Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14741 til 14760 af 84813
-
Mini engelsk stil hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en mine (engelsk) stil på 156 ord. håber der er nogle som gider at læse den og fortælle mig om der er nogle fejl (især grammatik) :)? When I was 12 my father left home. When I turned 13 my mother found a new man, and he used to beat her. As if was not enough, he also raped me reg... -
beregning af vinkler
Forumindlægen trekant har sidelængderne 6,45 , 5,32 og 7,33 beregn trekantens vinkler. Ved ikke hvordan man skal gøre dette når man ikke kender en vinkel.. -
At opskrive formler
Forumindlæga) Skriv formlen for både dipropylether og 3-hexanol, og begrund hvilken af stofferne har højst kogepunkt? -
Hjælp til differentialligningen y'=ky
ForumindlægHej folkens... Jeg skal bevise at f(x)=c*e^kx er den fuldstændige løsning til y'=ky Hvor jeg har beviset: y '=yk <=> f '(x) = k*f(x) for alle xER <=> f '(x) - k*f(x) = 0 <=> f '(x) * e^-kx + (-a)*e^-kx*f(x) = 0 <=>... -
Hardcore elektrisk kredsløb problem.
ForumindlægHej, jeg er stødt på et utroligt svært elektrisk kredsløb problem i min fysik bog: Opgave 12) De simple formler slår ikke altid til kortlink.dk/google/d2cx Jeg ved at jeg skal løse problemet vha. Ohm's lov, knudereglen (Kirchoff's 1. lov), ... Men jeg ingen ide om hvordan jeg skal l... -
Hvor mange beviser i oplæg
ForumindlægHej. Jeg skal snart til mundtlig matematik eksamen C-niveau(HF). Her er et eksempel på et af de spørgsmål vi kan trække: Gør rede for sinus og cosinus og for deres anvendelse i beregninger i en retvinklet trekant. Redegør for beregning af arealet af en vilkårlig trekant ved hjælp af sinus. Forkl... -
SRP svingninger i bygningskonstruktioner
ForumindlægHej alle, Har for øjeblikket SRP og med følgende fag og emne: Fag: Fysik A, Byggeri og energi A Emne: Svingninger i bygningskonstruktioner. Jeg er blevet bedt om at afgrænse mit emne, da der er meget bredt. Jeg har styr på mit område i Byggeri og energi, men tænkte på om der er nogle heri... -
Sted-, hastigheds- og accelerationsfunktioner
ForumindlægKære alle Så er min SRP ved at lakke mod enden, noget af det eneste jeg mangler er at opstille sted-, hastigheds- og acceleretionsfunktioner til et forsøg, hvor jeg har skullet bevise sammenhænge mellem masse, radius og kraft for en cirkelbevægelse. Og jeg er faktisk temmelig blank. Jeg kan ikke ... -
Matematik afl. ?? :/
Forumindlæg1 : I det meste af Europa måler man temperatur i °C (Anders Celsius, svensk fysiker, astronom og meteorolog, 1701-44), mens man i England og USA måler i °F (Gabriel Daniel Fahrenheit, nederlandsk fysiker, 1686-1736). Sammenhængen mellem de to skalaer er følgende: Frysepunkt: 0 gra... -
Prøver igen ... :/
ForumindlægNogle der vil rette ?? Og oversætte tre ord, som jeg ikk hvad betyder på eng.. Poem; We have read, and write poems.Where the first should rhyme, and the second should not rhyme. It was about love. Song: Elvis presly He sends a letter, but get always a answer with 'Return to sender', ... -
reducering
ForumindlægHej har lidt problemer med at reducer dette udtryk: (c-2d)^2+4cd-(c-d)(c+d) = c^2 +2d^2-4cd....også går jeg lidt i stå Håber der er nogen som kan hjælpe :) -
Bred viden + gode forklaringer
ForumindlægHvem kan/vil hjælpe mig der er på fysik B? Jeg vil gerne i kontakt med en der vil agere vejleder, da jeg har mange steder hvor jeg står af, når min fysiklærer først begynder at sludre der ud af.Mvh. Maja -
Eksamen på Onsdag!!!
ForumindlægJeg skal til eksamen på onsdag i fysik... Er der nogle der har nogle dispositioner eller forsøg til emnerne???? Her er emnerne: Radioaktivitet / Ioniserende Stråling Atomfysik Magnetisme Elektromagnetisme Induktion Transformation Syrer, Periodiske system, elektroner, bindinger osv. Baser, -||- Sa... -
Kære 3.g'ere
ForumindlægKære 3.g'ere der i år (2009) skal skrive SRP. Jeg vil lige høre om der er nogle der har tænkt sig at skrive i FYSIK A og BIOLOGI B, omkring kræft og kemoterapi. Hvis du har tænkt på dette, vil jeg gerne høre fra dig! :) -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
Adgangskrav på Uni
ForumindlægJeg har hørt at hvis man søger en uddanelse så vil de specifikt kigge på de fag det kræver at man har, for at komme ind.. Lad os nu tage biomedicin som eksempel.. Her bliver ALLE optaget hvis man har dansk A og engelsk B, matematik A, fysik B og kemi B. Alle fag skal være bestået. Det jeg så ... -
Matematik: produkt mellem to variable
ForumindlægHej Hvad er den korrekte måde at skrive produktet mellem to variable (a gange b): $ab$ eller $a\,b$ eller noget helt andet? Jeg arbejder med matematisk fysik. Mvh Anders -
Kemisk produktion?
ForumindlægJeg er i gang med at lave dispisition til FSA i Fysik/Kemi, og det er sådan at jeg ikke helt sikker på hvad jeg skal komme ind på ved Kemisk produktion? Havde tænkt på Nanoteknologi. - Håber der nogle af jer søde mennesker der vil hjælpe mig lidt i gang. :-) -
FSA MUNDTLIGE EKSAMER!
ForumindlægHej SP Jeg ville lige spørge hvad fik i, i jeres mundtlige eksamer. Personligt fik jeg Dansk: 10 Engelsk: 10 Fysik og Kemi: 7 Samfundsfag: ? Har ikke været oppe endnu. Hvad med jer andre! ♥ -
HJÆLP TIL METALLER
ForumindlægHej Jeg sidder her med fysik rapport, og er løbet ind i nogen problemer! Jeg ved ikke rigtigt, hvad Linjedefekter, Metalkorn, Valenseletroner og Korroderende miljøer er. Nogen der kan hjælpe mig?:-) Mnage 1000 tak på forhånd:-)
