Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 14981 til 15000 af 34041
-
Kan min lærer ikke lide mig, eller er den god nok?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har på fornemmelsen at min matematik lærer hader mig som pesten, efter han smider mine prøver væk og giver mig dårlige karakterer. Nu har jeg været oppe til årsprøve i matematik, jeg er ikke den skarpeste inden for matematik! Til årsprøven fik jeg 6 rigtige og 4 fejl opgaver... -
Hjælp til at finde Diophants alder
ForumindlægVi har fået denne tekst i matematik, vi skal løse, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den. Håber der er nogen der kan hjælpe: På den græske matematiker Diophants gravsten (omkring 300 e. kr.) står der: Med barndomstid en sjettedel, som yndling en tolvtedel og som ungkarl en syvendedel hengi... -
Bedste IT-værktøj til vektorer i 3D
ForumindlægHej, Det har lykkedes mig indtil videre at kunne lave mine matematik opgaver på A-niveau i geogebra. Det gælder især 2D vektorer osv. Nu er jeg nået videre i forløbet til vektorer i 3D og det kan selvfølgelig ikke laves i geogebra. Jeg vil derfor høre om, hvilke IT-programmer folk vil a... -
1. g'er som er stærkt i tvivl om studieretning
ForumindlægJeg er for nylig startet i 1. g på STX, og er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg bør vælge. Mange ville sige at man "bør vælge den studieretning man er mest interresseret i, men jeg synes ikke at det er helt så nemt som det lyder. Jeg tvivler specifikt på om jeg skal tage matematik ... -
andengradsfunktion hjælp eksamen!
ForumindlægHey folk, jeg har fået nogle opgaver for i matematik som er forberedelse til mundtligt matematik. Men de opgaver jeg har fået kan jeg ikke finde ud at lave, jeg bruger Geogebra til at tegne parablerne i OPGAVERNE: Gitte Sunesen(Målvogter - GOG) har scoret et mål som målvogter, hun står 2 meter u... -
Har brug for hjælp til til vælge linje !
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre, om der var noglen der kunne give mig et kort svar på, hvad jeg kan bruge studieretningerne : kemi A matematik A fysik B, og matematik A engelsk A samfundsfag B. Jeg er allerede optaget på mit gymnasie, under fys kemi mat linjen, men tror jeg hælder mere til den anden... -
A Niveau?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og grubler over, om jeg skal tage mat på A Niveau her efter 9 klasse. Jeg ved at Mat på A Niveau ikke er en dans på roser, og det kraver hårdt arbejdsstyrke og flid, men er det for svært? min gennemsnit er 10 (i mat, på folkeskolen) er der nogle der plz vil svare på det? -
HJÆÆÆÆLP! Hvor mange kilojoule indeholder hver søkos kost?
ForumindlægHej! Jeg er igang med at lave en blækregning og er gået i stå ved et par af spørgsmålene.. Håber at i kan hjælpe mig. Her er lidt info omkring opgaven: I naturen spiser søkøer vandplanter, men i Randers Regnskov får de en anden kost. En dag får søkøerne i alt 15 kg salat, 5 kg kål, 5kg majs o... -
Eksamensforberedelse HASTER
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i morgen til eksamen, og har fået nogle kilder og vil høre om der var nogen der havde nogle noter til disse kilder: Ikke-angrebspagt med Tyskland 31. maj 1939, i J. Barfod, E. Kuchow: Danmark under 2. verdenskrig bd. 1 (1966) kilde 1 Udenrigsminister Scavenius' erklæring ... -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt... -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
SRP
ForumindlægHej jeg skal snart til at skrive en SRP opgave (mat A og hist A), men mangler literatur, min emne omhandler Sophie Germain, og Fermats sidste sætning, jeg skal desuden skrive om kvinder i oplysningstiden, nogle som har nogle forslag? alt hvad jeg har nu: Kvinder og matematik: rapport fra en kon... -
SRP-spørgsmål til de meget erfarne herinde
ForumindlægJeg skal skrive SRP næste skoleår, men har planer om næsten at skrive den færdig i sommerferien. Jeg har tænkt mig at vælge matematik og fysik fordi jeg brænder for matematik og fysik er det fag jeg helst ser koblet på, da fag såsom historie ikke understøtter det matematiske på en særlig spændend... -
Hvilken ville passe til mig?
ForumindlægHejsa allesammen (: Jeg har snakket med min studievejleder og vi har det lille problem, at vi ikke rigtig kan finde en linje, hvor jeg passer ind.. Nu går jeg i første g og skal til næste år have et års orlov, da jeg tager på højskole. Jeg kommer tilbage til gymnasiet igen efter det år -til en ... -
TALER? HVOR!?
ForumindlægHej Jeg vil høre om I ved hvor man kan finde en hjemmesider med taler, på tekst. De skal handle om det amerikanske velfærdssystem og skal være på engelsk. En af dem skal være af Hillary. Men jeg har svært ved at finde talerne på tekst og især nogle der handler om det amerikanske sunhedssystem. På... -
Standby??
ForumindlægHej Jeg har takket ja til standby plads på alle de udannelsessteder jeg har sendt ansøgning til. Har dette nogle store konsekvenser. Jeg har hørt at man kan risikere at en med lavere snit, men som ikke har søgt om standby kan komme ind før én? Kan man takke nej til standbyplads og blive til... -
Find centrum af en cirkel?
ForumindlægHej folkens Jeg sidder med en hjemmeopgave, og ved ikke rigtigt hvordan man skal løse den. Håber der er nogle der kan hjælpe :) Opgaven lyder så ledes. En cirkel har ligningen (x + 2)² + (y − 3)² = 25 Hvad er cirklens centrum? Hvordan skal jeg regne den ud... -
Hvordan har terrorisme udviklet sig gennem tiden?
ForumindlægHej alle jeg vil gerne vide hvordan terrorisme har udviklet sig gennem tiden. (gerne en uddybende forklaring) tak på forhånd -
Natursyn under romantikken
ForumindlægJeg skal i AT skrive om natursyn under romantikken, og tænkte i den forbindelse på om nogen kan foreslå et værk der kan være super godt at arbjede med, og som er værd at tjekke ud. Gerne noget der enten viser nationaldyrkelsen eller dualismen og det åndelige i naturen, eller fortæller om hvordan ... -
Effekt
ForumindlægJa jeg er ved at købe brændeovn, den en effekt på KW 5! Vil det sige at den kan afgive 5 KW/time? Dernæst hvis jeg har massen 16000 kg vand der skal opvarmes fra 10 til 25 grader cencius varmeforskelden er da 15 grader og vands specifike varmefylde = 4.18 5 KW x 3.6 MJ/h = 18.000.000 J/h 16000 x ...
