Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 14821 til 14840 af 23489
-
Navngivning af estere
ForumindlægJeg skal op i organisk kemi på fredag, og der skal jeg kunne navngive organiske stoffer på dansk. Men min lærebog er på engelsk, og jeg er stødt på et lille problem ang. estere. På engelsk navngiver man ved først at navngive alkylgruppen på den ene side af estergruppen og derefter syreresten på d... -
Hjælp
ForumindlægSodavandsbobler Hvis man hælder sodavand op i et glas ses en masse små bobler, både i væsken og på indersiden af glasset. Når boblerne stiger mod overfladen bliver de en lille smule større. En boble har volumenet ved bunden af et sodavandsglas, som er fyldt så overfladen ligger 15 cm over bund... -
Vinklen i trekanten!! - FORKORTELSER!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et lille problem. Jeg skal finde vinklen i trekant ABC. De har koordinaterne A(17,8) - B(-5,22) - C(8,-10). Når jeg så skal til at forkorte det ned eks. AB=(-5-17) og (22-8) = (-22 og 14). Jeg kan så derfor forkorte denne brøk til (-11 og 7) men så får jeg et helt andet r... -
Forkortelser
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et lille problem. Jeg skal finde vinklen i trekant ABC. De har koordinaterne A(17,8) - B(-5,22) - C(8,-10). Når jeg så skal til at forkorte det ned eks. AB=(-5-17) og (22-8) = (-22 og 14). Jeg kan så derfor forkorte denne brøk til (-11 og 7) men så får jeg et helt andet r... -
jeg er lost.. hjææælp.
ForumindlægHar fået følgende opgave; og jeg fatter NUL ... : Betragt funktionen med forskriften: 6*√(x+5) (a) Beregn en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet med førstekoordinaten x0 = 4 (b) Tangenten beregnet i (a) afgrænser sammen med x- og y-aksen en retvinklet trekan... -
Fysik prøve
ForumindlægJeg skal til fysik prøve i morgen. Så når nogen har læst dette indlæg kan personen ikke give et lille fif, til hvad jeg kan gøre. Prøven kommer til at indeholde: verdensbilleder: - Hvem drejer om hvad - hvor hurtigt drejer de forskellige dele - hvad skal det forklare verdensrummets udvidelse -&g... -
Gassers arbejde
ForumindlægHej, jeg sidder med et meget lille spørgsmål. Når jeg skal beregne arbejde udført på gas har jeg formlen givet: Agas=p·ΔV Ser man i en dobbeltvirkende cylinder, som er trykmæssigt opdelt i 2 kamre, er det ene kammer atmosfærisk luft, mens det andet er varm damp på 12 atm. Når jeg s... -
opgave 22.8
Forumindlæghey people ;) jeg har brug for noget hjælp til en matematik opgave. en fabrik af glassakvarier vil lancere et nyt akvarium. akvariet skal have et volumen på 200 L. akvariets facade skal have det gyldne snits mål, så bredden skal være ca. 1,618 gange højden. akvariet skal have glasbund og være ude... -
Integration ved substitution?
ForumindlægHej Jeg har stor problemer med integration ved substitution. Jeg har prøvet at integrere funktioner, men problemet er, at jeg slet ikke har forstået regnemetoden. Jeg har ledt på nettet og her på SP, men syntes bare ikke der er nogen, der kommer med en god forklaring på regnemetoden. Spørgsmålet... -
Nogle hajer til fransk? Hjælp til fristil - helst en på uni niveau
ForumindlægHej alle fransk eksperter! Jeg kunne godt bruge en til at hjælpe mig med at læse en lille fransk fristil igennem. Jeg skal nemlig sende det til en ven, og det er ret vigtigt det er stavet rigtigt.... Det har egentlig ikke så meget med skolen at gøre, men hvis i vil hjælpe må i sige til. Jeg ved i... -
Handlingsreferat af Joey Moe - Skakmat
ForumindlægHej derude! Jeg skal snart op i mundtlig dansk hvor jeg har trukket overemnet "Musikvideo" og jeg har valgt delemnet "Joey Moe - Skakmat". Jeg har flere gange prøvet at sætte mig ind i hvad musikvideon egentlig handler om, men jeg synes simpelthen den er lidt for svær at s... -
tal til procent % ?
Forumindlæghar en opgave hvor jeg har tre tal som jeg skal sætte ind i et cirkeldiagram. men inden jegsætter dem ind skal jeg omregne dem til %. de tre tal udgør 100% tilsammen og kan ikke huske hvad formlen er til at kunne finde hvor mange % hvert tal er. håber i kan hjælpe mig med mit lille problem. jeg v... -
Endnu en oversættese
ForumindlægHej! En lille dansk sætning, jeg har forsøgt mig med: Da hun endelig ankom til den rigtige Grunewaldstrasse, var Manni væk. Dette er begyndelsen på en vild historie, der bliver fortalt i et rasende Tempo. På tysk: Als sie endlich kam zu der richtigen Grundwaldstrasse an, Manni war fort. Diese i... -
Oversættelse
ForumindlægHej Alle. Er i gang med en oversættelse. Men er desværre gået lidt i stå :) håber i vil hjælpe mig. Evita kommer til Rositas kvarter for at åbne et hospital hun er en lille kvinde med lyst hår. Hun har en smuk kjole på. Hun er den mest elskede person i hele landet. Evita beder folket om trofast... -
Kernespin
ForumindlægHej </o:p> Jeg har et lille problem, der irriterer mig grænseløst. Det burde være SÅ simpelt, og normalt har jeg ikke problemer med fysik, men…. </o:p> Det handler om kernespin der jo kan skrives som fx 0+ eller 1- </o:p> Hvordan finder man det spinnet af en tilfæld... -
Kan nogle oversætte dette??
ForumindlægHeej skønne mennesker!!! :D Er der en der kunne oversætte dette lille tekststykke til fransk, så vil i bare være dejlige :D I see your picture I smell your skin on The empty pillow next to mine You have only been gone ten days, But already i'm wasting away. I know i'll see ... -
Tysk - oversættelse af 6 sætninger
ForumindlægJeg kan ikke få oversat disse sætninger rigtigt - hvis der er nogen der lige ville hjælpe? :) 1. Men hvor bliver den kære Anne af? 2. Hun tager altid den første bus efter skolen. 3. Har hun for mange vanskeligheder med de nye fag? 4. Martin vandrer frem og tilbage i den lille stue. 5. Hver... -
Fordelingskalkulation
ForumindlægHej Jeg sidder her med en lille opgave, som jeg er helt fortvivlet over.. Måske sidder der et par kloge hoveder, der kan brilliere lidt :) En bar sælger en øl til 50,00 kr Baren ønsker en fortjeneste på 130% Hjemtagelsesonkostningen er på 1250,00 kr for en palle med 5000 stk Driftsomkostninger... -
Den handlende person
ForumindlægGod søndag til jer alle! -Jeg har dedikeret søndagen her til at skrive engelsk essay og der stødte jeg på et lille problem: Er der en måde at skelne mellem fortælleren og den handlende person i et essay? -Er der et bestemt ord man kan bruge om personen der ligesom handler, i forhold til fortæller... -
Spansk i Word (2007)
ForumindlægHej alle jer derude :) Er der ikke en, som kan give et lille hint til, hvordan man får spansk med under ens portefølje af sprog i Word 2007? Jeg har det desværre ikke, nemlig. Jeg har kigget lidt rundt, efter at have googlet en masse forgæves, derfor giver jeg nu jer muligheden for ikke bare at h...
