Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14821 til 14840 af 40685
-
Dansk til tysk oversættelse
ForumindlægHejsa Jeg skal oversætte en kort tekst fra dansk til tysk. Efteersom tysk ikke er min stærke side, ville jeg høre om en af jer tysk kyndige herinde fra kunne hjælpe mig. Det er kun et par linjer. Find den forneden: I uddraget fra ”So wie ich will” hører man om Melda, en 18-årig k... -
Imponere læren?
ForumindlægHvordan kan man imponere ens lærer, når man går i gymnasiet. Altså mine lærer bliver ved med at sige til mig, at jeg ligger på et 8-tal også når jeg er en af dem fra klassen som siger mest. Er der noget jeg gør forkert? -
Hvad er en god karakter?
ForumindlægHvad synes i det vil sige at få en god karakter? Er det kun 10- eller 12-taller der kan kaldes gode karakterer eller er det relativt, taget ens evner og situationen i betragtning (hvis man fx ligger på dumpegrænsen i et fag og til eksamen scorer et 02, er det så en god karakter? Eller hvis man li... -
MIndre engelsk stil
ForumindlægHey.. jeg har lavet denne engelske aflevering ud fra en lille historie vi skulle læse igennem. Håber kigge den igennem og lige rette for de værste fejl. På forhånd mange tak. Mv Jens The tekst is adapted from an autobiography by Lis in 1999. The story must takes place somewhere USA, as the writer... -
rettelse
ForumindlægNot every topic can catch my attention, as racism did and still do. Racism has a big role on the earth for the time being. Such as the conflict between Denmark and many Muslims countries, because of the twelve drawings of Muhammad in a Danish newspaper Friday, 30. September 2005. Not only racism ... -
Hvad kendetegner helt præcist Oplysningstiden?
ForumindlægHej. Efter at have læst om oplysningstiden, den gang hvor samfundet var styret af en konge og hvor det gjaldt om at oplyse folk, har jeg stadig lidt svært ved at finde det helt rette som kendetegner denne periode og hvilke temaer der behandles i litteraturen. Kan I hjælpe? På forhånd tak. -
Islamsk baseret terrorisme
ForumindlægGået lidt kold i min stil og mangler inspiration.. Ville høre om der er nogle der har skrevet en opgave om terrorisme, hvilke folk der står bag og deres religøse baggrund, med andre ord en opg. om islamsk baseret terrorisme??Jobe -
postmoderne litteratur
Forumindlæger der nogle der kan forklare hvad postmoderne litteratur er? Eller den postmoderne tilstand har søgt på wikipedia, men forstod ikk rigtigt hvad de mente med postmodernisme, så hvis nogle kunne forklare det med få ord ville det være mig en kæmpe hjælp.. på forhånd tak :D -
Historisk muligt?
ForumindlægBuddhisme opstod ca. 500-400 fvt., og Platon levede ca. 428-347 fvt. Historisk set, er det så muligt, at Platon kan have været påvirket af Siddharta Gautamas (buddhismens stifter, levede ca. 563-483 fvt.) lære? Var der på den tid handel mellem Grækenland og Asien, eller på nogen anden måde konta... -
hvem skabte gud?
Forumindlæggud skabte jorden og mennesket, men hvem skabte gud? -
Kultur og kultursammenstød
ForumindlægHvordan vil i forklare/redegøre for begreberne kultur og kultursammenstød ? -
Ulrich Beck
ForumindlægHej :) er der nogle der vil hjælpe mig med at finde et link omkring hvad Ulrich Becks opfattelse af identitetsdannelse er og omkring ungdommen? Har nemlig lidt svært med at finde noget. -
Ortodoks, protestantisk og katolsk - fundamentalistisk protestantisme
ForumindlægHey there! Nogen som keder en side (eller har nogle noter) som helt lynhurtigt, enkelt og overskueligt kan give mig de mest centrale og væsentligste forskelle på de tre overordnede retninger indenfor kristendommen? Desuden har jeg hørt om begrebet 'fundamentalistisk protestantisme' - hv... -
Lavt gennemsnit - no futur?
ForumindlægHej alle jer. Jeg sidder her og er sindssygt fortvivlet. Historien er nemlig sådan: Jeg går i 3g på STX og har et meget dårligt gennemsnit (2,4) ! Jeg er oppe i fuld pensum, pga for meget fravær. Jeg har været igennem de skriftlige eksamener og synes faktisk de gik fint nok. Jeg har så 7 mundtli... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
engang mere..
Forumindlæghej...hm jeg prøver igen..er der nogen der kan hjælpe mig med rettelsen??..på forhånd tak.. ,.. To what extent people are free to choose their own lives? It is an important question. We living in a world, where people can very fast and easy get information on the hole world plan, about every th... -
Hvad sker der hvis jeg ikke møder op?
Forumindlæghej alle. :-) jeg skal op i psykologi c på mandag og har simpelthen så ondt i maven over det for føler ikke at jeg har styr på noget af stoffet. selvom jeg har forsøgt at gennemgå de forskellige teorier fra mine noter er det bare som om jeg mangler en rød tråd og ikke kan forstå det. så overveje... -
HA(almen), HA(jur), eller?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge videregående uddannelse. Jeg kommer fra en STX med matematik og samfundsfag på A-niveau. Jeg ved, hvilken retning jeg gerne vil gå i, men mere ved jeg ikke på nuværende tidspunkt. Jeg håber, at I måske kan hjælpe mig på vejen til at finde ud af dette. Jeg har altid haft... -
Bestået eller ikke bestået
ForumindlægHejsa...Vi har diskuteret en del efterhånden, om hvorvidt det er muligt at bestå en studentereksamen med eksamenssnit på under 6.Lad os antage at vi har de to søjler, x og y.x er årskaraktererne, mens y er eksamen.Jeg er så klar over, at man tager gennemsnittet af de to.Men er det dermed muligt a... -
Antal af eksamener.
ForumindlægJeg går i 4.g og er derfor den aller sidste af slagens på den gamle reform. Jeg har pt. været til 7/8 eksamener. 1 i 1.g, 3 i 2.g og 4 (+1 sso) i 3.g Jeg var til matematik eksamen b skriftlig i 2.g. Tæller den med i samlede antal eksamener, når jeg også har haft det på a-niveau i 3.g? Jeg ved d...
