Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14721 til 14740 af 23684
-
SRP HJÆLP! USA 11. sep
ForumindlægHeeey ;) Sidder igang med at skrive SRP, og skal som en del af min opgave lave "en gennemgang af væsentlige sider af USA's reaktion på terroangrebet den 11. september 2001." Her var min første tanke selvfølgelig, at Bush straks erklærede krig mod Afghanistan (kampen mod ter... -
Hvad gør du, når du skal skrive en dansk stil?
ForumindlægHej Allesammen,Hvad gør I, når I skal skrive en dansk stil? Grunden til mit spørgsmål er, at jeg er ret så dårlig til at skrive dansk stil; jeg kan ikke få noget ned på papiret og jeg har svært ved at skabe "den røde tråd" i opgaven. Det er ikke fordi jeg er dårlig til dansk, da jeg ikk... -
Eksamensteknik
ForumindlægHej...For et par måneder siden var der et indlæg, hvor man kunne "dele" sine karakterer med andre. Det viste efterfølgende at mange fik gode karakterer - både årskarakterer og eksamenskarakterer. Selv får jeg ikke lige så høje karakterer som mange af jer andre. Er på et middelgennemsni... -
Eksamenssnyd???
ForumindlægHej folkens!!Jeg har lige brug for en ekspertvurdering omkring en lidt speget situation, jeg er havnet i.Til skriftlig eksamen i Samf. i tirsdags laver jeg delopgave C, hvilket en anden pige fra min klasse også gør. Spm. 3 i den delopgave minder en del om en aflevering vi lavede tidligere på året... -
Notater til tekster?????
ForumindlægJeg gad godt vide om der var nogen der havde notater til nogle af disse tekster?? Det ville være en stor hjælp:) 'Jenseits der Stille'Deutschland nacht dem sweiten Weltkrieg'Rut Brandt-Berlin 1947'Die Lange'PerihanDer gelbe JungeTakk -
En der vil LÆRE mig dette?
ForumindlægJef fatter høstblomst af det min lærer siger, så nu må jeg spørge en af jer og jeg ønsker vejledning ikek SVAR! :-) Det drejer sig om følgende (vi er i øvrigt lige startet på afsnittet om onotoniforhold): Angiv definitionsmængde, nulpunkter, fortegn og monotoniforhold for f(x)=(1/4)x4-x2 Jeg er n... -
hvordan skriver man et essay?
ForumindlægJeg skal skrive et essay hvor jeg skal komme ind på:The setting Lilian Thurgood and he life William and his motives the ending the themes(Historien hedder "The Guilt"jeg har fakstisk aldrig skrevet et essay før men hvad er det lige man skal overholde? -
Haster !!!
Forumindlæghej alle sammen , jeg har endu et lille spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med :D om Flexicurity er til gavn for arbejdskraften.?? -
Kemi olympiade
ForumindlægEt lille spørgsmål vedrørende, hvilke hjælpemidler, der tilladt. Sådan som jeg har forstået det, så er det kun formelsamling, databog og lommeregner, som må medbringes. Men da der i min formelsamling, f.eks. ikke er noget om spektroskopi, bliver disse opgaver noget svære.\n\nJeg ville egentligt b... -
Et eventyr, kongens datter
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave en litterær artikel "Et eventyr" om Kongens datter af Viggo Stuckenberg. Så jeg tænkte på om der var nogle som også havde skrevet den, som kunne komme med nogle gode råd at have med i artiklen? på forhånd tak :) -
arbejdskonflikten?
ForumindlægHey!Nogen som ved noget om arbejdskonflikten i 1956? Er i gang med historieopgave, og kan bruge så meget hjælp jeg kan få. Er kørt fast..nogen som kan hjælpe? knus -
'Den stærkeste' af August Strindberg - Dansk skriftlig eksamen
ForumindlægKære Studieportal.dk-brugere Så har vi været til skriftlig eksamen, men jeg er meget i tvivl med min besvarelse - er der ikke nogen venlig sjæle, der har lyst til at læse den igennem og eventuelt vurdere den på skalaen? På forhånd tak. PS. Den er nu i et format, I alle kan åbne ;) -
SKRIFTLIG DANSK
ForumindlægHej med jer :) Hvaså, er der andre, der har været oppe i dansk skriftlig i dag, og hvad synes I om emnerne? -
mdt. Engelsk eksamen
ForumindlægHej, jeg skal til min sidste eksamen i morgen, mdt. engelsk, og ville bare lige høre om der er nogle der har nogle gode fif til hvordan man giver et godt indtryk, og hvordan man kan få et flot 9 tal, da jeg er meget nervøs, håber på nogle gode svar. På forhånd tak... -
AT-eksamen - Hvordan?
ForumindlægHalløj. Sad lige og blev lidt i tvivl og noget ang. AT-eksamenen. Man skal snakke 10 min, og derefter have en dialog de efterfølgende 10-12 min - sålangt er jeg med. MEN - dialogen, er det her man snakker metoder, eller er det i de første 10 min?, eller hvad bruger man dialogtiden på? jeg føler ... -
Induktiv og deduktiv metode i samfundsfag
ForumindlægHej alle! Jeg er blevet lidt i tvivl omkring forskellen på den induktive og den deduktive metode i samfundsfag - er der nogen, der kan forklare mig det? Mvh Cecilie -
BILLEDANALYSE - HJÆLP?!
ForumindlægHej alle sammen! - Jeg skal til eksamen i dansk i morgen, og jeg skal lave billedeanalyse, af billedet "Mand og Kvinde", malet af Pierre Bonnard. Jeg er virkelig ikke særlig god til det med billedanalyse, så er der nogen der kan hjælpe mig med det, eller er der nogen, der allerede har l... -
AT-årsprøve i morgen
ForumindlægHej Jeg skal i morgen op til AT-årsprøve i fagene samfundsfag og historie i det overordnede emne "krig, medier og teknologi" - jeg har her valgt at beskæftige mig med golfkrigen (1990-91). Af flere personer har jeg hørt, at der i 2.g ikke lægges særlig meget vægt på metoder - jeg behøv... -
Problemformulering til det moderne gennembrud
ForumindlægHej derude. Jeg skal snart skrive DHO, og jeg har valgt emnet: det moderne gennembrud. Nogle der har nogle idéer til hvad jeg kan lave en problemformulering om ? Da det ville være en kæmpe hjælp. Det overordnede emne er "Mennesket og magten". Jeg kan tage udgangspunkt i ... -
En indledning ..
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive en historieopgave, men kan simpelthen ikke komme igang med en indledning. Er der nogen som kan hjælpe mig med at komme igang? Evt. give nogle ideer til hvad jeg kunne skrive i indledningen? På forhånd tak :)
