Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 15021 til 15040 af 104934
-
StudenterKursus Århus??
ForumindlægHey SP. Jeg vil gerne tage gymnasiet med hensyn til senere at blive folkeskolelære, det skal siges at jeg er 20 og ikke har afsluttet nogle uddannelser. Så vidt jeg har kunne finde ud af, har jeg stort set kun mulighed for at få tage en studenter eksamen via et studenterkursus. Men jeg har aldr... -
kolonne
Forumindlægjeg er itvirvl med min oversættelse....... kære fru susanne,som rådgiver og psykolog,vil jeg bringe dette brev i dagskolonnen.mit svar er måske ikke endegyldigt og fyldestgørende,idet mennesker nu engang ser forskelligt på dette svar og dilemma... OVERSAT! Liebe Frau susanne Als Ratgeber u... -
Genitiv ved substantiver uden artikel
ForumindlægHejsa:-) Jeg kom bare lige i tvivl om, hvordan man på tysk bruger genitiv ved substantiver uden artikel, f.eks. hvis man skal sige "Børns fantasi kan være meget livlig". Hvis der er tale om brug af artikel, som det er tilfældet i sætningerne: "Børnenes fantasi er meget livlig"... -
zu-infinitiv
ForumindlægHej. Jeg sidder med en sætning fra Alles in Allem 2: (...) og siden da har det været legalt i Danmark at hade tyskerne. Jeg er i tvivl hvorvidt zu infinitiven skal stå til aller sidst, eller om geworden. Her er mine bud: (...) und seitdem hat es in Dänemark berechtigt die Deutsche zu hassen gew... -
Knudret sætning
ForumindlægJeg er ved at skrive en skriftlig opgave i tysk, og ved ikke helt hvordan denne sætning skal formuleres for at være korrekt. "Unmittelbar haben sie ungleiche Werte, aber es wird sich zeigen, dass sie etwas wichtig in gemeinsam haben – nämlich ihre Ambition zu gehört werden." (Je... -
ChatGPT
ForumindlægHej, Jeg brugte ChatGPT til min sidste tysk stil, og på det feedback jeg har fået, tror jeg at jeg er blevet opdaget. Jeg har åbenbart brugt en form af "Sein" som vi ikke har lært om. Jeg ved min lærer tager fat i mig idag, men hvordan lyver jeg mig ud af denne situation.. (Søger ikke... -
RIGTIG kort oversættelse, hjælp :-)
ForumindlægHej SP'er Jeg er i gang med at oversætte en oversættelse i tysk, og er snart færdig, men så er jeg gået i stå med det sidste stykke. Nogen der godt kan hjælpe med at oversætte det? I 1939 blev sangen indspillet på plade. Den blev ikke nogen succes i starten, men i 1941 blev den sendt i radioe... -
Søger privatlærer - god løn gives
ForumindlægHej, Jeg står og skal i 3.g efter sommerferien og har brug for en der kan hjælpe mig med følgende fag: Engelsk, tysk, Religion, og evt Naturgeografi, Dansk, Mediefag, samt afleveringer og SRP + AT. Du skal være villig til at komme 2 gange om ugen (eller vi kan mødes på et biblotek, eller noget),... -
Da-Ty oversættelse
ForumindlægHejsa, jeg har lavet en dansk-tysk oversættelse, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få kigget igennem for grammatiske fejl. Jeg har nok nogle dummefejl hist og pist, og jeg er også i tvivl om man skal omskrive/tilføje lidt nogle steder, hvilket parenteserne indikerer. I bestemmer selv om I vi... -
rettelse søges..
Forumindlæghej er der nogen der ville være søde at kigge på det her?One of my favourite episodes is “Sommerhuset”/summerhouse. In this episode are Casper, Frank, Mia and Iben going to a summerhouse, near the water- a nice weekend, with relaxation and nice comfort. Frank and Casper drives in their own car, a... -
hjælp til oversættelse
ForumindlægI Tyskland må forældrene ofte financiere børnenes studium. En student får kun SU, hvis forældrene har en lav indkomst. De forældre, som ikke vil betale, risikerer, at deres børn stævner(verklagen) dem. I denne tekst hører vi om Martin Samer, som har haft økonomiske problemer med sine forældre. Ge... -
Hjælp til aktiv/passiv????
ForumindlægHejsa :) Nogen derude der lige kan hjælpe mig med lidt aktiv/passiv? Har prøvet at læse div regler igennem, men forstår det simpelthen ikke... Sætningerne lyder således: a. The house was given to my parents. b. The grandparents pay for Laura's trip to Jamaica. c. They have promised Peter th... -
Kan ikke se Censor ??
ForumindlægHvor bliver Censoren af ? Jeg har haft prøver i de to dage. Men har ikke mødt censorne endnu?? Hvordan kan det være? -
Mental forberedelse!
ForumindlægJah... vi talte i min læsegruppen, hvad vi gjorde for at forberede os mentalt til eksamen. Det var en meget sjov diskussion. Nogle af budene var: - Høre AC/DC - TNT i badet morgenen før, så hele familien vågner pga. larmen - Løbe en tur hver dag efter læsningen (plejer dog alligevel at gøre det... -
At gange gennemsnittet med 1,08
ForumindlægHvor mange A niveaus fag skal man have før man kan gange gennemsnittet med 1,08? -
Matematik lærer til 3.ger
ForumindlægHejsa jeg er en pige fra indre vesterbro som er utrolig interesseret i at finde en matematik lærer eller et kursus eller lignende hvor jeg kan få ekstra undervisning. kender du til noget eller kender du nogen der kan hjælpe mig må du meget gerne svare på indlægget. og jeg betaler mig gerne far d... -
Tegnsætning
ForumindlægHej forum, På trods af at have set de forskellige videoer omkring tegnsætning her på siden, har jeg fortsat et par spørgsmål. 1. "Komma ved indskud": Det er jo meget let at se, der skal komma omkring indskudte sætninger, når der er et udsagnsled og et grundled, men når disse e... -
menneskerettigheder i Palæstina
ForumindlægHvem ved hvordan menneskerettigheder i Palæstina er? og hvordan situationen er i landet i dag?.. -
tastatur tegn hjælp!
ForumindlægHej hvad kaldes de her tegn "-", "--" og "..."'? -
Hvad skal man så gøre i livet
ForumindlægHej. Dette er en lang historie, men nu vil jeg prøve at gøre den kort. Jeg har altid følt at jeg har gået i skole for mine forældres skyld. Hver gang, jeg fik en god karakter i folkeskolen og gymnasiet, var det mest for at gøre dem glade. Men mit sidste år her på gymnasiet er gået uffatteligt dår...
