidder og skriver om essays her en søndag aften, det er (selvfølgelig) til i morgen og jeg sidder og spekulere på om der var nogen herinde der havde nogle gode tips, gerne fra folk som har haft emnet før. Altså nogle tips til hvad for nogle ting der er vigtige at få med og hvilke ting je... -
inspiration til eventrsindledning
Forumindlæghej, jeg tænkte at jeg kunne få noget inspiration til at skrive indledningen til mit eventyr. det handler om en hel befolkning som bor langt under jorden. der er et par udveje men de er vogtet af drager. de er en modig man som skal kæmpe imod dem. dragerne er styret af en ond man som har bortf... -
Rette engelsk
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har brug for at få rettet min engelsk stil igennem, som fylder lidt over 2 sider. Grammatikken er ikke min stærkeste side og det er derfor her fokus skal ligge. Det er vigtigt for mig, at det kun er folk som virkelig mener at de er kompetente som skriver og at du i hver... -
Købsadfærdsanalyse
ForumindlægHej. Bare et lille hurtigt spørgsmål. Vi skal analysere købsadfærden for Kohbergs målgruppe. Her har jeg valgt at afgrænse til kvinder i alderen 20-40 år. Nu sidder jeg og kigger på en masse undersøgelser omkring folks købsvaner, som vi har fået tildelt, som en hjælp til vores analyse. Disse ... -
lineær model
ForumindlægHej Folkens, er i gang med en matematik opgave på B-niveau (gym) har brug for hjælp da det ikke lige er mit klogeste fag. opgaven lyder således; -i en årrække (1958-1998) voksede antallet af passagerer i Kastrup lufthavn i gennemsnit med 0,38 mio. om året. i 1958 var der 1,4 mio. passagerer. ... -
Mekanisk energi HJÆLP!!
ForumindlægHej folkens, jeg har fysik opgave, og har brug for lidt hjælp: En kugle med ukendt masse triller udover en kant i 10 meters højde. hvad er dens hastighed ved 3 meters højde? Epot = Ekin Epot = m * g * h Ekin = 1/2 * m * v^2 Hvad gør jeg her? Nogle forslag? Et hint er alt jeg forventer. mvh R... -
industribygning
ForumindlægHej folkens, jeg har problemer med opgave e i den oploadede fil. Jeg har i opgave d kommet frem til et tal, der gerne skulle være varmetallet, jeg går udfra at den skal bruges i opgave e. Men mit problem er bare at jeg ikke kan komme med noget udtryk, jeg har opstillet en for den kubiske og den n... -
Energiindhold i mad.
ForumindlægGod aften folkens, Jeg er i gang med min NV evaluering i biologi og fysik, med emnet mad og mennesker. Er dog støt på en opg, jeg ikke kan regne ud; Gør rede for den fysiske størrelse brændværdi og relater denne til den mad I indtager. Hvad er brændværdien af den kage I har regnet på i biologi-... -
Beregne effekten ud SVÆRT
ForumindlægHej folkens, Nogle der ved hvordan man beregner Multiplikatoreffekten ud. Skal beregne for 4 runder. Resulatet man får skal blive mindre og mindre, men forstår ikke hvordan jeg skal regne det ud. Kender godt formlen, men da jeg i første runde skal beregne flere gange, så forstår jeg ikke hvordan...
