Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 14981 til 15000 af 17507
-
Stil... nogle der vil kigge på den og se om der mangler kommaer, og bare alm. retning, gerne kommentarer til havd der var godt dårligt...
ForumindlægCarpe DiemMan siger at når man tager til Indien er det som at træde levende ind i en bageovn. Det var det også om end ikke værre. Da vi var kommet ud af lufthavnen myldrede 100.000 sælgere imod os. Den ene med klipklapper den anden med ure. Alle med et vildt blik i øjnene og et inderligt håb om a... -
Bacheloruddannelse ved Oxford?
ForumindlægSom nævnt i en tidligere tråd var det tidligere min intention at blive kandidat i økonomi (cand.polit.) ved Københavns Universitet. Imidlertid er filosofi og (international) politik to af mine hovedinteresser, og jeg vil gerne have en uddannelse, hvor disse fagområder også indgår. Jeg overvejede ... -
Snorbølger - 404error
ForumindlægHejsan. Jeg har set det bedste teoriafsnit i 404errors fysrapport om snorbølger. Jeg tænkte på om du ville sige hvilke kilder du har? Der står ikke noget om det i min A-niveaubog. Evt. også udledning for (1).MVH LARS -
Sandsynlighedsregning - check af facit (Singularity!!)
ForumindlægHey...Jeg er ikke den store haj til sandsynlighedsregning og har derfor lige lavet et par opgaver, jeg gerne vil have checket.OPGAVE 1se http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-3-MED.pdf?menuid=150560 - Det er opgave 6Sandsynligheds fordeling opstilles i tabel.P(X=30)=0,5,... -
Tandlæge????
ForumindlægJeg har søgt ind på tandlæge studiet som 2.prioritet, og der er en stor chance for at jeg kommer ind, da jeg selv vurderer at jeg ligger på grænsen til at komme ind på min første prioritet. Og naturligvis vil jeg hellere min 1. Prioritet. Men jeg vil det så meget at jeg ikke goder andet. Jeg ha... -
Studenterhuen
ForumindlægHey!Blev student d. 15. Juni, og ville bar li høre hvor længe man kan/"skal" gå rundt med huen???:) Har hørt at det normalt stopper ved Skt. Hans...!?!? tak -
Mat, uni
ForumindlægHej alle\n\nJeg går på 1. semester af matematikstudiet og skal til eksamen her i januar. I den forbindelse sidder jeg netop nu og er ved at forberede teori-spørgsmålene. Jeg er dog løbet på et par problemer, som jeg håber, at en kan hjælpe mig med.\n\n1) Inverse funktioner:\na) Hvordan løser man ... -
Bevis for Z=N (hele tal er lig med naturlige hele positive tal)
ForumindlægJeg sidder her med min SRP, og er gået helt i stå, da jeg virkelig har siddet i lang tid og prøvet at bevise, at Z og N har samme kardinalitet... Er der nogen friske hoveder derude som kan hjælpe mig? -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
mat
Forumindlæghej allesammen jeg har brug for lidt hjælp, jeg sidder og kan slet ikke forstå den her opgave, jeg håber i kan hjælpe mig.... jeg har fået af vide rumfang og det krumme overfladareal ... problemstillingen lyder sådan: kom med bud på mål af radius og højde på keglen, så den kan inholde 0,4 L o... -
kæmpesten
ForumindlægAt forstå verden og fenomæner har optaget mennesket i årtusinder. Ofte alle de ubesvarede spørgsmål blev henvist til guds/-værk. Spørgsmålet: Hvis gud er allmægtig, ville han så være i stand til at skabe en sten, så stor, at han ikke kan bære den? Stammer fra Kina tror jeg. DeciMat -
Så er der valg!
ForumindlægSå er valget udskrevet til den 13. november. Held og lykke til alle førstegangsvælgerne derude, tænk jer godt om når i sætter krydset, der er flere år til at det sker igen :) I samme ombæring vil jeg på resten af redaktionens vegne opfordre til sober og velargumenteret debat her på siden. God ... -
Acer eller Toshiba bærbar..?!?!
ForumindlægHeej!.. - Jeg skal snart til at vælge en Acer eller Toshiba computer.. Nogle som har gode erfaringer med disse 2 typer: TOSHIBA SAT A210-138 (J) PRIS: 5.999,- * AMD TURION 64 2X TL52 * 2GB DDR2 / 120 GB DISK * 15,4" TRUBRITE WIDESCREEN WXGA * ATI X1200 319MB UMA * DVD ... -
Erik morsing
ForumindlægJa! - Nu er der så mange som der har oprettet indlæg om Erik Morsing, og havde lige lyst at gøre det samme :) - Velkommen, atter, atter, atter igen :p -
Homosekuelles ret til børn?
ForumindlægHej med jer. - håber i vil svare seriøst. :-) vi er 2 der har prjektopgave omkring værdier, og som underemne har vi valgt hvor vidt homosekuelle skal og må have ret til børn. Derfor har jeg blot 2 spørgsmål: - Hvad er din holdning? - Har du nogle forslag til ''udsmykning'' af ... -
Plancks konstant
Forumindlæghvordan kan man beregne plancks konstant, ud fra følgende data hvor man skal lineær regression for hældningen. har vedhæftet det -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
mobning på studieporalen
ForumindlægDer er desværre nogle brugere af portalen, som benytter den til at håne og nedgøre andre brugere. Studieportalen sletter disse indlæg; men spørgsmålet er om det er nok. Jeg kan i hvert fald ikke se, at de just er en fordel for portalen. Jeg har for et stykke tid siden fået en henvendelse fra en, ... -
Isolere t i en vektor
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at isolere t i en vektor, da jeg får det til noget helt forkert, er jeg ret sikker på. *Se vedhæftet fil*
