Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 14981 til 15000 af 186241
  • Grafer

    Forumindlæg
    Jeg skal have hjælp til at kunne finde ud af at finde en funktion til min graf.skæringspunktet er -0,34og hældningstallet er ½ .nogle der kan hjælpe mig med det ?jeg ved at y=ax+b
  • tangent til grafen for en diff. funktion

    Forumindlæg
    Hej, Et eksamensspørgsmål lyder; Du skal redegøre for lineære funktioner og lineær vækst, samt tangenten til grafen for en differentiabel funktion. Det første har jeg ingen problemer med, men anden del forvirrer mig en anelse. Hvis jeg skal redegøre for tangenten til grafen for en diff. funktion,...
  • jøderne, det udvalgte folk?

    Forumindlæg
    Hvad menes der med at jøderne er det udvalgte folk?
  • Integralregning

    Forumindlæg
    Som forberedelse til eksamen i skr. mat. er jeg stødt på flg. integral:Integralet fra 0 til 1 af:(2x+1)*e^-x dxPartiel integration må være nødvendig, men skal der også anvendes substitution? I så fald: Hvordan undgår man både at have t og x i samme stykke?Bonusspørgsmål: I formelsamlingen står de...
  • Anden orden differentialligning

    Forumindlæg
    Hey!Sidder med følgende opgave:7b - det sidste spørgsmålhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-7.pdfNår jeg regner den, så får jeg de to c1 og c2 til -2,59, men det kommer ik til at passe.Nogen der kan hjælpe mig?
  • Statistik

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået følgende opgave stillet: En spiller prøver 8 gange. "Opskrive et muligt udfald for spilleren, hvor gevinsten kaldes for G og tabet kaldes for T". Er der en derude der har et hint tal hvordan jeg opskrive udfaldet for spilleren? God weekend. :D
  • Skal bare lige være sikker på noget til eksamen.

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i morgen, og skal lige være sikker på noget angående sandsynlighed og statistik. Jeg er ikke helt 100% sikker på det der med grupperet og ugrupperet observationssæt. Grupperede opservationssæt er når observationerne står i intervaller, og ugrupperet er når observationerne stå...
  • Perspektivering

    Forumindlæg
    Jeg har set lidt med på sidelinien, især om perspektivering. Mit spørgsmål går ud på, hvad der egentlig menes med at perspektivere, for jeg da lidt i tvivl, når jeg ser forskellige bud på det.
  • gensplejsning

    Forumindlæg
    hej er transgene det samme som gensplejsning. betyder det det samme mening
  • fældningsreaktioner

    Forumindlæg
    hej. er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare dette spørgsmål? tak på forhånd. "vi benyttede og hele vejen igennem af opløsninger med stofmængden 0,1 mol pr. litter. hvor mange gram pr. litter svare det til for henholdsvis natriumchloris og bariumnitrat?
  • Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 'Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ...
  • kopleks eller salt

    Forumindlæg
    Hej`sa allesammenNogler der vil svare mig på om Fe3+(NO3)3 jern(3)nitrat er kopleks bundet eller om det er et salt??? mvh Joy
  • Er den kontinuert?

    Forumindlæg
    Hej gutter, kan jeg få lidt start hjælp til denne her? Jeg ved ikke helt hvordna man undersøger om den er kontinuert..http://img402.imageshack.us/img402/6619/2xw3.jpg
  • "filmen knækker" ordsprog?!?!?!

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen er jer der kan ordsproget "Der knækkede filmen" på engelsk? Kh Sara
  • Lineære sammenhænh

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver?En linje q går gennem punkterne (2,3) og (5,7). En anden linje l har ligningen y= -2,5+5.a. bestem en ligning for qb. bestem skæringspunktet mellem q og m
  • Grammatik - tempus

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan genopfriske min hukommmelse?Hvad er forskellen på fransk mellem følgende sætninger:Da hun er sulten, går hun på restaurant.Når hun er sulten, går hun på restaurrant.
  • En mættet opløsning?

    Forumindlæg
    Hej Hvad betyder det helt præcis når man siger at opløsning X 0,1 M er mætted med opløsning Y hvorefter Y har en konc. på 0,1? Hvad betyder det at den ene opløsning af mættet af den anden?
  • Brøndsted- & Lewis syrer

    Forumindlæg
    Nu har jeg lige læst et indlæg her på forummet, hvor nogle af jer nævner Brøndsted- og Lewis syrer. Disse begreber har jeg aldrig hørt om før, og jeg er egentlig lidt nysgerrig omkring, hvordan disse defineres. Desuden så jeg én nævne "Brøndsted-Lowry definitionen". Nogle der kunne hjæ...
  • Integraler ved hjælp af stamfunktion

    Forumindlæg
    Beregn følgende integraler ved hjælp af stamfunktioner: Se vedhæftet fil. På forhånd tak for hjælpen :)
  • jeg har noget integralregning som jeg stener omkring løsning med og der er uden hjælpemidler.

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem er en parabel givet ved ligningen y = x2 – 4x + p, hvor p er alle reele tal. Bestem de værdier af p, for hvilke parablen skærer linien y = 2x + 1 i to forskellige punkter. nogle der kan hjælpe?