Søgning på: amish folket. Resultater: 14961 til 14980 af 19974
-
Hjælp til matematik
ForumindlægHejJeg har en matematik som lyder således:En cirkel har ligningen x^2+y^2-6x+4x=12Ligningen komer til at se således ud:(x-3)^2 + (y+2)^2 = 5^2Spm: På omkredsen ligger punkterne B og C således, at A, B og C er vinkelspidser i en trekant ABC, der er ligesidet. Bestem koordinaterne til punkterne B o... -
Velfærdssystem USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle forklaringer til hvorfor USA's velfærdssystem er sådan som det er i dag? Jeg har den med den svage fagforening.. men mangler en til.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er helt lost! -
Vedhæftede filer tages af Urkund?
ForumindlægHejsa Jeg har muligvis dummet mig godt og grundigt. Har netop oprettet en tråd her på studieportalen, hvor jeg efterspørger feedback på min aflevering. Bliver vedhæftede filer taget i Urkund..? Vh -
sport = religion??
ForumindlægEr ved at skrive stil om prof. sport!!Håber I vil dele jeres mening om følgende spørgsmål:- Kan man sige at sport fungerer som en slags surrogatreligion i det moderne samfund??- Har sportens ledere den samme magt over befolkningen som præsterne tidligere havde??- Er det problematisk at sporten ar... -
Finanspolitk.
ForumindlægFinanspolitik Man snakker om at, der er to måder at føre finanspolitik på. Den lempelige • Ved at føre en lempelig/ekspansiv politik forstås, at efterspørgslen skal øges. Denne er ofte forbundet med skattelettelser. Økonomien skal altså sættes i gang! Konsekvenser • Når der føres en lem... -
Medicin
ForumindlægHej! Nogle der ved, om adgangskvotienter for medicin er stigende eller faldende? -
RØDHÆTTE PÅ TYSK - HJÆLP ! ! !
ForumindlægOpgaven hedder oversæt denne "lille" tekst til Tysk...Er der nogen der gider at tage sig lidt tid til at kigge på den? - Tror faktisk ikke det er så galt med fejl!Dansk:I begyndelsen af eventyret hører vi, at rødhætte skal besøge sin bedstemor ude i skoven. Altså går rødhætte ud i skove... -
Hjælp til ny højre-venstreskala
ForumindlægJeg sidder med en opgave i den ny højre-venstreskala, men jeg forstår ikke helt hvad der kendtegner et parti hvis den er venstre eller højr på værdipolitikkens aksen. Håber at der er nogen der forstår mit spørgsmål da det er lidt svært at forklare. -
11. september 2001
Forumindlæghey jeg tænkte på, om i har nogen argumenter for, hvorfor man kalder den 11. september overgangen til en ny historisk periode :o? -Og hvilke argumenter man kan fremføre for og imod, at tiden efter 11. september kan betragtes som civilisationernes sammenstød :)? mvh Pernille :) -
Koffein - funktionelle grupper.
ForumindlægHej. Jeg har fået den opgave, at jeg skal redegøre for koffeins opbygning, samt stoffets påvirkning af nervesystemet og hvilke følger det har. Er der nogen, som har noget viden inden for dette emne eller kender til noget litteratur, hvor jeg kan få svar på dette? Tak på forhånd! :) -
Iliaden-spørgsmål
ForumindlægGoddag alle jer, der har læst hele Iliaden eller bare en del af den. Jeg har læst noterne på "ClassicNotes", som der blev henvist til tidligere. Der står, at der i sang 24 endelig bliver afsløret, hvorfor Hera og Athene hader trojanerne så meget, som de nu engang gør. ClassicNotes påstå... -
Gennemsnit???
ForumindlægHej, er der nogen der ved om der er nogle uddanelser hvor man skal have 10 er derover for at komme ind? Hvis ja hvilke? Ved er man engang skulle have over 10 for at blive jordmoder man det skal man hvis ikke længere... Kan I komme på nogen???Venlig hilsen Marlene -
SU
ForumindlægHej!Du sker der det fantastiske at jeg snart bliver 18 ( d. 18 juli) men hvor længe før skal jeg begynde at søge SU? Og hvor gør man det henne? -
Dansk årsprøve m. computer
ForumindlægHej..vi skal snart til årsprøve i dansk på HTX.jeg har bærbar som jeg vil tage med.MEN min lærer siger at der absolut ikke må ligge nolge dokumenter, af enhver art på den.Passer det ?skal jeg virkeligt slette alt ??jeg synes nemlig at det virker overdrevent.Andre der har erfaring med brug af comp... -
økonomisk krise og kommunisme
ForumindlægJeg er ved at læse op til historie, og er ved at læse og den nye verdenordenen, ligenu er jeg ved at læse om marshall-planen. Men der er noget jeg ikke helt kan gennemskue, hvorfor bliver kommunismen så in, når et land lider under økonomisk krise?Jeg håber i forstår hvad jeg mener, jeg er ikke in... -
Latinske betegnelser i grammatik
ForumindlægHvorfor er det lige at man ikke må bruge latinske betegnelser som f.eks substantiv, adverbium, pronomen etc. når man går på HHX? Jeg bruger dem som den eneste i klassen, og man bliver nærmest set ned på. Jeg fik endda en reprimande af min engelsklærer om, at det ikke var passende. Nogen af jer de... -
Kan i sige/råde mig ...
ForumindlægHej med jerJeg er en pige der på nuværende tidspunkt går i 3g, jeg har bestået årskarakteren, men jeg er utilfreds med mine årskarakter.Hvad skal jeg gøre? Jeg har tænkt mig at tage året om, men synes det bliver for meget. Er der nogen der ved hvordan jeg kan får studentereksamensbeviset på en an... -
EUROPA PARLEMENTS VALGET
ForumindlægHej!Er der ikke nogen der kender en god side på nettet, hvor man kan læse lidt om de enkelte kandidater? Kunne godt tænke mig noget som var skrevet forholdsvis objektivt(ved godt at det aldrig helt kan lade sig gøre)så man var fri for at læse alle de pyntenede fraser...På forhånd tak! -
Universaldoner
ForumindlægHej alle Jeg læser i øjeblikket om universaldonorer og universalmodtagere, og der er noget jeg ikke helt forstår: Hvorfor anvender man kun i nødstilfælde universaldonor blod (0, Rh-) til de andre blodtyper (altså 0 til A, B eller AB)? Håber der er nogen, der kan hjælpe! Mvh. Charlotte -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ...
