Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 15021 til 15040 af 23724
-
fif til indledning???
ForumindlægJeg er igang med min 2 års opgave hvor jeg skriver om amalie skram - forrådt. Jeg kan slet ik finde ud af hvordan man starter sådan en opgave. Vil meget gerne have nogle fif ? -
Det indbyrdes forhold mellem 3 grafer
ForumindlægHej alle, hvir jeg har en fig. hvori 3 udviklinger er illustreret ved grafer. I dette tilfælde er det antallet af respondenter der vil stemme på SF, de tre grafer er opdelt i de med en kort uddannelse, mellem lang uddannelse og lang uddannelse. så x = tid, y = antal respondenter og z = uddannel... -
Spansk mundtlig prøve - forventninger.
ForumindlægJa, jeg skal som sagt op til spansk mundtlig prøve på onsdag. Det er med prøveformen 24 timers forberedelsestid. Hvad forventes der af en? Skal man primært selv snakke eller kan man forvente en masse spørgsmål? På forhånd tak for svar. -
Gaza-krigen 2008/2009! VIGTIGT
ForumindlægHej alle, jeg skal være færdig med min historie opgave i morgen så ville være rart med hurtige svar :) Jeg skal finde ud af hvorfor konflikten mellem gaza og israel blev genoptaget igen d. 27 december 2008, altså hva der gik forud for konflikten. Skal kun fortælle om konflikten i 2008/2009. Har l... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Hvad træk I i folkeskolen ?
ForumindlægHej ., Ja overskriften siger det hele ., Hvad træk I i eksamen i Folkeskolen da i skulle op i mundtlig dansk ? -
Eksamensprojekt på HF
ForumindlægKære alle, Jeg skal skrive eksamensprojekt på HF og jeg ved slet ikke hvilket emne eller fag det skal være. Jeg har bruge for jeres hjælp. Jeg har tænkt over samfundsfag og historie,men hvilket emne skal det være? Jeg ser frem til at høre fra jer snarest muligt. Tak på forhånd. -
Optimering
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og laver problemer i lineær- og ikke-lineær programmering. Der er et sted i min en geometrisk fortolkning af problemet i skrift. Men jeg forstår det ikke lige. Er der nogen der har et link til en god forklaring, måske med en figur i R^3 også? -
Oldtidskundskab
ForumindlægHvordan foregår oldtidskundskab!?- Efter den nye reform -
13'eren, skriftlig matematik
ForumindlægNu fik jeg 13 til skriftlig terminsprøve i marts, men jeg lavede ikke en opgave på to forskellige måder. Er det ikke det, man plejer at sige der skal til, for at 13'eren er der? Eller er det en skrøne? Min lærer snakkede især om at helhedsindtrykket var vigtigt. Vil gerne lige have det helt... -
differentialregning og optimering
ForumindlægHej alle (: Jeg har brug for hjælp til to opgaver. 1) Jeg skal benytte differentialregning til at argumentere for en grafs forløb (som jeg har) og funktionen ser sådan ud: 1/4x^4-x^3+3/4 . jeg kan godt finde ud af at differentiere men ikke bruge det til at argumentere for grafen.. Kan i hjælpe mi... -
Samf C eks.
ForumindlægHej.. jeg skal til mundtlig eksamen i samf. c. Vi har arbejdet med disse emner: 1) Identitet og socialisation 2) Livsstil og Livsformer 3) Ideologier og Politiske partier 4) Demokratiopfattelser 5) Demokrati 6) Det danske politiske system 7) Velfærdsstaten 8) Globalisering Jeg har fint s... -
Fortolkning af let statistik
ForumindlægHej, jeg har fået en opgave (vedhæftet) og er kommet frem til følgende: Gennemsnit: 8,89 SD: 6,2 Median: 8,05 Nu er mit spørgsmål, hvordan skal dette fortolkes?? Håber I kan hjælpe! -
American psycho
ForumindlægHej :) jeg skal til at skrive SRP om American psycho i fagene engelsk og psykologi. Mit spørgsmål er om der er nogle der har kommentar til forfatterens valg af hovedpersonens efternavn Bateman?? hvorfor dette efternavn? Håber i kan hjælpe :) -
OK historieeksamen?
ForumindlægHvordan har du klaret din historieeksamen? Jeg er meget interesseret i at høre fra folk, der har fået OK karakterer til historieeksamen. Hvordan læste du op? Hvad er det vigtigste derinde? Skal man kunne stoffet, teorier, eller hvad gjorde du? Jeg er på ny ordning, men vil gerne høre fra alle, d... -
Eksamen Religion C
ForumindlægSkal, som så mange andre, op i religion på c niveau på torsdag, men er lidt i tvivl omkring forløbet. De eneste guldkorn vi har fået fra vores lærer omkring eksamen er: " I skal bare gøre jeres bedste...." Er der nogle der har været oppe, som ved hvordan det foregår? Har samlet en del n... -
Dansk Eksamen
ForumindlægHvad sker der under de 30 min. man skal snakke? Man skal snakke om teksten man har læst og perspektivere til andre tekster. Er der andre ting de spørger om? -
Hvordan omsættes data til en funktion som kan integreres/differentieres
ForumindlægHej alle begavede matematikfolk. Jeg har et grundlæggende spørgsmål, som vedrører infinitesimalregningen. Jeg er fuld fortrolig med at differentiere og integrere abstrakte funktioner, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan tage et sæt data og omdanne det til en abstrakt funktion, som ... -
rækkefølgen af baserne i vores DNA? hurtigt ;S
Forumindlæghvilke metode man bruger til at bestemme rækkefølgen af baserne i vores DNA. ??? hvad hedder den metoden ???? 1000 tak for hjælpen
