Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14721 til 14740 af 17507
-
Spørgsmål indenfor Statistik
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har et spørgsmål vedrørende statistik. For nogle mrd. siden (da jeg planlagde et forsøg), indsamlede jeg data i 4 forskellige grupper og ville undersøge om der er forskel på de 4 forskellige grupper. Det gjorde jeg med en one-way ANOVA. Der var ingen forskel. Af interes... -
Funktionsanalyse af g(x)=5x*√(x^2+2x)
ForumindlægHej, Jeg sidder og har lidt problemer med en funktionsanalyse af funktionen g(x)=5x*√(x2+2x). Jeg har regnet nulpunkterne ud til at være -2 V 0 og da jeg efterfølgende forsøger at undersøge, hvilke fortegn funktionen har, finder jeg ud af, at g(-5) = 96,82 og g(5) = 147,90. Problemet er bl... -
Hjælp med at omformulere en tekst...
ForumindlægHej folkens:D Jeg er igang med en bograpport til bogen: 1 2 3 NU!, og jeg har lige skrevet om Jeppes far, men synes dog det lyder mærkeligt, og kunne godt tænke mig noget hjælp til omformulere det!!! Her er teksten, og håber virkelig på hjælp :D Jeppes far hedder Jessen. Han har haft en blodprop,... -
Dansk samfundsfag SRP, mangler inspiration
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg skal snart til at skrive SRP. Som fag har jeg valgt dansk og samfundsfag (A). Jeg vil i min opgave forsøge at belyse det senmoderne samfund generelt, for derefter at fokusere på bestemte tendenser kendetegnende for senmoderniteten vha. sociologiske teoridannelser - speciel... -
En 1.g'er i nødshjælp!
ForumindlægHej I "kloge-folk" derude! Jeg er 1.g'er på STX, og som I måske ved, er grundforløbet for alle 1.g'er ved at være slut og skal derfor afsluttes med en AP-test & og NV-projekt. Mht. til NV-projektet har jeg trukket emnet: Insekter og frost - Hvilke forsøg kunne jeg lave til... -
Koncentration af HCl ud fra konduktivitet
ForumindlægJeg har brug for hjælp til følgende opgave: ' reaktionen ser sådan ud: (CH3)3CCl + H2O --> (CH3)3COH + Cl- + H+ og vi har aflæst konduktiviteten til 0,000015 S/m, da grafen var konstant... vi har også en beregnet koncentration for (CH3)3CCl og nole volumer for blandingen... og opgaven lyde... -
ét hurtigt spm om retorik og et om henførende stedord
Forumindlæg1) I en tale, som jeg skal analysere med henblik på retorik, er jeg nu kommet i tvivl om hvad man appelerer til når man eksempelvis skriver: D'ont you remember, D'ont you believe it, D'ont you believe that either.. Altså man forsøger at påvirke tilhøreren.. Er det ethos?? Hvis jeg vil... -
Absorbans
ForumindlægJeg har i et forsøg målt absorbansen af en opløsning, hvor der dråbe efter dråbe blev tilsat 1,0 M NaOH (aq). Start opløsningen bestod af 150 ml demineraliseret vand, 5,0 mL bromthymolblåt og 0,10 g KH2PO4. pH-værdien af opløsningen blev også hele tiden målt. I efterbehandling har jeg fået still... -
Monotoniforhold
ForumindlægHvis jeg har funktionen f(x)=y=ln(x)/(ln(x)-1) => dy/dx=1/((ln(x)-1)^2*x), hvordan finder jeg så funktionen f's monotoniforhold? Jeg går i stå når jeg forsøger at finde funktionens vendetangenter ved dy/dx=0 => 1/((ln(x)-1)^2*x)=0. Hvordan løser jeg denne ligning? Jeg er blevet bedt om... -
Vandraket
ForumindlægHej jeg laver forsøg om en vandraket. Jeg har filmet vandraketten, og sat filmen ind i LoggerPro og har derefter bestemt tiden raketten er om at tømmes for vand. Så n¨år jeg ved hvor meget vand der er i flasken, har jeg udregnet arealet af hullet vandet kommer ud af og rumfanget af arealet (u... -
Differentialligning - afkøling
ForumindlægHej Jeg har opstillet følgende differentialligning, for et legeme der afkøles, ud fra Newtons afkølingslov: T'(t) = -k * (T(t) - Tomg) hvor k er proportionalitetsfaktor, T(t) angiver temperaturen til et bestemt tidspunkt og Tomg angiver omgivelsernes temperatur (konstant). Den type differenti... -
Paracetamol syntese
ForumindlægHej Allesammen :-) Jeg er igang med at skrive min SRP, som handler om lægemidlet Paracetamol. Jeg har udført forsøget efter følgende vejledning: www.gribskovgymnasium.dk/ur/Paracetamol.htm I teoriafsnittet står følgende: "Paracetamol kan bekvemt fremstilles i laboratoriemålestok fra 4-ami... -
Løsning af fysikspørgsmål
ForumindlægHej SP Jeg har forsøgt at udregne svaret til et fysikspørgsmål og det er lykkedes mig. Jeg lavede to beregninger, hvoraf den første var forkert, dog forstår jeg ikke helt hvorfor den første beregning er forkert. Er der nogen, der kan forklare mig det? Spørgsmål: Hvis vi antager, at der er et s... -
Regression og vækst
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg mangler kun 2 opgaver til min aflevering, og det er 2 spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af! så jeg håber i vil hjælpe mig. Under et forsøg med penduler måltes svingningstider, T sekunder, svarende til forskellige pendullængder, L meter: L: 0,50,0,75,1,00,1,25,... -
Bioethanol og ølbrygning
ForumindlægJeg ved ikke om der er nogle der kan hjælpe mig. Men jeg sidder med en NV opgave om bioethanol, og der har vi fået spørgsmålet: Du skal gøre rede for nogle ligheder og forskelle mellem fremstilling af øl og bioethanol. Kom bl.a. ind på gæringsprocessen og opskriv gerne relevante reaktionsskemaer ... -
Magnetisk flux
ForumindlægHej! Jeg sidder og kigger på magnetisk fluxtæthed til en opgave, men er blevet dybt forvirret. Jeg kan se man definere fluxtæthed i en soleniode B=uH=u*N*I/L Men hvis jeg har formlen E=B*A*w*sin(w*T) som jo definere en vekselstrøm så bliver jeg i tvivl om hvordan man regner fluxtætheden ud? J... -
Øvelse med HPLC
ForumindlægHejsa! Jeg skal lave et forsøg med HPLC, dog er jeg lidt usikker omkring nogle ting, som jeeg håber i kan hjælpe mig med. Tak på forhånd! :) mit spørgsmål er nu følgende: 1. hvordan ved man, hvilken eluent/mobil fase man skal "purge"/rense sin kolonne med før man begynder at sprøjte ... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej er der nogen de kan hjælpe med disse opgaver, jeg har forsøgt mig frem, men har simpelthen ikke kunne finde, en løsning? 1) Bestem nulpunkt(er) og angiv monotoniforhold for f(x)= x/3 - 3/x2 Bestem derefter koordinaterne til lokale ekstrema. 2) Undersøg funktionen f og dens grafiske bil... -
SRP i biotek A og kemi A
ForumindlægHej. Vi skal snart skrive vores SRP opgave og jeg har valgt at skrive i biotek A og kemi A, hvor jeg vil med stor sandsynlighed skrive om PAM placental associeret malaria, hvor jeg vil komme ind på selve sygdommen og livscyklus, samt nogle af de mediciner,der bruges som behandling (fx quinin, at... -
Casein og prolin - mælk
ForumindlægHej. Jeg sidder med nogle spørgsmål omkring et forsøg med mælk og casein, som jeg håbede der var nogle der kunne have lyst til at hjælpe med. Spørgsmålene er: 1) Brug figurerne herunder til at forklare opbygningen af både undermicellen og micellen. Indrag betydningen af calciumphosphatgrupperne....
