Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 14921 til 14940 af 18649
-
Samling af enheder
ForumindlægHej SP, Jeg er igang med at samle flere belastninger til en belastning. Jeg har flg last: Snelast: 72 kg/m2 Trælast: 32,5N (eller 3,31kg) Hvordan får jeg nemmest dem til at blive samme enhed. -
Skitse af mængde
ForumindlægJeg skal lave en skitse af nedenstående mængde når w er et element i intervallet (0,1): hvor Jeg tror at facit (som måske er forkert) er den vedhæftet fil, men ved ikke hvordan jeg skal bære mig ad med at finde den pågældende fællesmængde. Normalt plotter jeg de indgående uligheder og fin... -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?... -
Hvad skal du studere efter gymnasiet?
ForumindlægJa overskriften siger det hele. Skal selv læse statskundskab. -
Er I kommet ind?
ForumindlægHej Jer derude Er I kommet ind på jeres drømmestudie? -
Hvad kan jeg bruge min uddannelse til
ForumindlægJeg er en kvinde der bliver færdig med hf A niveau her til maj 2010. jeg vil herinde spørge om hvad jeg kan bruge min uddannelse til. -
Udfældning
ForumindlægHej, vi er helt blanke på denne opgave, og skal vise ved en beregning at der sker en udfældning; er der nogen som kan hjælpe os? BaCl2 (aq) + Na2SO4 (aq) <--> BaSO4 (s) + 2Nacl (aq) 150 ml 3.0*10^-5 M BaCl2 blandes med 250 ml 3.5*10^-5 M Na2SO4, vis ved beregning at der udfældes BaSO4 -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
Watt!!
ForumindlægHjælp: Beregm 40 W-pæres forbrug af elektrisk energi på 2 timer.. Hvad skal jeg gøre? -
Hvad har energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver med hinanden at gøre??? HASTER
ForumindlægJeg har nu siddet i over 2 timer og kan stadig ikke finde noget om hvad energi, frekvens, bølgelængde og lysets forskellige farver har med hinanden at gøre. Håber i kan hjælpe. -
snaaaaaaaaaart eksame[noooo waaaay]
Forumindlæghej allesammen, der er snart eksame og ved i hvordan jeg kan forbedre mig, så jeg får høje gode karakter? taaak for hælpen dejlige mennsker!:) -
Medicinstudiet + adgangskvotient-2018
ForumindlægHej SP, Jeg bliver student til sommer, og det ser ud til mit snit bilver mellem 11,4-11,6. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme ind på medicin KU, men jeg ved ikke om jeg kan med fx 11,4? Jeg er nemlig super nervøs for at det stiger til fx 11,5? er det sket før at adgangskvotienten stiger ... -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
wire/lyd opgave
ForumindlægHej, Jeg har fået stillet følgende opgave, og jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg skal komme i gang med den. Jeg håber der er nogen der kan give et hint eller to. Opgaven lyder: En massiv aluminiumsklods hænger i en wire fra en havnekran. Hvis der slås på wiren med en hammer, høres en tone med fre... -
En der vil oversætte noget, skal nok hjælpe jer med et eller andet fag,kan bare ikk tysk :D
ForumindlægHelga og werner har tidligere været arbejder. nu er det blevet pensionister. de har haft et hus og har idag en lejlighed. huset var blevet for stort. sønnen var først mekaniker, så blev han værkfører. dattern havde været ekspeditrice,men nu er hun blever lærerinde -
Afbøjning af bølger
Forumindlægnogen der kan hjælpe: En dykker kikker på sit ur under en dykning. Urglassets brydningsindeks er 1,55 og vandets brydningsindeks er 1,33. Bestem den støreste vinkel Θ mellem normalen til urgglasset og sigtelinjen til øjet, hvis dykkeren skal kunne se urskalen, hvis Θ overstiger de... -
Mat A-turbokursus GSK
ForumindlægJeg skal efter 3.g (i år) supplere to fag. Henholdsvis matematik og kemi, hvoraf jeg skal have matematik A. Jeg har overvejet et turbokursus i sommerferien, hvor det kommer til at foregå lidt over en måned med en afsluttende eksamen i forhold til et halvårskursus. Jeg er meget glad for ma... -
Termodynamik
ForumindlægBatteriet i en bil er som regel en blyakkumulatorcelle, der indeholder to blyplader i en svovlsyreopløsning med en formel konc på ca. 1.25M. Når cellen producerer elektrisk energi foregår der følgende reaktion: Pb(s) + PbO2(s) + 2 H+(aq) + 2 HSO4-(aq) -------> 2 PbSO4(s) + 2 H2O(l) ΔH&... -
Optagelsesprøven :(
ForumindlægNogen der har været til optageselsprøven og som kan fortal at hvordan det er ?? Jeg er virkelig meget bekymret og nervøs, er virkelig bang for hvis det er svært og jeg ikke kan klarer det -
Differentering og hastighed s(t)- HASTER
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? er nemlig selv lidt lost En partikel bevæger sig på en ret linje. Partiklens position s (meter) til tidspunktet t (sek.) er givet ved s(t) = 5t^0,5 bestem tidspunktet hvor partiklens hastighed er 2 m/s
