Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14981 til 15000 af 36004
  • Kardinalitet

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man mægtigheden af naturlige og reelle tal? Gerne med eksempler også
  • Historie opgave - oldtidens græske olympiade!

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen herinde, der har skrevet om oldtidens græske olympiade og som evt. kan give mig nogle gode fif? Evt. kan sende mig en rapport jeg kan kigge på som inspiration? Mvh, Jasmine
  • Reducér

    Forumindlæg
    Hej jeg skal reducér, men jeg har brugt flere metoder, men det går ikke op. Det er denne her: 2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 Håber I kan hjælpe. På forhånd tak :)
  • Modeller i matematik

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan modeller anvendes i matematik? Og hvordan man går ind og ser på modeller i f.eks. historie, matematik og kemi. Hvad er forskellen? På forhånd tak..
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen mellem art og race ??? tak
  • Vandløbsbedømmelse

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg håber der sidder en som kan forklare mig følgende: Hvad menes der med udtrykket indikatorart? Hvordan udføres en vandløbsbedømmelse?
  • Densitet og relativ densitet

    Forumindlæg
    Hej. Er der en der kan forklare hvad densitet og relativ densitet er (samt forskellen) og hvorfor den relative densitet giver mere pålidelige svar? -Tobias :))
  • Diff. ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg kan ikke helt finde ud af det med differentialeligningeer... Så derfor vil jeg gerne høre om nogle kan hjælpe mig. Evt forklare, hvad meningen er med det. Jeg har også en opg., hvor jeg har ligningen dy/dx = x+2 / y som går gennem punktet (2 ; -2). Skal den løses ved at sætte punkte...
  • A og b eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    er lidt usikker på hvad a og b er? nogen der kan hjælpe
  • perfektum/før nutid

    Forumindlæg
    er der nogle som kan hjælpe mig? Jeg skal oversætte nogle sætninger i før nutid. Jeg ved godt at formen hedder Haber(bøjet) + verbum-stamme + -ado, -ido, og at bøjningen af haber hedder 1. He 2. Has 3. Ha ------------------- 1. Hemos 2. Habéis 3. Han men jeg forstår simpelthen ikke at bruge de...
  • Substitutionsreaktion

    Forumindlæg
    Hej! Da der ikke står meget i min kemi bog omkring substitutionsreaktion, vil jeg lige høre jer ;-) Kan en substitutionsreaktion ske med fx propan-2-ol, altså en alkohol? - Og kan en substitutionsreaktion ske med en alken? Synes ikke jeg kan læse mig til noget af det, eller kan det bare lade ...
  • AP - adjektiver

    Forumindlæg
    hvordan finder man ud af, hvilken ordklasse adjektivet lægger sig til: substantiv, proprium, pronomen? f.eks. Drengen er stor drengen, som var stor, sov
  • Struktur isomeri

    Forumindlæg
    Hej. Jeg forstår ikke helt præcis hvad det er jeg skal i denne opgave. Jeg har en række parvise isomerier stoffer. der står jeg skal forklare hvilken type strukturisomeri der er tale om for hvert par, og omtale stofferne med systematiske navne. Vil i evt vise det med den første, så kan det vær...
  • grundstoffer som er gasser ved stuetemperatur

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg er ret ny til kemi, og har fåget et stykke opgaver. Et af de opgaver er at jeg skal finde 10 grundstoffer der er gasser ved stuetemepratur (25 grader celcius). Hvordan kan jeg finde ud af det? kan jeg se det på det periodesystem?
  • kognitiv teori

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare mig hvad de kognitive skemaer går ud på? Og hører teorien/begrebet ind under det naturvidenskabelige område?
  • Tillægsord

    Forumindlæg
    Hvad er neutrale ord??
  • kiralitet

    Forumindlæg
    Hvorfor er vores hænder kirale? Man kan vel ikke snakke om, at de har fire grupper bundet til sig?
  • Bestået eller dumpet?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har et gennemsnit på 2.9 i øjeblikket, og skal op til min sidste eksamen imorgen. MEN er der mulighed for at jeg ikke bliver student hvis jeg får 00 i Psykologi på B niveau? altså, kan jeg ryge 0,9 karakterer ned ved at få 00 (Jeg har fået 4 i årskarakter)
  • Syre, base og Salte.

    Forumindlæg
    Hey folkens :D Behøver hjælp med disse to spørgsmål :D Hvad har salte og syre tilfælles ?? HVad har base og salte tilfælles ?? På forhånd tak :D
  • Optimerings projekt! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg sidder i den situation og skal lave et projekt i matematik hvor jeg skal skrive teori omkring, differentialregning, tretrinsreglen og optimering. Det ville være en KÆMPE hjælp hvis nogle havde nogle rapporter el. projekter hvor det indgår. Jeg skal aflevere det i aften, så er virkelig i knibe...